X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook najprawdopodobniej zmieni swoją nazwę w przyszłym tygodniu

W związku z trwającymi pracami nad stworzeniem metaversum, Facebook planuje zmienić swoją nazwę. Wszystko wskazuje na to, że stanie się to już w przyszłym tygodniu.

Facebook najprawdopodobniej zmieni swoją nazwę w przyszłym tygodniuźródło: shutterstock.com

reklama


Zdaje się, że gigant mediów społecznościowych nie bardzo przejmuje się tym, co się dookoła niego ostatnio dzieje. Doniesienia byłych pracowników giną również pod przykrywką olbrzymich zmian. Jedną z nich było stworzenie metaversum. I to właśnie z myślą o tym wirtualnym świecie, Facebook planuje zmienić także swoją nazwę.

Facebook i zmiana nazwy

Kilka dni temu cały świat okrążyła informacja dotycząca rekrutacji 10 000 pracowników w Europie. Facebook potrzebuje tych pracowników, aby rozwijać swój jeden z największych jak do tej pory projektów, czyli budowy wirtualnego wszechświata o nazwie metaversum. To właśnie jemu gigant chce poświęcić teraz najwięcej uwagi. Okazuje się jednak, że to nie koniec nowych informacji i ciekawostek ze świata serwisu. Planuje on bowiem zmienić nazwę. Prawdopodobnie zdarzy się to już w przyszłym tygodniu. Czy to oznacza, że zapomnimy o nazwie Facebook? Przewidywania są różne. Pierwsze z nich sugeruje, jakoby zmiana nazwy miała oznaczać nowy początek dla giganta, a tym samym pomogła oddzielić się od niezbyt pochlebnej przeszłości. Druga teoria zaś głosi, że Facebook pójdzie w ślady Google. W związku z tym, nie zmieni nazw swoich produktów (Facebook, Instagram, WhatsApp, Oculus), a jedynie nada nową nazwę firmie matce. I to miałoby sens, ponieważ rzeczywiście tworząc coraz to większą ilość produktów, warto byłoby odróżnić działania firmy, od działań jednej z aplikacji, czyli Facebooka. W związku z tym, to właśnie do tej opcji przychylamy się bardziej.

Po co ta zmiana?

Jak już wspominaliśmy, takie oddzielenie ogromnej firmy, od jednej z aplikacji (Facebooka), mogłoby lepiej pomóc w zrozumieniu działań giganta. Musimy bowiem pamiętać, że Mark Zuckerberg zaczynał od zera, zakładając aplikację dla znajomych i nadał jej nazwę Facebook. Gdy ten rozrósł się do olbrzymich wymiarów, dołączyły do niego również inne produkty, w tym Instagram, WhatsApp czy Oculus. Teraz, gdy gigant chce zawalczyć o stworzenie wirtualnego świata, czyli metaversum, takie działania wydają się być nie tyle przewidywalne, co wręcz koniecznie.

Niestety na ten moment nie wiemy jak miałaby brzmieć nowa nazwa giganta.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail