X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Osoby dorosłe z pokolenia Z kupują to, co polecą im influencerzy

Influencer marketing wciąż jest niezwykle ważny dla pokolenia Z. Okazuje się nawet, że ich zaufanie do twórców jest dużo większe, niż do reklam producentów.

Osoby dorosłe z pokolenia Z kupują to, co polecą im influencerzyźródło: shutterstock.com

reklama


Wśród osób dorosłych z pokolenia Z, aż 92% przyznaje się do tego, że ogromny wpływ na ich decyzje zakupowe mają influencerzy. Tak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez LTK. Jest to doskonały dowód na to, że influencer marketing wciąż jest olbrzymią siłą napędową reklamodawców.

Pokolenie Z ufa influencerom

Jak pokazują badania LTK, aż 92% osób dorosłych w wieku 18-25 lat z pokolenia Z, dokonuje swoich decyzji zakupowych w związku z poleceniami influencerów. Co ciekawe, osoby te cenią sobie bardziej reklamę na profilu twórcy, niż reklamę producenta, celebrytów a nawet sprzedawców detalicznych. To powinna być dosyć istotna informacja dla reklamodawców, jak również twórców sklepów, ponieważ obecnie pokolenie Z stanowi powyżej 40% wszystkich kupujących. Nie mniej istotne wydaje się również sposób, w jaki to pokolenie robi zakupy. Zapewne miała na to dosyć spory wpływ pandemia, ponieważ wydaje się, że sklepy stacjonarne przechodzą powoli do historii. Jak się okazuje, aż 75% osób z pokolenia Z woli dokonywać zakupów i transakcji przez internet.

Rangę i siłę influencerów widać na całym świecie, również w Polsce. Coraz więcej marek korzysta ze współprac ze znanymi twórcami internetowymi. To w rezultacie, przekłada się na ich ogromne zyski, czego przykładem mogą być chociażby lody ekipy, których firma Koral musiała wznowić produkcję. To u influencerów szukamy kodów, opinii czy chociażby lubimy poznawać nowe produkty. Doskonale widać tę zależność, np. w momencie, gdy jakiś influencer zdecyduje się oznaczyć daną markę lub inne konto, a tam zaczyna sukcesywnie przybywać odbiorców.

Dlaczego ufamy infleuncerom?

Nie ufamy wszystkim influencerom. Najczęściej wierzymy rekomendacjom tych, którzy takich reklam nie mają zbyt wiele, albo rzeczywiście sprawiają wrażenie zorientowanych w danym temacie. Mimo to influencer marketing wciąż ma się dobrze. Co jakiś czas specjaliści przewidują jego koniec, natomiast popularność tego rodzaju reklamy nie spada, a rośnie. W dodatku sami twórcy internetowi coraz bardziej widzą to, że im rzadziej zgadzają się na jakieś współprace, tym ciekawsze propozycje dostają. Jak również stają się bardziej wiarygodni w oczach odbiorców. Kupujący i odbiorcy takich treści powinni jednak pamiętać, aby każdy produkt sprawdzić również u źródła, np. na stronie producenta lub wpisać ją w Google, jeżeli marka nie jest nam znana. Obok uczciwych influencerów, jest cała masa tych, którym ufać nie należy.

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail