X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

TikTok usuwa 94% treści naruszających zasady społeczności, zanim zostaną one zgłoszone przez użytkowników – raport

Bezpieczeństwo powinno być priorytetowe dla wszystkich twórców mediów społecznościowych. Dlatego TikTok nie tylko wprowadza zmiany, ale również wydał nowy raport, aby przedstawić ich skuteczność.

TikTok usuwa 94% treści naruszających zasady społeczności, zanim zostaną one zgłoszone przez użytkowników – raportźródło: shutterstock.com

reklama


Priorytetem TikToka jest stworzenie zintegrowanej, kreatywnej i przede wszystkim bezpiecznej społeczności. Platforma opublikowała Raport Egzekwowania Zasad Społeczności, w którym przedstawia działania podjęte w drugim kwartale 2021 roku, mające chronić społeczność TikToka przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.

  • Ponad 81,5 milionów filmów wideo zostało usuniętych globalnie w drugim kwartale 2021 r. za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków Korzystania z Serwisu, co stanowi mniej niż 1% wszystkich przesłanych materiałów wideo.
  • 93% zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich wstawienia i 94,1% zanim ktokolwiek je zgłosił. 87,5% usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych, co stanowi lepszy wynik niż w pierwszym kwartale roku (81,8%) dzięki poprawie systemu wykrywania.
  • Ponad 14,8 milionów kont zostało usuniętych za naruszenia Zasad Społeczności lub Warunków Korzystania z Serwisu. W tym ponad 11 milionów kont podejrzanych o to, że ich właściciele mieli mniej niż 13 lat. Stanowi to mniej niż 1% wszystkich kont na TikToku.
  • Ponad 1,8 milionów reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad
    i wytycznych dotyczących reklam.

TikTok tworzy bezpieczną przestrzeń dla swojej społeczności

Priorytetem TikToka jest tworzenie bezpiecznego otoczenia, dlatego platforma dokłada starań, by usuwać konta i treści, które naruszają Zasady Społeczności. W okresie od kwietnia do czerwca 2021 r. z tego powodu usunięto ponad 81,5 milionów filmów wideo na całym świecie, co stanowi mniej niż 1% wszystkich opublikowanych wideo. 93% z nich zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich wstawienia i 94,1% zanim ktokolwiek je zgłosił. 87,5% usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych, co stanowi lepszy wynik niż w pierwszym kwartale roku (81,8%) dzięki poprawie systemu wykrywania. TikTok stale usprawnia i wprowadza na nowe rynki systemy automatycznego wykrywania i usuwania niektórych kategorii treści naruszających Zasady. W rezultacie za pomocą tej technologii w drugim kwartale roku dokonano prawie 17 milionów usunięć. 14,8 milionów kont zostało usuniętych za naruszenia Zasad Społeczności lub Warunków Korzystania z Serwisu. W tym ponad 11 milionów kont podejrzanych o to, że ich właściciele mieli mniej niż 13 lat. Stanowi to mniej niż 1% wszystkich kont na TikToku.

Bezpieczeństwo młodszych użytkowników

W drugim kwartale bieżącego roku TikTok uruchomił polskie Centrum Bezpieczeństwa odświeżając przy tym poprzednią wersję dostępną do tej pory także na innych rynkach. Centrum Bezpieczeństwa TikToka pozwala rodzicom i opiekunom przyjrzeć się bezpieczeństwu platformy z bliska dzięki nowym filmom wideo, w których zaprezentowano m.in. Zasady Społeczności oraz dostępne dla nich zasoby, w tym Poradnik Opiekuna. W maju TikTok dołączył do Koalicji Technologicznej – organizacji, która działa na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym i nadużyciami w sieci. Poprzez członkostwo w Koalicji TikTok podkreśla, że nie akceptuje na platformie tego typu treści.

Troska o inkluzywność i dobre samopoczucie

Jednym z podstawowych wartości TikToka jest różnorodność oraz inkluzywność.  Platforma w drugim kwartale roku wprowadziła narzędzia i wydarzenia mające na celu dbałość o dobrostan społeczności TikToka:

  • Wprowadzono nowe metody kontroli, umożliwiające jednoczesne usuwanie lub zgłaszanie wielu komentarzy. Konta, które publikują zastraszające lub negatywne komentarze, mogą być blokowane masowo, nawet do 100 naraz.
  • Wydano Przewodnik przeciwdziałania zastraszaniu, umożliwiający rodzinom rozpoznawanie zastraszających wypowiedzi oraz zawierający informacje na temat sposobów przeciwdziałania i szukania pomocy dla ofiar napaści i ich świadkom.
  • Zorganizowano globalną kampanię #CreateKindness, w której przygotowano serię kreatywnych filmów mających na celu wzmocnienie świadomości na temat zastraszania i zachęcającą do przyjaznej postawy wobec innych.

W czerwcu TikTok uczcił Miesiąc Dumy kampanią #FreeToBe. Platforma zorganizowała globalne wydarzenie TikTok Pride March, 12-godzinną podróż dookoła świata w celu zebrania funduszy dla organizacji wspierających społeczność LGBTQ+. Z okazji Miesiąca Dumy w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich twórców TikToka, reprezentujących społeczność LGBTQ+ pod hasłem „Każdy różny, ale równy”.

Walka z dezinformacją na temat COVID-19

TikTok współpracuje z ekspertami w dziedzinie zdrowia publicznego, aby pomóc społeczności uzyskać rzetelne informacje na temat COVID-19 i szczepionek.

  • W drugim kwartale 2021 r. centrum informacyjne COVID-19 odwiedzono ponad 921 milionów razy na całym świecie, a banery kierujące do centrum zostały dodane do 1,8 miliona filmów i obejrzane 11 miliardów razy.
  • Ogłoszenia TikTok (PSA) dotyczące hashtagów związanych z COVID-19 i szczepionkami, kierujące użytkowników do danych WHO i lokalnych zasobów organizacji zdrowia publicznego, zostały obejrzane ponad 18 miliardów razy.
  • We współpracy z NowThis uruchomiono również pięcioczęściową serię LIVE o nazwie VIRAL, e celu edukacji na temat technologii stojącej za szczepionkami COVID-19, aby udostępnić rzetelne informacje i zmniejszyć niechęć do szczepień.
  • Z okazji Światowego Tygodnia Szczepień zorganizowano edukacyjny LIVE z udziałem Światowej Organizacji Zdrowia oraz kampanię z hashtagiem, która zachęcała ludzi do kreatywnego dzielenia się powodami, dla których się szczepią.

W okresie od kwietnia do czerwca 2021 r. usunięto 2518 filmów wideo, które miały na celu dezinformację. 83% tych filmów usunięto zanim zostały zgłoszone, 87,6% w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia na TikToku, a 69,7% zanim zostały wyświetlone.

 

źródło: informacja prasowa

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail