X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak poruszyć odbiorcę? Podsumowanie najpopularniejszych reklam świątecznych 2021

Święta to dobry czas, aby poddać się refleksji na temat życia, jak i otaczającego nas świata. Doskonale odzwierciedlają to współczesne reklamy świąteczne, których zadaniem jest jak największe poruszenie serca odbiorcy.

Jak poruszyć odbiorcę? Podsumowanie najpopularniejszych reklam świątecznych 2021źródło: shutterstock.com

reklama


Czas świąt to dla wielu firm i marek czas, aby poruszyć sercami odbiorców. Jednym wychodzi to lepiej, innym gorzej. Te ciekawsze zapisują się na kartach historii reklamy, ale i te zbyt długie, bez puenty również. Przedstawiamy Wam więc krótki przegląd 10 najpopularniejszych reklam świątecznych z 2021 roku.

Disney – nowy tata

Takiego rankingu nie możemy zacząć od innej marki czy firmy. Ta reklama potrafi rozczulić nawet najtwardsze serca. Produkcje Disneya nie przysłaniają całego przekazu, a stają się dopełnieniem historii. Muzyka zdaje się zaś opowiadać to, co chce przekazać tytułowy „Nowy tata”, a cała opowieść skupia się na trudnej, ale przepełnionej ciepłem relacji między nim, a dziećmi. W dodatku znajdziemy w reklamie również element związany z językiem migowym, gdzie chłopiec pokazuje innemu chłopcu na Skype znak „kocham cię”. Warto tu również wspomnieć, że nowa reklama jest kontynuacją tej z roku poprzedniego, która nosiła nazwę „Czas, by byś razem”.

Coca-Cola – prawdziwa magia

Opinie na temat tej reklamy są różne. Jedni są nią zachwyceni, inni uważają ją za nie do końca przemyślaną. Natomiast według mnie, efekt jest bardzo ciekawy. W dodatku pokazuje problem samotności, wyjaśniając tym samym czym dla nas powinno stać się to symboliczne, puste miejsce przy stole. Reklama opowiada historię chłopca, który zobaczył smutek w oczach samotnej kobiety. Gdy oglądał bajkę, w której Mikołaj przeciska się przez komin, postanowił zbudować swój własny, długi komin – z kartonów. Pomaga mu w tym mama. W rezultacie, przez świąteczny labirynt stworzony przez chłopca, do samotnej kobiety dociera prezent –  zaproszenie na wspólne świętowanie, które wywołuje uśmiech na jej twarzy.

Lewis –  sympatia z kosmosu

Co roku miłośnicy świąt wyczekują reklamy świątecznej Lewisa. Pojawienie się jej zawsze zwiastuje fakt zbliżających się świąt. Tak miało być i tym razem, natomiast reklama nie do końca spodobała się odbiorcom. Wręcz pisali oni, że nie poczuli ani konkretnego przekazu, ani magii świąt. O czym więc opowiada? Reklama rozpoczyna się w autobusie, którym jedzie chłopiec. Widząc niepokojące znaki na niebie, po tym jak wysiadł z pojazdu, pobiegł zobaczyć co się wydarzyło. Zobaczył tam dziewczynę z kosmosu, z którą nawiązał przyjaźń. W końcu ta odlatuje w statku kosmicznym, żegnając się z nim na pożegnanie całusem. I prawdę mówiąc, sam przekaz reklamy miałby sens, ponieważ mogłaby zostać ona odebrana jako forma okazania szacunku do innych osób. Natomiast kończy się ona życzeniami, aby nasze nadchodzące święta były tak magiczne, jak nasze pierwsze. Opinia krytyków również nie należała do najlepszych. Sami odbiorcy też nie oszczędzali marki Lewis, oceniając reklamę za bardzo nieudaną.

Erste Group – ekologia

Reklamy banku Erste zawsze niosą za sobą głębsze przekazy. Wszyscy pamiętamy bowiem jeżyka, z którym nie mogli bawić się przyjaciele, aż w końcu znaleźli na to doskonałe, proste rozwiązanie. W tym roku motywem przewodnim jest ekologia. Wideo pokazuje historię ojca i córki. Za każdym razem, gdy ojciec chce zrobić coś, lub robi coś, co negatywnie wpływa na ekologię, dziewczynka upomina go, machając swoim misiem, który ma dzwoneczek. Ojciec wówczas zmienia swoje zachowanie na bardziej eko. Sam miś staje się więc symbolem tego, że nie możemy poprzestać na edukacji ekologicznej jedynie obecnych pokoleń, ale zadbać również o to, aby i te przyszło zachowywało się rozważnie w tym temacie. Reklama ta zdecydowanie jest jedną z tych, które podejmuje ważne kwestie społeczne i ekologiczne. Uczy i wzrusza jednocześnie.

YES – jestem kobietą

Skoro już o podejmowaniu ważnych kwestii społecznych mowa, nie możemy zapomnieć o niezwykle głośnej kampanii marki YES. Reklama została stworzona przy współpracy z influencerami takimi jak: Aleksandra Żebrowska, Bogna Golec, Aleksandra Wiederek-Barańska czy Katarzyna Zillmann –  wioślarka, wicemistrzyni olimpijska, mistrzyni świata i Europy. Spot przedstawia życie współczesnych kobiet. pokazuje je jako odważne, silne i niezależne. Zobaczymy tam kobietę karmiącą dziecko w miejscu publicznym, kobietę chorującą na nowotwór, jak i całujące się ze sobą. Przez wielu reklama YES została odebrana także jako sprzeciw wobec tego, z czym obecnie zmagają się kobiety, pokazując tym samym, że płeć żeńska ma jeszcze wiele do powiedzenia. Przypomina nam, że wszystkie jesteśmy piękne, bez względu na to co robimy na co dzień, z czym walczymy, jak wyglądamy czy kogo kochamy.

Posten – kiedy Harry spotkał Mikołaja

To kolejna reklama, która wywołała różne opinie wśród odbiorców Przedstawia historię Harrego, który wiedzie samotne życie. Pewnego dnia spotyka Świętego Mikołaja i się w nim zakochuje. Z wzajemnością. Mikołaj jednak ucieka, a Harry zdaje sobie sprawę z tego, że za nim tęskni. Za jakiś czas wraca ponownie, wówczas mężczyźni rozmawiają ze sobą, opowiadają swoje historię. Niestety Mikołaj ponownie decyduje się na powrót do domu. Dlatego też Harry zdecydował się napisać list o treści: Drogi Mikołaju! Wszystko czego chcę na święta, ty Ty. Na końcu, życzenie to się spełnia. Nie można tu jednak zaprzeczyć, że reklama rzeczywiście pokazuje potrzebę miłości, którą posiada każdy z nas. Bez względu na wszystko!

T-mobile – bądźmy bliżej w te święta

Przyszedł też czas na niby niepozorną reklamę, natomiast dość wzruszającą. Tu z kolei pokazana jest relacja wnuczka z dziadkiem. Chłopiec robi coraz to nowsze wyliczenia i prosi mężczyznę o większy prezent. Zmartwiony dziadek stara się spełnić oczekiwania wnuka, a następnie wiezie w autobusie ogromną paczkę. Gdy wchodzi do domu, chłopiec wchodzi na prezent i przytula dziadka, aby być bliżej. W tle oczywiście słyszymy nastrojowe dźwięki świątecznej piosenki, która staje się uzupełnieniem obrazu.

Allegro – to, co najważniejsze

Allegro od jakiegoś czasu słynie już ze swoich świątecznych reklam. Ta najnowsza również wzrusza i ma głębszy przekaz. Opowiada spotkanie rodziców z chłopakiem córki. Ten z kolei, nie do końca spełnia oczekiwania ojca dziewczyny, ze względu na wygląd i dużą liczbę tatuaży. W zdenerwowany ojciec wychodzi, chłopak odjeżdża na swoim motorze, a dziewczyna płacze. Okazuje się jednak, że ten sam chłopak, którego ojciec nie lubił w domu, to jedna z osób, jakie podziwia w swojej pracy, w szpitalu. Reklama kończy się przeprosinami, chłopak wraca do dziewczyny i wręcza przyszłemu teściowi prezent, który odpowiednio wcześniej zamówił z Allegro.

Apple – ratowanie Simona

Czy dobro rzeczywiście jeszcze istnieje? Odpowiedzi na to pytanie szukała firma Apple, tworząc reklamę pokazującą miłość dziewczynki do bałwana o imieniu Simon. Widząc jak jej brat kopie inne bałwany, dziewczynka zbiegła i zabroniła mu zdeptania Simona. Zaniosła go do zamrażarki, przetrzymała go również przez lato, codziennie sprawdzając czy jest cały. Gdy nadeszła zima, z powrotem wyniosła go na zewnątrz w towarzystwie rodziców i postawiła przed domem. Niestety, historia nie kończy się dobrze, a rodzina wspólnie lepi kolejnego bałwanka. Nowa reklama Apple przez wielu uważana jest za najlepszą reklamę świąteczną, jaką wypuścił gigant. Na pewno jest ona zupełnie inna od pozostałych. Ale dzięki temu również wzrusza i niesie ukryty przekaz. Reklama zaś przekazuje nam to, że być może nie zawsze spędzimy święta w takim gronie, jakiego wyczekujemy cały rok, ale zawsze warto cieszyć się tym, co mamy.

Michael Hill – biżuteria dla wszystkich

Na sam koniec zaś przedstawiamy Wam kampanię marki jubilerskiej Michael Hill. Pokazuje ona wdzięczność chłopca w stosunku do kobiet, które spotkał na swojej drodze. Sam, własnoręcznie przygotował dla nich pierścionki i bransoletki wykonane z foli aluminiowej, piór itd. Na końcu zaś daje ten wyjątkowy swojej mamie. Ta reklama również spotkała się z różnymi recenzjami, natomiast jest to z pewnością jedno z bardziej uroczych wideo, jakie możemy zobaczyć przed świętami.

Świąteczny klimat w reklamach

Marki i firmy już od jakiegoś czasu planują kampanie i reklamy świąteczne. W dzisiejszych czasach powinny one nie tylko zawierać i omawiać ważne problemy społeczne, przełamywać stereotypy, ale również zachęcać do refleksji. Dziesięć wyżej wymienionych reklam, spełniają swoje zadanie w większym lub mniejszym stopniu. I chociaż nie wszystkie przypadły do gustu odbiorcom, to są one na swój sposób wyjątkowe. Święta to zawsze jeden z tych okresów w roku, w którym pojawia się wiele przestrzeni do takich działań marketingowych, które są skierowane na człowieka. A my ze swojej strony życzymy zarówno reklamodawcom, jak i nam –  odbiorcom, aby było ich coraz więcej. A my, abyśmy nie skupiali się w te święta wyłącznie na dobrach materialnych czy dekoracjach, ale przede wszystkim na swoich najbliższych. Bo właśnie oni, to święta. ;)

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail