X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram pozwoli na subskrypcje treści tworzonych przez ulubionych twórców

Obecnie Instagram testuje wprowadzenie modelu subskrypcyjnego dla twórców. Oto co powinniśmy o nim wiedzieć.

Instagram pozwoli na subskrypcje treści tworzonych przez ulubionych twórcówźródło: shutterstock.com

reklama


Wszystko wskazuje na to, że niedawne doniesienia na temat wprowadzenia subskrypcji na Instagramie, stają się rzeczywistością. Już teraz bowiem trwają testy, których zadaniem jest sprawdzenie funkcjonalności nowej opcji. Oto jak będzie ona wyglądała w praktyce.

Subskrypcje na Instagramie

Medium postanowiło uruchomić test subskrypcji dla twórców, zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami. Informację tę potwierdził zarówno Mark Zuckerberg, jak i Adam Mosseri. A więcej informacji na ten temat zostało również podanych na stronie Instagrama.

Screen z Facebooka, z wypowiedzią Marka Zuckerberga.

źródło: facebook.com

Jak czytamy, subskrypcje mają za zadanie ułatwić twórcom zarabianie większych pieniędzy i budować zaangażowanie wśród odbiorców. Jak to jednak będzie wyglądać w praktyce?

Screen przedstawiający live, z nową ikoną dotyczącą zarabiania.

źródło: instagram.com

Jak widać na powyższych zrzutach ekranu, w prawym górnym rogu będzie pojawiała się fioletowa ikonka z koroną. Jest to oznaczenie symbolizujące transmisję live, jedynie dla płatnych subskrybentów. Jak twierdzi Instagram, takie rozwiązanie nie tylko pozwoli twórcom zarabiać, ale także odbiorcom mieć dostęp do większej liczby treści. W dodatku, według medium, subskrypcja może także zwiększyć kreatywność wśród twórców.

Poznajmy konkrety

O konkretach wspomniał niedawno na swoim profilu Adam Mosseri.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Adam Mosseri (@mosseri)

Jak możemy usłyszeć w tym poście, subskrybenci będą mogli uzyskać dostęp do: Lives, Stories i Plakietki subskrybenta. Uzyskując dostęp do Lives, twórcy będą mogli transmitować specjalne treści, dla swoich płatnych subskrybentów. Dzięki temu, dostają oni szansę na zwiększenie zaangażowania w gronie swoich odbiorców. Tylko dla wybranych będą również Stories na Instagramie. Twórcy będą mogli je zapisać do ponownego otworzenia, tylko dla płatnych odbiorców i one także będą posiadały fioletowy znacznik z koroną. I w końcu, pojawią się również plakietki subskrybenta. Twórcom będą się one pojawiały przy użytkownikach wpierających obok komentarzy, wiadomości głównych czy żądań w skrzynce odbiorczej. Wszystko po to, aby od razu wiedzieli kto wspiera ich pracę finansowo.

Koszt takiej subskrypcji ma wahać się między 0,99-99,99 dolarów (od 4-400 złotych).

Zwiększenie zaangażowania czy zamieszania?

Instagram twierdzi, że gdy tylko model subskrypcyjny zostanie wdrożony, stanie się to szansą na zwiększenie zaangażowania odbiorców i zwiększenie zarobków twórców. Pozostaje jednak pytanie, czy rzeczywiście w świecie gdzie i tak codziennie zalewa nas całe mnóstwo treści, użytkownicy będą chętni aby kupić kolejne Stories czy transmisje live? A jeżeli tak, to jak mocno kreatywni musieliby być w rezultacie twórcy? Co więcej, nie możemy również liczyć na to, że koszty subskrypcyjne ulegną pomniejszeniu, ponieważ Meta nie planuje tego co najmniej do roku 2023.

Kto zatem może skorzystać na tej zmianie? Na pewno mogłaby się ona sprawdzić na profilach muzyków, którzy, np. w ramach subskrypcji graliby swoje koncerty live, dla wybranych. Twórcy tworzący ciekawe materiały także powinni odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości Instagrama. Mimo to, wciąż pozostaje pytanie, czy w dobie gdzie treści zalewają nas z każdej strony, zdecydujemy się płacić za kolejne tak, aby twórcy mogli rzeczywiście zwiększyć swoje zarobki? Jak zwykle najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest przyszłość.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail