X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najlepsze kampanie z udziałem influencerów w 2021 roku – świat

W celu przygotowania tego artykułu, zapytaliśmy wybranych ekspertów o najlepsze kampanie z udziałem influencerów na świecie. Oto ich wskazania.

Najlepsze kampanie z udziałem influencerów w 2021 roku – światźródło: shutterstock.com

reklama


Po najlepszych kampaniach z udziałem influencerów w 2021 roku, w Polsce, przyszedł czas na te, które mogliśmy obserwować na świecie. Nowe, ciekawe podejścia, realizacje dostosowane do tamtejszych rynków. A w roli głównej, ponownie oni –  influencerzy.

Mnogość kampanii nie pozwoliła nam samodzielnie wybrać tych najlepszych. Dlatego o pomoc poprosiliśmy ekspertów z agencji takich jak: INSIGNIA, VMLY&R czy More Bananas.

Kampanie z influencerami na świecie

Influencer marketing ma się w dalszym ciągu dobrze, również na świecie. Widać to także po coraz lepszych kampaniach z udziałem topowych, światowych influencerów. Marki otwierają się na twórców, dostosowując się do nich. Same zaś przekazy marketingowe z roku na rok są bardziej autentyczne i coraz częściej skierowane na przekaz treści, wiedzy, niż na samą reklamę. Dlatego też, z pomocą ekspertów, postanowiliśmy przypomnieć Wam kilka najlepszych kampanii z udziałem twórców internetowych, jakie mogliśmy zaobserwować w roku 2021, na świecie.

Chiara i kampania Nespresso

Nespresso postanowiło wykorzystać popularność, ale również zamiłowanie do mody oraz kolorów influencerki Chiary Ferragini. W ramach kampanii, powstał nie tylko bardzo pozytywny spot, ale także limitowana kolekcja, m.in. termosów do kawy. Co nie mniej istotne, wszystko zostało stworzone w ulubionych kolorach influencerki i zawiera kultowe oko, kojarzone z Ferragini. W ramach współpracy opracowano też specjalny przepis na kawę, który twórczyni zaprezentowała i sprawiła, że wideo stało się wiralem. Współpraca ta to dobry krok Nespresso, który już na starcie zapowiadał sukces. Na świecie mówi się bowiem, że wszystko, za co weźmie się Chiara, zamienia się w złoto.

Natalia Rączka, Influencer Manager, Insignia

Natalia Rączka

Natalia Rączka

W tym roku zachwyciła mnie wspólna kampania Chiary Ferragni oraz Nespresso, gdzie marka postanowiła stworzyć wspólnie z modową influencerką limitowane produkty dopasowane do jej charakterystycznego, kolorowego stylu. Połączenie z jednej strony, ikonicznego i eleganckiego Nespresso, a z drugiej stylowej Chiary Ferragni, która dzięki swojemu pozytywnemu usposobieniu, wartościom rodzinnym i włoskiemu pochodzeniu stała się idealnie dobraną influencerką dla Nespresso.

H&M’s #loopit campaign / H&M x Maisie Williams

Marka H&M dała sobie czas na zmianę do roku 2030. Wówczas, wszystkie materiały używane do produkcji ubrań będą pochodziły z recyklingu. Co nie mniej istotne, do współpracy przy promocji nowego podejścia marki, zaproszono znaną z serialu „Gra o tron” aktorkę Maisie Williams. Celem kampanii jest zrozumienie na czym polega równowaga ekologiczna. Cały materiał zaś, został przedstawiony w nowoczesny, ciekawy sposób.

Jacek Szczepan, More Bananas, Marketing Strategist

Jacek Szczepan

Jacek Szczepan

Podczas tej kampanii Arya Stark Maisie Williams (znana m.in. z „Gry o Tron”) została „pasowana” na globalnego ambasadora marki. Marki, która dąży do produkcji ubrań z recyklingowanych materiałów i innych źródeł, które nie naruszają tzw. równowagi ekologicznej.
Równolegle z ogłoszeniem współpracy miał miejsce launch H&M Loop Island w popularnej grze Nintendo Animal Crossing: New Horizons. Całość wystartowała 13 kwietnia, a nazwa wzięła się od niedawno wypuszczonej maszyny H&M, która składa hołd recyklingowi – zabiera stare ciuszki i wymienia je na nowe. W grze, podczas zwiedzania wyspy, możesz robić to samo – zamieniać swoje stare outfity na nowe w pierwszej digitalowej maszynie do recyklingu ubrań.
Akcja zwróciła moją uwagę ze względu na idealny match z aktualnymi eko-trendami, a także edukacyjno-misyjny charakter. Jednak, patrząc na plany H&M, to dopiero początek, także czekam na więcej.

Pfizer i kampania z influencerami #InGameVaccine

GTA to kultowa już dziś gra komputerowa, która cały czas przyciąga do siebie nowych, często coraz młodszych odbiorców. W dodatku gaming wydaje się dziś być niezastąpioną pomocą, w dotarciu do pokolenia Z, z edukacją i szerzeniem informacji. Dlatego właśnie na to rozwiązanie zdecydowała się firma Pfizer – jeden z czołowych producentów szczepionek przeciw COVID-19. W ten sposób, firma zachęcała do zaszczepienia swoich postaci w grze, jak i samego siebie w wybranych punktach medycznych. A w celu dotarcia do jak największej liczby odbiorców, wyzwanie zostało oznaczone hashtagiem #InGameVaccine.

Katarzyna Kotowska, Influencers Lead, VMLY&R

Katarzyna Kotowska

Katarzyna Kotowska

W rzeczywistości owładniętej pandemią, stworzenie w GTA we współpracy z Pfizer punktów szczepień oraz dedykowanej kampanii misji, w ramach której użytkownik może zaszczepić swoją postać, jest świetnym posunięciem na drodze do budowania świadomości roli szczepień w walce z COVID-19.
W kampanii wzięli udział jedni z najpopularniejszych brazylijskich gamerów i streamerów na Twitchu, m.in. Taspio, Gabepeixe, Babi, Piuzinho, którzy streamowali swoje misje, a także publikowali screeny swoich postaci z charakterystycznym niebieskim znaczkiem, symbolizującym przyjęcie szczepionki. Elementem misji była publikacja w social media swojego avatara z niebieskim znaczkiem oraz swojego zdjęcia po przyjęciu dawki szczepionki w rzeczywistości. Miało to zachęcać społeczność gamerów i streamerów do podjęcia takiego samego wyzwania.
Mocną stroną kampanii był jej natywny charakter, który umożliwia w naturalny sposób dotarcie do gen Z. Edukowanie poprzez zabawę i pozytywne emocje jest dużo bardziej skuteczne niż bazowanie na emocjach negatywnych (strach, wyrzuty sumienia), które mogłyby wywołać odwrotny od zamierzonego efekt.

Hugo Boss i Khaby

Pokaz mody na stadionie? Dlaczego nie! Gigant modowy, marka HUGO BOSS, postanowiła właśnie w ten sposób promować swoją drugą kolekcję BOSS x Russell Athletic. Miejsce idealnie wpasowuje się jednak w tym przypadku w motyw przewodni kolekcji. Łączy ona ze sobą ducha zespołu i energię dni meczowych w Nowym Jorku. W mieście nazywanym kolebką baseballu. Jednak oprócz wyboru nietypowego miejsca, HUGO BOSS zdecydował się również na influencer marketing. W tym celu, zaprosił do współpracy gwiazdę TikToka, Khabe Lame. Wynik? Rekordowe wyniki działań marketingowych marki.

Natalia Rączka, Influencer Manager, Insignia

Podążając za nową strategią rozwoju polegającą na wzmacnianiu marek i docieraniu do młodszych grup klientów, firma HUGO BOSS świętowała wprowadzenie na rynek swojej drugiej kolekcji BOSS x Russell Athletic. W pokaz mody na stadionie baseballowym, jak i w samą kampanię marka zaangażowała topowych influencerów, którzy byli strategicznie dobierani na podstawie swoich profili w mediach społecznościowych. Na wybiegu pojawił się również Khaby Lame, czyli gwiazda TikToka, u której pierwszy raz mogliśmy zobaczyć współpracę z marką modową na profilu. Moim zdaniem to był świetny timing i wykorzystanie influencera na wyłączność, którego pokochały miliony ludzi na całym świecie. Wydarzenie było tylko wprowadzeniem do całej aktywacji w mediach społecznościowych, w tym na TikToku. Marka dzięki kampanii i dobraniu nietypowego dla siebie influencera stworzyła fenomenalny buzz w internecie, docierając do młodszej grupy odbiorców, która mogła na żywo obejrzeć pokaz mody, a następnie wziąć udział w wyzwaniu. Oprócz prawie 4 miliardów wyświetleń tego wydarzenia, w kanałach social media wykonano 25 milionów interakcji. Wyzwanie #Bossmoves miało również 2,2 miliarda wyświetleń. Liczba osób, które weszły w interakcję z kontem marki na Instagramie, wzrosła o prawie 1600%. To rekordowe wyniki tej marki.

The Power of Action / BMW x Coldplay

Nowa jakość pojazdów stawiających na ekologiczne rozwiązania i zrównoważony rozwój. Tak o nowej serii elektrycznych samochodów marki BMW wypowiadają się internauci. Producent znanych aut postanowił dodatkowo do swojej kampanii zaangażować zespół Coldplay, których piosenka jest motorem napędowym spotu. Całość prezentuje się bardzo ciekawie, a utwór nadaje dynamiki i tempa reklamie.

Jacek Szczepan, More Bananas, Marketing Strategist

Kampania BMW pt. “The Power of Action” zwiastuje nową serię elektrycznych samochodów – w tym pierwsze elektryczne BMW ix oraz i4. W związku z tym niemiecki producent samochodów zdecydował się nawiązać współpracę z brytyjskim zespołem Coldplay, którego piosenka ‘Higher Power’ została użyta w spocie promującym nowe modele. Od 11 czerwca 2021 r. nabił on prawie milion wyświetleń tylko na Youtubie i do tej pory jest entuzjastycznie komentowany przez internautów.
Natomiast zespół udostępnił video na swoim Instagramie z komentarzem podkreślającym dumę ze współpracy z marką, która w swoim DNA ma zapisany zrównoważony rozwój i stawia na wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii.

Khaby Lame x XboX Series X

Ponownie bierzemy na warsztat współpracę tiktokera Khaby Lame. Influencer w kreatywny sposób miał zareklamować XboX Series X. Czy to się udało? Znając działania w sieci tiktokera, nikt nie powinien mieć wątpliwości. Każdy jego filmik jest stworzony bowiem tak, aby wpłynąć na rozwój wyobraźni odbiorcy. A co nie mniej ciekawe, bez użycia słów i z charakterystyczną dla Lame mimiką.

Katarzyna Kotowska, Influencers Lead, VMLY&R

Kolejny dowód na to, że TikTok i tiktokerzy rosną w siłę i będziemy ich coraz częściej widywali w realizacjach marek. Ta kampania to również kolejny argument na to, że dobrze dobrany twórca potrafi przekazać komunikat nawet bez użycia słów. Oczywiście dla Khaby’ego Lame to żadne wyzwanie, ponieważ jest to jego główny sposób na komunikowanie się ze społecznością – mimika i gesty stanowią jego znak rozpoznawczy. Bardzo dobrze wykorzystali to twórcy reklamy XboX Series X, którzy postawili nie tylko na wizerunek jednego z najbardziej znanych tiktokerów, ale również, na to, za co pokochała go jego społeczność: jedyny w swoim rodzaju sposób komunikacji.

Wirtualny event marki Benefit

Jedne marki się poddają i rezygnują, a inne realizują swoje plany, dostosowując je do panujących obecnie warunków. Tu zdecydowanie dobrym przykładem może być marka Benefit. Firma zrobiła bowiem event online, na który zaprosiła całe grono influencerów. W jego trakcie, mogli oni także wypróbować nowy tusz, który Benefit Comestics wypuścił na rynek, za pomocą efektów AR i specjalnego filtra na Instagramie.

Natalia Rączka, Influencer Manager, Insignia

Benefit Cosmetics to marka, która bardzo często organizowała spektakularne eventy dla influencerów. Pandemia pokrzyżowała plany gigantowi z branży beauty, ale ten nie dał za wygraną. Benefit postanowił przenieść doświadczenie do świata online i stworzyć swoją własną, wirtualną platformę AR w ramach launchu nowego produktu.
Marka zaprosiła influencerów, którzy wypróbowali nowy tusz do rzęs za pomocą AR, ale też mogli użyć niestandardowego filtra Benefit Instagram Filter. Taka kampania dała marce przede wszystkim możliwość zebrania dużej grupy influencerów z całego świata w jednym miejscu. Myślę, że w kolejnym roku tego typu eventy z wykorzystaniem AR będą jeszcze bardziej popularne ze względu na dotarcie do większej grupy odbiorców z całego świata w tym samym czasie, a także zmniejszenie kosztów organizacji takiego wydarzenia w porównaniu do działań offline.

Suede Music #FORALLTIME / PUMA x Ghetts

Gdy dany produkt lub marka są na rynku już od kilku lat, ciężko jest przekonać im do siebie młodszych konsumentów. Dlatego firmy szukają takich rozwiązań, które mogłyby okazać się skuteczne. Marka PUMA wpadła więc na pomysł, że nic nie integruje ze sobą ludzi bardziej, niż muzyka. W rezultacie powstało specjalne studio, gdzie artyście mogli nagrywać swoją muzykę podczas pandemii wirusa COVID-19.

Jacek Szczepan, More Bananas, Marketing Strategist

Buty Puma Suede są regularnie zakładane od 1968 r. i miały się całkiem dobrze, natomiast marka zaczęła się głowić nad złowieniem nowego narybku. Jak dotrzeć do młodych? Przede wszystkim – tak, żeby nie wyalienować też starszych, heavy userów.😉 Dlatego Agencja MSL postanowiła stworzyć Suede Music, platformę muzyczną powstała we współpracy ze Spotify i raperem Ghetts. Platforma, a właściwie londyńskie studio było dostępne dla artystów podczas pandemii COVID-19, którzy potrzebowali przestrzeni do tworzenia muzyki. Artyści dostali odpowiednie wsparcie, a wszystkie nagrania są dalej dostępne na Spotify (Suede Music by Puma).
Cała akcja zakończyła się powodzeniem, a potwierdzenie znajdujemy w oświadczeniu marki, która rozważa ekspansję na Europę i zaangażowanie lokalnych artystów spoza UK.

Biały Dom i kampania #MadeToSave

Każdy miał w tym roku mocno na uwadze dotarcie do młodszego pokolenia. Również Biały Dom postawił na dosyć niestandardowe, ale niezwykle skuteczne działanie z udziałem influencerów. I to aż 50! Idole młodszego pokolenia mieli bowiem okazję zadać frapujące ich pytania, specjalistom zajmującym się walką z wirusem COVID-19. Co ciekawe, transmisja miała miejsce w mediach społecznościowych, a influencerzy reprezentowali różne dziedziny, tematykę, ale i kanały dotarcia do odbiorców.

Katarzyna Kotowska, Influencers Lead, VMLY&R

Kolejny przykład kampanii wspierającej walkę z koronawirusem. Ponad 50 influencerów z różnych kategorii zostało zaproszonych przez Biały Dom do kampanii promującej wiedzę na temat szczepionek oraz walczącej z mitami na temat COVID-19. Skala problemu jest w USA ogromna. Influencerzy mieli okazję zadać pytania dr. Anthony’emu Fauci. W swoich publikacjach dzielili się fragmentami rozmów z dr. Faucim, a także wnioskami z nich płynącymi – materiały można znaleźć pod hashtagiem #MadeToSave. Ich głos stanowił przeciwwagę dla szerzącej się dezinformacji. Wśród influencerów zaproszonych do kampanii, znalazła się idolka młodych Amerykanów, gwiazda pop Olivia Rodrigo, która spotkała się z prezydentem Joe Bidenem i dr. Faucim w Białym Domu, by wyrazić swoje poparcie dla tej kampanii oraz wziąć udział w spotach ją promujących. Duży plus dla Białego Domu za zwrócenie się do influencerów w poszukiwaniu wsparcia w promowaniu faktów na temat koronawirusa. Istotnym aspektem tej kampanii była różnorodność dobranych influencerów pod względem kategorii, kanałów oraz zasięgów, co pozwoliło dotrzeć do równie zróżnicowanej grupy odbiorców.

Przemyślane działania kluczem do sukcesu

Wszystkie z wymienionych przez ekspertów kampanii charakteryzuje to, że są one niezwykle przemyślane, ale i pozostające w trendach. Ich zadaniem jest nie tylko przyciągać odbiorców, ale również dopasować się zarówno do nich, jak i wybranego kanału social media. Ponadto, odbiorcy lubią, gdy przekaz jest autentyczny, a influencer nie wygląda sztucznie. Tak, jakby realizował kampanię na siłę. Jeżeli to wszystko połączymy w jedną całość  –  mamy szansę na to, aby odnieść sukces.

Zobacz także: Najlepsze kampanie z udziałem influencerów – Polska

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail