X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Reklama na Twitch – jak dotrzeć do odbiorców streamów?

Branża gamingowa jest jedną z tych, która obecnie rozwija się najlepiej. Dlatego inwestując w reklamy, warto skupić się również na platformie Twitch. Jednak jak dotrzeć do odbiorców streamów?

Reklama na Twitch – jak dotrzeć do odbiorców streamów?źródło: shutterstock.com

reklama


Dla tych, którzy nie interesują się grami komputerowymi albo sportem elektronicznym, serwis internetowy Twitch może być całkowicie nieznany. Tymczasem ma on w sobie ogromny potencjał reklamowy i marketingowy, więc warto przyjrzeć się mu bliżej!

Twitch – wiodąca platforma do przesyłania strumieniowego

Twitch, będący własnością Amazona, to serwis internetowy umożliwiający przesyłanie wideo strumieniowego, a zatem prowadzenia transmisji  na żywo w sposób nieprzerywany. Tematyka portalu koncentruje się wokół gier komputerowych oraz sportów elektronicznych. Twitch odwiedza ponad 140 milionów unikalnych, aktywnych użytkowników miesięcznie, przy czym co czwarty z nich to mieszkaniec Stanów Zjednoczonych. W każdej chwili na portalu zalogowanych jest przynajmniej 2 miliony użytkowników, przy czym streamy emitowane w weekendy przyciągają największą liczbę widzów. Portal zgromadził też ponad 9 milionów aktywnych streamerów.

Nie będzie zaskoczeniem, że Twitch z racji tematyki, wokół której jest skoncentrowany, cieszy się największą popularnością wśród młodych mężczyzn. Globalnie 70% widzów Twitcha to internauci w wieku od 16 do 34 lat. Zatem to do nich najlepiej kierować reklamy na Twitch. Potwierdza to ostatni raport pt. „Badanie rynku live-streamingu 2020” dotyczący polskiego rynku live streamingu. Zgodnie z zebranymi danymi, aż 87,8% użytkowników portalu to mężczyźni, w wieku od 14 do 25 lat, choć nie brakuje też odbiorców powyżej 25 roku życia. Niemniej jednak autorzy wspomnianego raportu podkreślili, że im starszy użytkownik Twitcha, tym mniejszą aktywność na chacie wykazuje i tym samym istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że taka osoba zareaguje na reklamy w streamie. Zatem reklamy na Twitch to propozycja dla tych marketerów, którzy chcą dotrzeć do młodszych konsumentów.

Platforma interaktywna

Przytoczone „Badanie rynku live-streamingu 2020” dostarcza nie tylko wiedzy na temat samych użytkowników portalu, lecz co nawet ważniejsze – na temat tego, co ich motywuje do oglądania streamów. Okazuje się, że użytkownicy Twitcha oprócz tego, że po prostu lubią oglądać gry, to darzą sympatią wybranych streamerów i kibicują im, a ponadto lubią wchodzić w interakcje ze streamerami. Nie dziwi to, biorąc pod uwagę fakt, że dla streamerów liczy się przede wszystkim prowadzenie dialogu i angażowanie publiczności, dzielenie się doświadczeniem oraz komentowanie wydarzeń w grze. Dzięki temu streamerzy są bliscy swoim followersom i są doskonałymi influencerami. Odbiorcy streamów lubią także rozmawiać z innymi widzami. Okazuje się, że ponad 70% użytkowników jest aktywna na chacie.

Widok na klawiaturę graczy i rękę trzymającą myszkę od komputera.

źródło: unsplash.com

Pozytywny jest też odbiór reklam. Zdecydowana większość użytkowników cieszy się, że streamerzy mogą zarabiać dzięki wyświetlaniu reklam na streamie i w większości chętnie klikają w załączone linki. Zdaniem portalu 84% użytkowników uważa, że okazywanie wsparcia streamerom jest ważną częścią funkcjonowania Twitcha. Tylko około 6% widzów wyłącza transmisję, gdy pojawiają się reklamy. Twitch jest zatem doskonałym kanałem dotarcia do klientów dla każdego, komu zależy na przeprowadzeniu skutecznej kampanii zasięgowej.

Reklama na Twitch – współpraca ze streamerami

Reklamy na Twitch nie są jeszcze zbyt rozpowszechnione, dlatego w wielu przypadkach mogą okazać się szansą, na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Najłatwiej reklamować się współpracując z popularnymi streamerami. Większość z nich zarabia na donejtach i na subskrypcjach lub nie zarabia na streamowaniu wcale. Bezpośrednią współpracą z marką lub pozyskiwaniem środków finansowych dzięki reklamom, może pochwalić się tylko co dziesiąty streamer. Dlatego nawiązanie współpracy z wybranymi streamerami nie jest trudne i zbyt kosztowne.

Zdecydowana większość streamerów poświęca na streaming sporo czasu, robiąc to regularnie i profesjonalnie. Do tego gromadzą wokół siebie dużą liczbę widzów, których chętnie angażują. Zatem reklamy na Twitch to doskonała inwestycja we własną markę.

Reklamy Twitch w wielu odsłonach

Reklama na Twitch we współpracy z influencerami to tylko jedna z wielu możliwości promowania swoich produktów lub usług. Reklamy Twitch to również szeroka gama tradycyjnych opcji reklamowych. Wśród nich jest możliwość wyświetlania wideo na różnych urządzeniach, przy czym 30-sekundowe reklamy są niemożliwe do pominięcia przez użytkowników. Z kolei dłuższe wideo może być wyświetlone tylko w trakcie transmisji strumieniowych, przy czym reklamy te są z nimi zintegrowane, tak aby były wyświetlane w przerwach. Inną opcją stanowią reklamy karuzelowe na stronie głównej, reklamy w nagłówkach, interaktywne reklamy wideo i wiele innych.

Reklama na Twitch to ciekawa opcja dla wielu marek, szczególnie tych, które chcą dotrzeć do szerokiego grona młodych mężczyzn. Z racji tego, że użytkownicy portalu to osoby zainteresowane gamingiem i szeroko pojętymi nowoczesnymi technologiami, to doskonale trafią do nich reklamy gadżetów elektronicznych, gier komputerowych, sprzętu komputerowego. Nie ma jednak przeciwwskazań, by reklama na Twitch promowała zupełnie inne produkty lub usługi.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail