X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Zakładka „Ostatnie” na stronie hashtagów niebawem zniknie z Instagrama

Prawdopodobnie już niebawem z Instagrama zniknie zakładka „Ostatnie", którą obecnie widzimy podczas wyszukiwania hashtagów. Czy to dobry ruch ze strony giganta?

Zakładka „Ostatnie” na stronie hashtagów niebawem zniknie z Instagramaźródło: shutterstock.com

reklama


Gdy wyszukujemy postów oznaczonych konkretnym hashtagiem, mamy do wyboru trzy zakładki: najpopularniejsze, ostatnie i Rolki. Ostatnio jednak na tapet Instagram wziął zwłaszcza tę drugą, ponieważ już niebawem ma ona zniknąć z serwisu.

Koniec z zakładką Ostatnie

Niedawno Instagram ogłosił testy związane ze zniknięciem zakładki Ostatnie na stronie hashtagów.

Jak widzimy, u osób testujących to rozwiązanie, pojawiają się już teraz tylko dwie zakładki. Medium wyjaśnia, że zdecydowało się na takie rozwiązanie, ponieważ uważa zakładkę Ostatnie za niepotrzebną. Ponadto dodaje, że rolą serwisu społecznościowego jest przede wszystkim pokazywanie tego, co najbardziej odpowiada wpisywanym przez użytkowników frazom, a właśnie do tego służy zakładka Najpopularniejsze. Podczas obecnie trwających testów, Instagram będzie sprawdzał czy bez usuniętej zakładki, użytkownicy dalej mogą odkrywać ciekawe konta, trafne treści i jednocześnie pozostawać w regularności śledzenia aktualności.

Czy to dobry pomysł?

Niewątpliwie dla wielu osób zakładka Ostatnie była opcją do sprawdzenia aktualności pod danym hashtagiem. Nie do końca więc można zgodzić się z twierdzeniem giganta, że jest ona niepotrzebna. Tak naprawdę, wiele ona ułatwia. Poza tym, nie każdego interesują najpopularniejsze treści, a te najaktualniejsze. Dlatego na ten moment, usunięcie tej zakładki nie wydaje się być zbyt dobrym rozwiązaniem i wielu osobom może się to nie spodobać. Tak czy inaczej, wszystko zależy od tego, w jaki sposób zadziałają algorytmy oraz w jaki sposób do całej sprawy podejdzie Instagram. Być może okaże się, że nowe rozwiązanie rzeczywiście ulepszy nasz pobyt w aplikacji, poprzez analityczne podejście do tematu. Ponadto, pomimo tego, że na pierwszy rzut oka rozwiązanie to nie wydaje się być najlepsze, ostateczną ocenę będziemy mogli wydać, gdy zostanie ono wdrożone.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail