X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Google może zostać zmuszone do znacznego zmniejszenia działalności reklamowej w związku z nową ustawą w USA

Nowa ustawa w USA może zmusić Google do zmniejszenia swojej działalności reklamowej. Co na ten temat uważa gigant?

Google może zostać zmuszone do znacznego zmniejszenia działalności reklamowej w związku z nową ustawą w USAźródło: shutterstock.com

reklama


Gigant technologiczny może zostać zmuszony do tego, aby znacznie zmniejszyć swoją działalność w zakresie reklamy cyfrowej. W USA wprowadzono bowiem nową ustawę o konkurencji i przejrzystości w reklamie cyfrowej. Odpowiada za nią grupa senatorów podkomisji sądownictwa do spraw prawa antymonopolowego.

Cel: Google

Jeżeli zaproponowana ustawa zostanie wdrożona, może się ona okazać wielkim ciosem wycelowanym w stronę Google. Tym bardziej, że to właśnie z reklam gigant czerpie największe zyski. Jak przekazała nam jakiś czas temu firma macierzysta, czyli Alphabet, w pierwszym kwartale odnotowano zysk w wysokości 68,01 miliarda dolarów, z czego 54,55 miliarda pochodziło z reklam. Jest to wynik wyższy o niespełna 10 miliardów dolarów w stosunku do roku poprzedniego.  Co dokładnie sprawi, że ustawa może stać się dla Google zagrożeniem?

Jak opisał The Wall Street Journal, nowa ustawa o konkurencji i przejrzystości w reklamie cyfrowej zakazuje firmom przetwarzającym 20 miliardów dolarów rocznie w cyfrowych transakcjach reklamowych tego, aby uczestniczyły w więcej niż jednej części cyfrowego procesu reklamowego. Jak to się ma do giganta? Od dobrych kilku lat, Google bierze udział w wielu etapach takich procesów reklamowych. Prowadzi aukcje, dokonuje transakcji czy udostępnia narzędzia firmom. Pośredniczy zarówno w kupnie, jak i sprzedaży miejsc reklamowych. Gdyby nowa ustawa weszła w życie, firma musiałaby wybrać tylko jeden obszar swojego działania. Według senatorów, taki stan rzeczy mógłby działać antymonopolowo i dać szansę innych podmiotom na większy udział w rynku reklam. Dodają również, że w obecnej sytuacji praktyki stosowane przez Google nie są uczciwe i dają im nienależną przewagę rynkową.

Co na to gigant?

Google oczywiście starał się przedstawić swoje stanowisko, uwzględniając sytuację swoją, jak i małych firm. Według giganta, jego narzędzia reklamowe, jak i narzędzia konkurentów, pomagają amerykańskim witrynom w finansowaniu i promowaniu treści. Dzięki temu, firmy mogą się rozwijać, jak i chronią użytkowników przed zagrożeniami prywatności wprowadzającymi w błąd za pomocą reklam. Dodatkowo, jak twierdzi Google, rezygnacja z takich narzędzi mogłaby zaszkodzić wydawcom i reklamodawcom, poprzez obniżenie jakości reklam, jak i rosnące zagrożenia związane z prywatnością.

Czy te wyjaśnienia okażą się przekonywujące dla senatorów podkomisji sądownictwa do spraw prawa antymonopolowego? Nie wiemy. Natomiast z cała pewnością warto śledzić tę sprawę w przyszłości, gdyż może ona mieć olbrzymi wpływ na branżę reklamową.

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail