X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Influencerzy – nie ufamy im, a jednak przeglądamy ich treści. Dlaczego?

Obecnie influencerzy to jedna z najmniej zaufanych grup zawodowych. Co zatem sprawia, że marki decydują się na współpracę z twórcami internetowymi?

Influencerzy – nie ufamy im, a jednak przeglądamy ich treści. Dlaczego?źródło: shutterstock.com

reklama


Influencera próżno szukać wśród zawodów cieszących się zaufaniem – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie specjalizującej się w zarządzaniu wizerunkiem marek, agencję LoveBrands Group, przez instytut badawczy SW Research.

Wpływowi twórcy internetowi, którzy zarabiają na reklamach produktów i usług różnych marek, dzięki wypracowanym zasięgom, niechlubnie zamykają wyścigową stawkę z wynikiem 16%. Wyprzedzili ich: urzędnicy (30%), pracownicy budowalni (36%), a nawet politycy (19%)! Komu ufamy najbardziej? Strażakom! Pomiędzy nimi, a influencerami, to przepaść aż 65 punktów procentowych.

TOP 5 grzechów influencerów

Jakie są przyczyny tak niskiego poziomu zaufania polskiego społeczeństwa do twórców internetowych? Wśród najczęściej wymienianych przez respondentów pojawiły się: przesadna lub nachalna prezentacja produktu (41%), kontrowersyjny i wulgarny materiał (35%), a także zbyt długa i rozwlekła treść posta (33%). Mocno wybrzmiała również zbyt duża częstotliwość sponsorowanych treści (27%) oraz ich nieprofesjonalna estetyka (19%). Z badań wynika, że szerszym łukiem ominiemy nie tego influencera, który był częścią medialnej afery, a osobę z natarczywymi reklamami, której współprace reklamowe przesłaniają pierwotny przekaz kanału – wyjaśnia Zuzanna Bieńko, Head of Brand & Influencer Marketing w LoveBrands Group.
Grafika przedstawiająca grzechy influencerów.

źródło: informacja prasowa

Atrakcyjne treści w cenie

Mimo całej tej krytyki, nadal twórców internetowych obserwujemy, marki nawiązują z nimi współpracę, a sami influencerzy mają się całkiem dobrze i nie zamierzają zwijać zawodowych żagli. Co zatem sprawia, że internetowy twórca zdobywa naszą uwagę oraz czas? Podstawowym czynnikiem powiększającym zasięgi są interesujące i inspirujące treści (46%). Porównując podejście obu płci do influencerów, cieszą się oni większym zaufaniem wśród mężczyzn niż wśród kobiet (18% vs. 14%). Bez względu na płeć, u influencerów poszukujemy również tego, co cieszy oko, czyli walorów estetycznych publikowanych zdjęć i filmów (38%), a także realnych oszczędności, czyli akcji promocyjnych np. kodów rabatowych (31%).

Nie możemy też pominąć kwestii wieku. Okazuje się bowiem, że im użytkownik jest starszy, tym bardziej ufa influencerom.

Grafika przedstawiająca procentowy rozkład zaufania względem influencerów, biorąc pod uwagę ich wiek.

źródło: informacja prasowa

Influencer czy marka? Kto zyskuje na współpracy?

3 na 10 internautów zaczęło obserwować reklamowaną przez influencera markę, a 2 na 10 internautów po nawiązaniu współpracy z ich ulubioną marką, zaczęło obserwować influencera. Mamy tu do czynienia z ciekawym zjawiskiem w marketingu – efektem transferu wizerunku, czyli przeniesieniem wartości związanych z marką czy osobą, która zdobyła uznanie grupy odbiorców, na inne organizacje lub postacie. Efekt ten widzimy tutaj w obu kierunkach, jednak to marki, dzięki współpracom z twórcami internetowym, poszerzają swoje zasięgi w większym stopniu – mówi Dorota Bieniek-Kaska.

Co ciekawe, aż 46% internautów obserwuje influencerów. Z przeprowadzonych badań wynika, że 26% z nich to aktywni obserwatorzy – nie tylko przeglądają treści, ale także oceniają, komentują i wysyłają wiadomości, natomiast 74% odpowiedziało, że zwykle tylko przeglądają treści internetowe – to grupa pasywnych obserwatorów. Zatem bez względu na to, czy ufamy, z pewnością influencerzy są dziś nieodłączną częścią procesów promocji i marketingu. Dlatego tak istotne jest, aby ich treści były jakościowe i wnosiły coś istotnego dla odbiorcy.

 

źródło: informacja prasowa

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail