
reklama
Niemiecki poeta, uczony, polityk i wolnomularz Johann Wolfgang von Goethe wypowiedział kiedyś słowa, które powinny być mantrą każdego przedsiębiorcy – „kto nie idzie do przodu, ten się cofa”. Rozwój, doskonalenie kompetencji i zdobywanie nowych umiejętności to elementy niezbędne do osiągnięcia sukcesu w dłuższej perspektywie. Niestety każdy współczesny biznesmen wie, jak trudno znaleźć czas na zdobywanie wiedzy, gdy piętrzą się zadania ważne i niecierpiące zwłoki. Jednak my mamy rozwiązanie!
Udział w szkoleniach, czytanie książek czy też oglądanie nagrań wideo mocno absorbują. Tymczasem mamy do dyspozycji podcasty biznesowe, których można słuchać w każdej wolnej chwili, na przykład podczas jazdy samochodem czy w podróży, zdobywając przydatną wiedzę niejako przy okazji. To idealna propozycja dla przedsiębiorców. W tym artykule zebraliśmy najlepsze naszym zdaniem podcasty o biznesie, które na pewno będą cennym źródłem wiedzy.
Biznes Od Początku

źródło: Spotify
Podcast biznesowy „Biznes Od Początku”, który prowadzi Paweł Leżoch – przedsiębiorca, informatyk i… muzyk – to wbrew nazwie propozycja nie tylko dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Na kanale Pawła czekają rozmowy z doświadczonymi przedsiębiorcami i specjalistami z wielu dziedzin, które pomogą wystartować z własną firmą, a także ją konsekwentnie rozwijać.
Prawo dla Biznesu

źródło: Spotify
Nie da się zarządzać firmą, nie orientując się w prawnych aspektach prowadzenia działalności biznesowej. Niestety nie dość, że przepisy prawa są dość zawiłe, to jeszcze ciągle się zmieniają, więc aktualizowanie wiedzy w tym zakresie jest koniecznością. Podcast Piotra Kantorowskiego „Prawo dla Biznesu” ułatwi zrozumienie wielu prawnych zagadnień oraz dostarczy aktualnych, rzetelnych informacji, niezbędnych przedsiębiorcom.
Biznes, Podatki, Prawo

źródło: Spotify
Alternatywą dla opisanego wyżej podcastu jest kanał „Biznes, Podatki, Prawo” prowadzony przez adwokata i doradcę podatkowego Marcina Zarzyckiego. To aktualna wiedza z wiarygodnego źródła w bardzo przystępnej formie.
Przygody Przedsiębiorców

źródło: Spotify
Siłą podcastu „Przygody Przedsiębiorców” prowadzonego przez Adriana Gorzyckiego i Bartosza Kolanka są fantastyczni goście, którzy dzielą się swoją rozległą wiedzą i bogatym doświadczeniem. Jak piszą o nim jego twórcy, to skumulowana wiedza doświadczonych przedsiębiorców w jednym miejscu.
Mała Wielka Firma

źródło: Spotify
„Mała Wielka Firma” to podcast biznesowy dla przedsiębiorców, którzy chcieliby zdobyć i poszerzyć wiedzę z takich dziedzin jak zarządzanie, marketing, sprzedaż, budowanie marki, produktywność i wiele innych. Podcasty o biznesie takie jak „Mała Wielka Firma” Marka Jankowskiego dostarczają praktycznych, konkretnych porad, które znajdują zastosowanie w większości polskich działalności.
Mały Biznes, Wielkie Efekty

źródło: Spotify
Podcast Justyny Stańskiej „Mały Biznes, Wielkie Efekty” jest skierowany przede wszystkim do właścicieli małych firm. Nagrania obfitują w porady i wskazówki dostosowane do potrzeb oraz możliwości działalności, które nie dysponują ogromnymi budżetami, rozbudowanym zespołem specjalistów niemal z każdej dziedziny i często zaczynają przygodę z biznesem od zera. Justyna przekonuje, że każdemu może uda się osiągnąć sukces.
Biznes Misja

źródło: Spotify
Podcasty biznesowe to niemal niewyczerpane źródło inspiracji i motywacji. Rozmowy Łukasza Smolarskiego z przedsiębiorcami, artystami, sportowcami i innymi ludźmi sukcesu na kanale „Biznes Misja” potrafią zachęcić do działania i rozbudzić kreatywność. Podcast ten spodoba się każdemu, kto szuka zarówno inspiracji, jak i sprawdzonych rozwiązań proponowanych przez najlepszych.
Zrównoważony Biznes Podcast

źródło: Spotify
Obecnie coraz więcej uwagi przykłada się do realizacji celów polityki zrównoważonego rozwoju i do społecznej odpowiedzialności biznesu. Niestety podcasty o biznesie rzadko poruszają te tematy i dlatego tym bardziej godny uwagi jest podcast biznesowy Justyny Markowicz, poświęcony społecznym i środowiskowym wyzwaniom współczesnego biznesu. W trakcie ciekawych rozmów można usłyszeć wiele wskazówek, jak dostosować model biznesowy, kulturę organizacyjną i misję firmy do wyzwań stawianych przez politykę zrównoważonego rozwoju.
Rozmowy na Zapleczu

źródło: Spotify
Podcast biznesowy „Rozmowy na Zapleczu” Grzegorza Frątczaka jest skierowany przede wszystkim do przedsiębiorców poruszających się w świecie handlu internetowego. Każdy, kogo interesuje branża e-commerce znajdzie tu szereg przydatnych informacji między innymi na temat prowadzenia e-sklepu, marketingu internetowego i finansów. Zaletą podcastu jest fakt, że prezentuje autentyczne case study, bazując na małych i dużych firmach.
Biznesninja

źródło: Spotify
„Biznesninja” to podcast skierowany do tych przedsiębiorców, których interesują głównie strategie i procesy marketingu internetowego. Lidia Krawczyk podpowiada, jak badać potrzeby klienta, jak promować firmę, a nawet jak samodzielnie pozycjonować stronę www w wyszukiwarkach. Część nagrań jest też poświęconych rozmowom na temat work-life balance.
Biznes 2.0

źródło: Spotify
Jak zarabiać więcej? Jak stać się bogatym? Jak myślą i na co wydają pieniądze biedni? Jak zabezpieczyć się przed bankructwem? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi szuka Maciej Wieczorek. Poruszane tematy intrygują i zachęcają do efektywnego działania. Czy można oczekiwać czegoś więcej?
Podcasty biznesowe to niemal niewyczerpane źródło wiedzy na temat prowadzenia biznesu, ale też motywacji do działania i inspiracji do rozwoju własnych działalności. Oczywiście stale pojawiają się nowe, warte uwagi podcasty biznesowe, więc warto poszukiwać tych, które najlepiej odpowiedzą na indywidualne oczekiwania i potrzeby.