X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Telewizja zostaje wyparta przez urządzenia mobilne także wśród dorosłych. Oto najnowsze wyniki badań

Firma GWI we współpracy z Meta opracowała raport, z którego wynika, że coraz więcej osób starszych zastępuje telewizję urządzeniami mobilnymi. Jaki ma to wpływ na e-commerce i reklamę?

Telewizja zostaje wyparta przez urządzenia mobilne także wśród dorosłych. Oto najnowsze wyniki badańźródło: shutterstock.com

reklama


Jak wynika z najnowszego raportu GWI „Mind the Gap” stworzonego przez GWI we współpracy z Meta, media społecznościowe stały się kluczowym kanałem odkrywania produktów i marek przez polskich konsumentów. Reklamodawcy nie nadążają jednak za zmieniającymi się krajobrazem mediowym – w 2021 roku inwestycje w urządzenia mobilne były niedoszacowane aż o 44% w porównaniu z czasem, który konsumenci poświęcają na korzystanie ze swoich smartfonów.

Urządzenia mobilne coraz częściej w naszych rękach

Polacy coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych – takie wnioski płyną z raportu „Mind the Gap” opublikowanego przez Metę oraz GWI. Jak się okazuje, każda z badanych grup wiekowych, zaczynając od przedstawicieli generacji Z, a kończąc na pokoleniu wyżu demokratycznego, znacząco zmieniła swoje preferencje dotyczące sposobu konsumowania treści. Urządzenia mobilne stały się nieodłącznym elementem życia dorosłych Polaków, na korzystaniu z których spędzają statystycznie 3 godziny dziennie. Ponad połowę tego czasu (62%) poświęcają na przeglądanie mediów społecznościowych, które stały się głównym kanałem umożliwiającym odkrywanie marek.

Wydatki na reklamę

Gdy jednak porównano czas korzystania z poszczególnych urządzeń z wydatkami na reklamę, okazało się, że urządzenia mobilne w 2021 były niedoinwestowane aż o 44%. „Zmniejszanie rozdźwięku między tym, w jakie kanały inwestują reklamodawcy, a tym, gdzie konsumenci faktycznie spędzają czas, staje się coraz ważniejsze, zarówno ze względu na dopasowanie się do potrzeb konsumenta, jak i na skuteczność przekazu. Zmiana koncentracji wydatków i zwrócenie uwagi na kanały mobilne są szczególnie istotne w kontekście cyfrowej transformacji polskich biznesów. Media społecznościowe i urządzenia mobilne w bardzo krótkim czasie stały się ważnym kanałem sprzedaży internetowej. Coraz więcej Polaków sięga po swój telefon lub tablet, aby obejrzeć produkty i zrobić zakupy – jak wynika z naszego raportu, prawie połowa osób z pokolenia Z i milenialsów w kraju deklaruje, że w ciągu typowego tygodnia kupuje jakiś produkt online” – mówi Agata Szeliga-Staszkiewicz, Head of Agency Partnerships, CEE w Meta.

Wpływ na e-commerce

Ręce trzymane na klawiaturze laptopa

źródło: unsplash.com

Co ważne, najszybszy wzrost popularności e-commerce i wykorzystania telefonów odnotowuje się wśród starszych grup wiekowych, czyli generacji X oraz pokolenia wyżu demograficznego – to oni stali się główną siłą napędową zmian w polskim krajobrazie mediowym. Wśród osób w wieku od 39 do 64 lat urządzenia mobilne stały się równie popularne co telewizja, a wykorzystanie smartfonów w trakcie internetowych zakupów wzrosło o 39% w ciągu zaledwie 4 lat. Starsi Polacy coraz chętniej odwiedzają również portale społecznościowe – to tam szukają rekomendacji i odkrywają nowe produkty.

Z naszych cyklicznych raportów i analiz jasno wynika, że znaczenie kanału mobile w wydatkach reklamowych od kilku lat dynamicznie rośnie. Jeszcze w 2019 r., kiedy rynek reklamowy w Polsce warty był ponad 9,8 mld zł, urządzenia mobilne stanowiły niespełna 14% tej kwoty, a już w ubiegłym roku było to ponad 18% przy wartości rynku na poziomie 10,5 mld zł. Warto w tym miejscu wspomnieć, że reklama w mobile’u stanowi już 42% budżetów lokowanych w digitalu czyli dogania w udziałach reklamę na desktopach – mówi Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Chief Investment Officer Publicis Groupe Polska.

Raport „Mind the Gap” oprócz nakreślenia krajobrazu mediowego w Polsce, wskazuje również na konkretne rozwiązania, które mogą pomóc reklamodawcom wyjść naprzeciw preferencjom i oczekiwaniom konsumentów. Przy planowaniu kampanii reklamowych warto skupić się na testowaniu nowych możliwości, które daje e-commerce czy automatyzacja, umożliwić klientom płynne przechodzenie między realnymi a wirtualnymi kanałami obsługi oraz przeprowadzać i dokładnie analizować badania dotyczące skuteczności reklamy. Raport stworzono na podstawie danych dostarczonych przez GWI i Publicis Groupe.

 

źródło: informacja prasowa

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail