X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Meta pracuje nad nowymi narzędziami VR i AR związanymi z dźwiękiem przestrzennym

Metaverse ma być nie tylko ciekawym doświadczeniem wirtualnym, ale również dźwiękowym. Oto nad czym obecnie pracuje gigant.

Meta pracuje nad nowymi narzędziami VR i AR związanymi z dźwiękiem przestrzennymźródło: shutterstock.com

reklama


Skupiony na rozwoju Metaverse gigant, postanowił zmaksymalizować swoje wysiłki w kierunku rozwoju dźwięku przestrzennego. Obecnie pracuje nad nowymi narzędziami, mającymi poprawić wrażenia wirtualne.

Dźwięk ma znaczenie

Meta zauważyła, że żadne doświadczenie w świecie wirtualnym nie może być w pełni adekwatne do rzeczywistości, gdy firma skupia się jedynie na kwestiach wizualnych. Dlatego postanowiła zbadać to, w jaki sposób ludzie odbierają dźwięki i czego oczekują w danym otoczeniu. Gigant przyznaje również, że bez względu na to gdzie się znajdujemy, jeżeli jesteśmy osobami słyszącymi, dźwięki kształtują nasze odczucia względem konkretnych wydarzeń, spotkań itd. W związku z tym Meta postanowiła podjąć pracę nad takimi okularami AR, gdzie akustyka odgrywa niezwykle istotną rolę. Dzięki ich założeniu użytkownicy będą mogli ponownie przeżyć pamięć holograficzną. Oznacza to, że odbiór dźwięków w Metaverse będzie taki sam jak ten, który zachowali we wspomnieniach z rzeczywistych sytuacji.

Gdy prace zostaną wdrożone, może to oznaczać znacznie większe zainteresowanie Metaverse, ale i jego wpływ na postrzeganie wirtualnego świata przez odbiorców. Co więcej, plany firmy trzeba brać poważnie. Tym bardziej, że pierwsze podejście do tego typu rozwiązań mogliśmy obserwować w pierwszej generacji wersji okularów Ray-Ban Stories, do których zostały dołączone specjalne słuchawki.

Jeszcze dużo pracy przed Meta

Meta podejmuje również inne wysiłki w tym temacie. Pracuje z programistami nad tym, aby dźwięki otoczenia wirtualnego jak najmniej różniły się od tego, którego doznajemy na co dzień. A jak twierdzi sam Zuckerberg, prace nad akustyką przestrzenną mają by efektem zachęcającym do wejścia w wirtualny świat.

Kiedy możemy spodziewać się pierwszych efektów tych działań? Na ten moment nie wiemy. Natomiast z całą pewnością miłośnicy wirtualnych doświadczeń mają na co czekać.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail