X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Meta pracuje nad nowymi narzędziami VR i AR związanymi z dźwiękiem przestrzennym

Metaverse ma być nie tylko ciekawym doświadczeniem wirtualnym, ale również dźwiękowym. Oto nad czym obecnie pracuje gigant.

Meta pracuje nad nowymi narzędziami VR i AR związanymi z dźwiękiem przestrzennymźródło: shutterstock.com

reklama


Skupiony na rozwoju Metaverse gigant, postanowił zmaksymalizować swoje wysiłki w kierunku rozwoju dźwięku przestrzennego. Obecnie pracuje nad nowymi narzędziami, mającymi poprawić wrażenia wirtualne.

Dźwięk ma znaczenie

Meta zauważyła, że żadne doświadczenie w świecie wirtualnym nie może być w pełni adekwatne do rzeczywistości, gdy firma skupia się jedynie na kwestiach wizualnych. Dlatego postanowiła zbadać to, w jaki sposób ludzie odbierają dźwięki i czego oczekują w danym otoczeniu. Gigant przyznaje również, że bez względu na to gdzie się znajdujemy, jeżeli jesteśmy osobami słyszącymi, dźwięki kształtują nasze odczucia względem konkretnych wydarzeń, spotkań itd. W związku z tym Meta postanowiła podjąć pracę nad takimi okularami AR, gdzie akustyka odgrywa niezwykle istotną rolę. Dzięki ich założeniu użytkownicy będą mogli ponownie przeżyć pamięć holograficzną. Oznacza to, że odbiór dźwięków w Metaverse będzie taki sam jak ten, który zachowali we wspomnieniach z rzeczywistych sytuacji.

Gdy prace zostaną wdrożone, może to oznaczać znacznie większe zainteresowanie Metaverse, ale i jego wpływ na postrzeganie wirtualnego świata przez odbiorców. Co więcej, plany firmy trzeba brać poważnie. Tym bardziej, że pierwsze podejście do tego typu rozwiązań mogliśmy obserwować w pierwszej generacji wersji okularów Ray-Ban Stories, do których zostały dołączone specjalne słuchawki.

Jeszcze dużo pracy przed Meta

Meta podejmuje również inne wysiłki w tym temacie. Pracuje z programistami nad tym, aby dźwięki otoczenia wirtualnego jak najmniej różniły się od tego, którego doznajemy na co dzień. A jak twierdzi sam Zuckerberg, prace nad akustyką przestrzenną mają by efektem zachęcającym do wejścia w wirtualny świat.

Kiedy możemy spodziewać się pierwszych efektów tych działań? Na ten moment nie wiemy. Natomiast z całą pewnością miłośnicy wirtualnych doświadczeń mają na co czekać.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail