reklama
Skupiony na rozwoju Metaverse gigant, postanowił zmaksymalizować swoje wysiłki w kierunku rozwoju dźwięku przestrzennego. Obecnie pracuje nad nowymi narzędziami, mającymi poprawić wrażenia wirtualne.
Dźwięk ma znaczenie
Meta zauważyła, że żadne doświadczenie w świecie wirtualnym nie może być w pełni adekwatne do rzeczywistości, gdy firma skupia się jedynie na kwestiach wizualnych. Dlatego postanowiła zbadać to, w jaki sposób ludzie odbierają dźwięki i czego oczekują w danym otoczeniu. Gigant przyznaje również, że bez względu na to gdzie się znajdujemy, jeżeli jesteśmy osobami słyszącymi, dźwięki kształtują nasze odczucia względem konkretnych wydarzeń, spotkań itd. W związku z tym Meta postanowiła podjąć pracę nad takimi okularami AR, gdzie akustyka odgrywa niezwykle istotną rolę. Dzięki ich założeniu użytkownicy będą mogli ponownie przeżyć pamięć holograficzną. Oznacza to, że odbiór dźwięków w Metaverse będzie taki sam jak ten, który zachowali we wspomnieniach z rzeczywistych sytuacji.
Gdy prace zostaną wdrożone, może to oznaczać znacznie większe zainteresowanie Metaverse, ale i jego wpływ na postrzeganie wirtualnego świata przez odbiorców. Co więcej, plany firmy trzeba brać poważnie. Tym bardziej, że pierwsze podejście do tego typu rozwiązań mogliśmy obserwować w pierwszej generacji wersji okularów Ray-Ban Stories, do których zostały dołączone specjalne słuchawki.
Jeszcze dużo pracy przed Meta
Meta podejmuje również inne wysiłki w tym temacie. Pracuje z programistami nad tym, aby dźwięki otoczenia wirtualnego jak najmniej różniły się od tego, którego doznajemy na co dzień. A jak twierdzi sam Zuckerberg, prace nad akustyką przestrzenną mają by efektem zachęcającym do wejścia w wirtualny świat.
Kiedy możemy spodziewać się pierwszych efektów tych działań? Na ten moment nie wiemy. Natomiast z całą pewnością miłośnicy wirtualnych doświadczeń mają na co czekać.