X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Strona internetowa czy social media, czyli jak komunikować się z klientem?

Jak wybrać odpowiedni kanał komunikacji? Działać w mediach społecznościowych czy postawić na stronę www? Zapraszamy do lektury artykułu.

Strona internetowa czy social media, czyli jak komunikować się z klientem?źródło: materiały Partnera

Artykuł Partnera

Jak wynika z badania Mediapanel przeprowadzonego w kwietniu 2022 roku, liczba internautów w Polsce sięga blisko 30 mln, przy czym średnio z sieci korzysta dziennie ponad 25 mln osób. To powoduje, że online możesz dotrzeć do odbiorców zainteresowanych niemal każdym produktem. Jak to zrobić? Czy powinieneś mieć stronę WWW czy też komunikować się z odbiorcami przez social media?

Social media w Polsce – wybierz odpowiedni kanał

Korzystając z serwisów społecznościowych, natknąłeś się z pewnością na różne marki – zarówno producentów odzieży, akcesoriów dla dzieci, biura podróży, jak i zakłady pogrzebowe. To pokazuje, że zdecydowana większość biznesów może wykorzystywać social media do komunikowania się z zainteresowanymi daną branżą, marką czy produktami.

Tylko czy aby na pewno social media są w Polsce na tyle popularne, aby obecność w nich miała sens? Jak wynika z raportu Digital 2022, ponad 27 mln internautów w naszym kraju korzysta z serwisów społecznościowych. Dziennie spędzamy w social mediach blisko 1 godzinę i 50 minut.

Natomiast, jeśli chodzi o najczęściej wybierane witryny, to liderem jest Facebook z wynikiem ponad 88 proc. Drugą pozycję zajmuje Messenger – blisko 80 proc., trzecią Instagram – prawie 60 proc., a następne WhatsApp (49.8 proc.) oraz TikTok (34,1 proc.).

Sam Facebook ma blisko 18 mln użytkowników w Polsce, co powoduje, że możesz dzięki niemu dotrzeć do wielu zainteresowanych Twoją ofertą. Ale co z pozostałymi portalami social media? Czy warto działać na wszystkich? To zależy.

Przede wszystkim powinieneś przeanalizować, z jakiego serwisu korzysta Twoja grupa docelowa. Bardzo prawdopodobne, że dotrzesz do nich zarówno przez Facebooka, Pinteresta, Twittera i inne serwisy, natomiast nie zawsze tak będzie. Gdzie zatem powinieneś działać? Postaw na:

  • Facebook – w zdecydowanej większości działalności sprawdzi się prowadzenie fanpage’a w tym serwisie. To portal uniwersalny, który daje Ci możliwość kierowania kampanii reklamowych do bardzo precyzyjnie ustalonego grona odbiorców;
  • Instagram – to miejsce dla marek, które chcą prezentować swoją ofertę w formie grafiki czy krótkich video. Zdecydowanie sprawdzi się m.in. dla firm odzieżowych, obuwniczych, kosmetycznych i wielu innych;
  • Twitter – w tym serwisie komunikacja prowadzona jest głównie za pomocą tekstu. Dochodzi do szybkiej wymiany informacji. Twitter cieszy się największym zainteresowaniem wśród osób działających w polityce, branży sportowej czy turystycznej;
  • Pinterest – sprawdzi się on doskonale, jeśli chcesz prezentować ofertę za pomocą zdjęć;
  • TikTok – choć portal ten może kojarzyć się głównie z nastolatkami, to jednak korzystają z niego przede wszystkim osoby, które właśnie wkroczyły lub wkroczą na rynek pracy, mają swoje środki, którymi zarządzają. Jeśli takie cechy mają Twoi odbiorcy, to warto wziąć pod uwagę ten kanał.

Jeżeli zastanawiasz się, który serwis społecznościowy wybrać, a nie masz czasu na działanie na wszystkich, to sprawdź, gdzie funkcjonują Twoi konkurenci. Jeśli jednak będziesz mieć taką możliwość, to przeanalizuj także skuteczność innych serwisów. Czy social media mogą zastąpić stronę WWW? Czy możesz z niej zrezygnować, jeśli jesteś aktywny w serwisach społecznościowych?

Strona WWW to konieczność!

Czy wiesz, że ponad 95 proc. internautów w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google i często poszukiwania produktów i usług zaczyna w tej witrynie? Możliwe, że trafią tam na Twój profil w serwisie społecznościowym, ale lepiej, jeśli znaleźliby Twoją stronę.

Sklep WWW, wizytówka firmowa, blog – to miejsca, dzięki którym możesz zwiększać swoje przychody i poszerzać grono odbiorców. Rejestrujesz domenę i pracujesz na swoją markę. Do kiedy przedłużasz adres, dalej z niego korzystasz. Natomiast trudno przewidzieć, co będzie się dziać w przyszłości z serwisami społecznościowymi, w których masz profile. Adres strony WWW umieścić możesz na ulotce, banerze i przeróżnych materiałach reklamowych. Czasami pojawiają się tam również odniesienia do social mediów, jednak standardem jest dodawanie adresu strony WWW.

Na co zatem postawić? Optymalnym rozwiązaniem jest posiadanie witryny i profilów w serwisach społecznościowych. Wtedy w social mediach możesz informować internautów o promocjach, nowych produktach, zmianach w ofercie i docierać do innych odbiorców niż Ci, których pozyskałeś dzięki stronie. W serwisach społecznościowych komunikuj się z potencjalnymi klientami, ale również odsyłaj ich do oferty na stronie WWW.

Nie rezygnuj z tych kanałów. Sprawdź różne serwisy social media, załóż stronę WWW i ją aktualizuj. Interesuje Cię profesjonalna witryna? Skontaktuj się z agencją Drupal Solution, która przygotuje dla Ciebie nowoczesną, spełniającą oczekiwania odbiorców witrynę WWW.

Artykuł Partnera

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail