reklama
Popularność Rolek widać na każdym kroku. Mimo to, nie każdy decyduje się dodawać taki format na Instagrama, a w zamian za to udostępniają zwykłe filmy wideo. Meta mówi temu dość i postanawia wszystkie filmy zamieniać na Rolki, nie zważając na wolę użytkownika.
Filmy jako Rolki
Na torze wyścigowym, gdzie głównymi zawodnikami są TikTok i Instagram, ten pierwszy wiedzie prym. Konkurent robi wszystko, aby go dogonić, natomiast wszelakie próby kopiowania i tak w większości albo kończą się niepowodzeniem, albo nie osiągają takiego sukcesu jakby sobie tego medium życzyło. W związku z tym, że nie wszyscy użytkownicy preferują dodawanie Rolek, decydując się na wideo, gigant postanowił publikować je jako Rolki. Co ciekawe, decyzja i preferencje użytkownika nie będą miały tu znaczenia. Sama Meta tłumaczy to tym, że sposób oglądania Rolek jest o wiele bardziej wciągający, a więc w związku z tym, może dotrzeć do większego grona odbiorców. Ponadto, filmy będą wyświetlane w trybie pełnoekranowym. Wszystkie filmy krótsze niż 15 minut, będą zatem udostępniane w kanale Rolek. Warto jednak zaznaczyć, że filmy opublikowane przed tymi zmianami, nie zamienią się w Rolki.
Biorąc jednak pod uwagę to, że filmy 15 minutowe nie do końca należą do krótkich form, niemalże wszystkie przesłane w aplikacji filmy staną się Rolkami. Na Instagramie i Facebooku zostaną również wprowadzone nowe opcje, o których pisaliśmy jakiś czas temu.
Czy to ma sens?
Wydawać by się mogło, że sama zmiana nie jest duża. Jednak nic bardziej mylnego. Do tej pory zadaniem Rolek było wyróżnienie się na tle konkurencji. W dodatku podejście kreatywne w tym formacie również odgrywa olbrzymią rolę. Niektóre Rolki mogą znikać w gąszczu form wideo i może to niezbyt dobrze wpływać na kreatywność użytkowników. Przez co też sam serwis wydawać może się użytkownikom mniej zróżnicowany, gdzie panuje chaos treści, a każda kolejna opcja to kopia TikToka. Z drugiej jednak strony, zmiany te to odpowiedź na to, do czego przyzwyczaili się użytkownicy, ponieważ wszystkie treści będą wyświetlane w trybie pełnoekranowym, jeden po drugim.
Tak czy inaczej, może to znacznie wpłynąć na postrzeganie produktów Meta. I to niekoniecznie pozytywnie.