Artykuł Partnera
Uruchomienie sklepu internetowego może być początkiem wielkiego biznesu lub… wielkiej katastrofy. Dobrze zaprojektowany i wypromowany pomoże zdobyć wielu klientów. Jeśli jednak będzie przygotowany źle, a kampania promocyjna poprowadzona bez pomysłu, skończy się to utopieniem pieniędzy. Co zrobić, aby odnieść sukces w świecie e-commerce?
Strony internetowe muszą być dopracowane
Choć brzmi to jak banał, nadal mnóstwo firm o tym najzwyczajniej w świecie zapomina. Tymczasem wszelkie niedociągnięcia potrafią się mocno mścić. Nieważne, czy będzie chodzić o nieprzemyślaną grafikę, nieczytelność spowodowaną źle dobranymi kolorami, czy o problemy techniczne wywołane złym zakodowaniem niektórych elementów witryny.
Jeśli całość ma być przez internautów odbierana dobrze, to po prostu trzeba zadbać o to, aby projekt był wykonany starannie. Właśnie dlatego należy szukać takich wykonawców, którzy już wcześniej tworzyli liczne strony internetowe. Kraków czy Warszawa doskonale się sprawdzą pod tym kątem, ponieważ właśnie w tych miastach można trafić na mnóstwo agencji interaktywnych, które realizowały bardzo ciekawe zlecenia w tym zakresie. Przykład? Chociażby JustIdea Agency.
Sklep internetowy musi być funkcjonalny
Jeśli ktokolwiek sądzi, ze wystarczy „jakiś” sklep na start, a potem jakoś będzie, powinien jak najszybciej przemyśleć sprawę jeszcze raz. Uruchomienie kiepsko działającego sklepu internetowego nie tylko szybko odstraszy klientów, ale też może zapaść w ich pamięci na dłużej. To o tyle groźne, że nawet jeśli w późniejszym terminie mechanizmy wbudowane w stronę zostaną udoskonalone, złe skojarzenia mogą być nadal żywe, a tego z pewnością nie chcesz.
O co więc warto zadbać? Przede wszystkim o łatwość dokonywania zakupów i odnajdywania produktów – w końcu do tego właśnie służą sklepy internetowe. To jednak nie wszystko. Dobry e-commerce powinien umożliwiać łatwe integracje z firmami zajmującymi się przewozem przesyłek i z systemami szybkich płatności. Powinny tez istnieć możliwości łatwego wdrażania skryptów marketingowych i statystyk oraz eksportu feedów produktowych na potrzeby reklam w Google Ads i w systemie reklamowym Facebooka. Nie wspominając już o możliwości zespolenia z systemami fakturującymi i oprogramowaniem do nadzorowania stanów magazynowych.
Wreszcie sklep powinien spełniać jeszcze jeden warunek – otóż dobrze by było, gdyby nadawał się do łatwego skalowania, gdyby w przyszłości zaczął szybko rosnąć, a jego asortyment stale się poszerzał.
Klienci nie biorą się znikąd – znajdź agencję marketingową
Na koniec wspomnijmy jeszcze o tym, że produkty same się nie sprzedadzą. Sprawa oczywista? Owszem, ale mimo to warto wspomnieć o błędzie, jaki popełnia wielu początkujących właścicieli sklepów internetowych. Otóż próbują oni samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe za pomocą platform marketingowych, których mechanizmów praktycznie nie znają. Tymczasem jeśli zajmą się tym profesjonaliści, efekt końcowy może być znacznie lepszy. Właśnie dlatego przydaje się dobra agencja marketingowa. Kraków, o którym już wspomniano, również pod tym względem będzie dobrym miejscem do szukania takowej – w końcu właśnie stąd pochodzi wiele firm wspierających biznesy internetowe.
Artykuł Partnera