reklama
Zmiany na Instagramie użytkownicy odbierają różnie. Dla jednych to dobry kierunek, w którym podąża Instagram. Inni zaś twierdzą, że takie podejście jest przeciwieństwem tego, czym medium miało być na początku. Niestety tych drugich jest znacznie więcej. Jednym z takich zastrzeżeń jest stawianie na formaty wideo. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy rzeczywiście generują one tak duże liczby, biorąc pod uwagę zaangażowanie?
HypeAuditor przeprowadziło niedawno badania dotyczące generowania największych zasięgów, biorąc pod uwagę różne formaty treści. Nie powinno być zaskoczeniem to, że na pierwszym miejscu znalazły się Rolki. Jak wyglądała klasyfikacja pozostałych formatów?
Na jakie treści postawić?
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że obecnie największe zaangażowanie budzą na Instagramie Rolki. Potwierdzają to również badania przeprowadzone przez HypeAuditor. W celu zdobycia tych danych firma przeanalizowała 77,6 miliona postów na Instagramie pod kątem radzenia sobie w medium.
Wyniki pokazały, że najpopularniejszym rodzajem treści w lipcu były posty graficzne (42,2%). Natomiast zaraz po nich popularnością cieszyły się karuzele (26,2%). Rolki znalazły się dopiero na trzecim miejscu (22,1%), biorąc pod uwagę posty opublikowane na Instagramie przez twórców. Nie zmienia to jednak tego, że to właśnie ten ostatni format generuje największe zainteresowanie. Znalazł się on na pierwszym miejscu pod względem otrzymanych polubień (35,4%) oraz szacowanego zasięgu (33,8%). Łatwo więc można z tych danych wywnioskować, że Instagram pragnie tego, aby stać się kopią TikToka. To właśnie bowiem Rolkom nadał priorytet, biorąc pod uwagę dominację nad innych treściami.
Mimo tej przychylności zaledwie 41% badanych (z 5,7 miliona użytkowników) zdecydowało się na publikację Rolek. Reszta, nawet pomimo szansy na zdobycie większego zaangażowania i zasięgu, postanowiła sobie ten format odpuścić.
Zobacz także: „Teraz biznes na Instagramie buduje się dzięki video”. Wywiad z Natalią Shevelevą, specjalistką od mobile video
Co jeszcze powinniśmy wiedzieć?
Przede wszystkim musimy zwrócić uwagę na to, że Rolki, bez względu na to, o jakim medium myślimy, stanowią obecnie siłę social mediów. I to bez względu na to, czy tego chcemy, czy nie. Jeżeli jednak nie czujemy takiego sposobu przekazywania treści, możemy zdecydować się na zwiększoną liczbę karuzeli. Doskonale zdają sobie z tego sprawę użytkownicy, ponieważ karuzele są drugim, najczęściej publikowanym formatem na Instagramie (26%), zaraz po treściach graficznych (42%).
Jeżeli więc chcemy, aby nasze konto zyskało więcej odbiorców, powinniśmy inaczej spojrzeć na swój profil i znaleźć na siebie pomysł. Ważne natomiast jest to, aby ten pomysł był zgodny z preferencjami danego medium, na którym najczęściej publikujemy treści.