reklama
Wirtualny świat zmienia się tak dynamicznie, że może się wydawać, iż pisanie książek na jego temat nie ma sensu. W końcu, zanim książki trafią do księgarni, zawarte w nich informacje mogą być już dawno nieaktualne. Nic bardziej mylnego! Po wiele pozycji warto sięgnąć, bo opisywane w nich procesy i mechanizmy to wiedza, która nie traci na wartości. Dlatego przeczytaj proponowane przez nas tytuły i spójrz na media społecznościowe z innej perspektywy!
Kreowanie marki osobistej
Co robisz, kiedy chcesz znaleźć informacje na temat interesującej Cię osoby? Z pewnością wyszukujesz jej profil w serwisach społecznościowych. Dokładnie tak samo postępują Twoi klienci i partnerzy biznesowi, potencjalni pracodawcy oraz nowo poznane w różnych okolicznościach osoby. Wszystko, co publikujesz w internecie, przestaje być prywatne. Dlatego warto wiedzieć, przede wszystkim jak korzystać z social mediów, tak by sobie nie zaszkodzić, ale też jak je wykorzystać, by zwiększyć swoje szanse na sukces zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.
Książka Marcina Żukowskiego „Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego” omawia zagadnienie budowania marki osobistej, czyli personal branding w bardzo przystępny, zrozumiały sposób. Z rad zawartych w tej pozycji skorzystają zarówno osoby prowadzące profile w mediach społecznościowych na własny użytek, jak i te, które chcą wykorzystać je do celów biznesowych.
Godna uwagi jest też pozycja, którą napisali Guy Kawasaki i Peg Fitzpatrick, czyli „Jak cię widzą, tak cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych”. Materiał jest zaprezentowany w formie krótkich podpunktów, które od razu można wcielić w życie. Wskazówki dotyczą budowania pozytywnego w sieci, netykiety i wykorzystywania potencjału poszczególnych serwisów społecznościowych.
Jeśli zainteresuje Cię temat personal branding, to możesz też sięgnąć po kilka innych pozycji, takich jak:
- „Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci?” Sergiusza Trzeciaka,
- „Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych” Tomasza Reicha,
- „Silne marki osobiste zmieniają świat” Agnieszki Walczak-Skałeckiej,
- „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” Aliny Stasiak.
Książki o social media w biznesie
Mówi się, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz. Nie inaczej jest z firmami. One również powinny być obecne w sieci i to nie tylko na portalu Marka Zuckerberga. Książki o mediach społecznościowych pomogą wykorzystać potencjał najbardziej popularnych portali, ale też usystematyzować wiedzę na temat funkcjonowania social mediów. Zyskanie szerszej perspektywy jest niezbędne, by po pierwsze nie działać po omacku, a po drugie, by prowadzić spójne działania w każdym z kanałów komunikacji. Zatem, jakie książki o social mediach polecamy przedsiębiorcom?
Usystematyzować wiedzę na temat social media pomoże wspomniany już Marcin Żukowski, tym razem w książce „Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw”. Najnowsze wydanie omawia aktualne trendy, więc jest to pozycja jak najbardziej na czasie.
Doskonałą książką jest też pozycja „Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów?”, którą napisała Barbara Stawarz-García. Autorka dużo miejsca poświęca zagadnieniu budowania społeczność wokół marki w social media i prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych.
Książki o social media niejednokrotnie sugerują zupełnie nowe spojrzenie na portale społecznościowe. Tak jest w przypadku pozycji Agnieszki Grzechynki „Lean Social Media. Szczupłe zarządzanie marką w mediach społecznościowych”. Czy można połączyć filozofię lean z mediami społecznościowymi, tak aby osiągnąć niespotykaną dotąd efektywność? Okazuje się, że tak!
Przedsiębiorcom powinny być też przydatne takie książki o mediach społecznościowych jak:
- „Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty” Anny Miotk,
- „Księga Adsów. Twój przewodnik po dżungli social mediów” Franciszka Georgiewa,
- „Perswazja w Social Media, czyli jak sprzedawać tam, gdzie inni zdobywają tylko lajki” Mirosława Skwarka,
- „Strategia komunikacji w social mediach” Norberta Oruby,
- „Zrozumieć social media” Artura Rogulskiego.
Książki o social media napisane przez polskich ekspertów najlepiej odpowiadają naszym rodzimym realiom, czasem jednak warto sięgnąć po pozycje zagranicznych specjalistów w zakresie marketingu. Dlatego polecamy takie tytuły jak:
- „Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę” Jasona Falls’a i Erika Deckers’a,
- „Jak zarabiać w mediach społecznościowych. Rozwijaj firmę dzięki nowoczesnym narzędziom marketingowym” Jamie Turner’a i Reshmy Shah.
Polecamy też książki o mediach społecznościowych, poświęcone działalności biznesowej w konkretnych serwisach. Wśród nich są takie pozycje jak:
- „Skuteczna reklama na LinkedIn” Artura Jabłońskiego,
- „Twitter – sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii” Eryka Mistewicza,
- „Video marketing nie tylko na YouTube” Magdaleny Daniłoś,
- „Jak zbudować silną markę na instagramie. Praktyczny przewodnik pozyskiwania klientów” Katarzyny Jury,
Choć większość informacji na temat działalności w mediach społecznościowych można znaleźć w sieci, to ich wyszukiwanie jest pracochłonne i czasochłonne. Dlatego warto poszerzać swoją wiedzę z pomocą książek, które przekazują ją w bardzo syntetyczny i przyjazny sposób – odpowiedni zarówno dla tych, którzy chcą zyskać ogólne pojęcie na temat social mediów, jak i dla tych, którzy w tej dziedzinie się specjalizują, lecz chcą wciąż wiedzieć więcej i więcej.