X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Hashtagi na Facebooku – jak ich używać?

Nie mamy w zwyczaju wpisywać hashtagów do postów na Facebooku. Jednak powinniśmy się nad tym zastanowić, zwłaszcza wtedy, gdy prowadzimy własną firmę. Dlaczego?

Hashtagi na Facebooku – jak ich używać?źródło: shutterstock.com

reklama


Przyzwyczailiśmy się do stosowania hashtagów w komunikacji, szczególnie na Instagramie, na Twitterze i na TikToku. Zresztą, nie tylko tam mają one istotne znaczenie. Hashtagi na Facebooku także odgrywają istotną rolę. Tylko co dają hashtagi na Facebooku i jak ich używać?

Jak działają hashtagi na Facebooku?

Zasadniczo hashtagi pozwalają oznaczać wpisy, dzięki czemu zostają one automatycznie przyporządkowane do innych poruszających ten sam temat. Hashtag, na przykład na Instagramie, działa też jako swoisty link, po kliknięciu przenosząc użytkownika do wszystkich treści, które zostały oznaczone w ten sam sposób. Zatem jeśli klikniemy, chociażby hashtag #catsofinstagram zobaczymy tysiące zdjęć uroczych kotków opublikowanych na tym portalu społecznościowym. Czy tak samo działają hashtagi na Facebooku? Okazuje się, że niezupełnie. Z ich pomocą można wyszukiwać konkretne treści, choć serwis w pierwszej kolejności wyświetla te, które są najświeższe i jednocześnie najbardziej trafne. Można więc powiedzieć, że hashtagi zwiększają szanse na łatwe znalezienie Twoich postów i stron. Mimo to nie da się ukryć, że wyszukiwanie treści z pomocą hashtagów to dość rzadko stosowana opcja przez użytkowników Facebooka. Dlaczego więc mimo wszystko warto o nich pamiętać podczas publikowania postów?

Warto pomyśleć o hashtagach, które będą nawiązywać do marki. Nie muszą to być popularne hashtagi na Facebooku. Może to być po prostu nazwa firmy, ale i hasło reklamowe albo marketingowy claim, który wyraża wartości lub cechy charakterystyczne marki. Na przykład Legimi – jedna z największych w Polsce baz e-booków i audiobooków regularnie posługuje się takimi hashtagami jak #czytamzLegimi, #czytambezlimitu oraz #wielka5Legimi, przez co stały się one znakiem rozpoznawczym marki. Hashtagi te pojawiają się nie tylko na profilu Legimi, ale też w postach wydawców, autorów i bibliotek, które nawiązują do współpracy z marką, a także w postach czytelników.

Screen z legimi

źródło: screen własny

Podobnie hashtagi konsekwentnie wykorzystuje Reserved, używając w postach zarówno na Facebooku, jak i na innych portalach społecznościowych, wyróżniających ich hashtagów takich jak #ReservedForMe, #ReservedForMen czy #ReservedForKids.

Screen reserved

źródło: screen własny

Jak dodać hashtag na Facebooku, by osiągnąć zamierzony efekt?

Jak dodać hashtag na Facebooku? Technicznie – tak samo, jak we wpisach publikowanych na innych portalach. Stawiamy znak # i tuż za nim wpisujemy słowo lub wyrażenie bez spacji. Ważniejsze jest jednak to, jaki przekaz będą niosły wybrane hashtagi. Z racji tego, że hashtagi na Facebooku mają raczej walor wizerunkowy, a nie funkcjonalny, to warto stawiać na pojedyncze, starannie wybrane frazy. Dodając hashtagi do postów na Facebooku, można się nimi pobawić, tworząc unikatowe frazy mające rozbawić lub zaintrygować odbiorców. Warto jednak pamiętać, by były czytelne i niezbyt rozbudowane.

Popularne hashtagi na Facebooku nie powinny ze sobą konkurować. Warto spojrzeć jak stosuje je marka Avon. Umieszczając hashtagi na Facebooku, marka stawia na trzy frazy. Publikując post dotyczący tego samego produktu na Instagramie, Avon sięga po ponad 20 hashtagów. Wszystko dlatego, że ich zadanie jest odmienne – mają grupować i porządkować treści wpisów.

Screen Avon.

źródło: screen własny

Choć potencjał hashtagów na Facebooku nie jest tak duży, jak na innych platformach społecznościowych, to warto wziąć pod uwagę ich zastosowanie w komunikacji z odbiorcami. Istotne jest jednak dopasowanie ich do celów biznesowych, które marka chce osiągnąć i do odbiorców, do których wpisy oznaczone hashtagami trafią. Nawet popularne hashtagi na Facebooku nie przyniosą pozytywnego efektu, jeśli będą wybierane i publikowane losowo.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail