X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak często publikować w social media?

Social media rządzą się swoimi prawami. Jak często więc powinniśmy w nich publikować, aby nie tylko zyskać nowych odbiorców, ale i nie utracić obecnych?

Jak często publikować w social media?źródło: unsplash.com

reklama


Istnieje wiele teorii na temat tego, jak często publikować na Facebooku, Instagramie i innych portalach społecznościowych, aby osiągnąć najlepszy efekt. Niestety wśród nich trudno znaleźć uniwersalną odpowiedź, gdyż optymalna częstotliwość publikacji zależy od wielu czynników.

Ciągłość komunikacji

Chcąc utrwalić wizerunek marki w świadomości odbiorców, logiczne wydaje się publikowanie contentu z taką częstotliwością, by cały czas wyświetlać się użytkownikom poszczególnych portali. Aby zrealizować taki cel, trzeba by wrzucać nowe treści w momencie, gdy wcześniejsze przestają być wyświetlane. Oczywiście żywotność publikacji zależy od wielu czynników, w tym od specyfiki wybranego portalu społecznościowego, od zaangażowania odbiorców, od wielkości profilu i od rodzaju postów. Szacuje się, że tweet średnio „żyje” zaledwie kilkanaście minut, post na Facebooku około 6 godzin, publikacja na LinkedIn dobę, a treści wideo na YouTube nawet trzy tygodnie! Jednak czy to oznacza, że prowadząc profil na Facebooku, musimy publikować nowe treści 4 razy na dobę, a korzystając z Twittera – nawet co kwadrans? Zdecydowanie nie, bo w ten sposób łatwo o wywołanie irytacji u odbiorców z powodu nadmiaru treści. Zbyt częsta publikacja może też doprowadzić do sytuacji, gdy posty będą w pewnym sensie kradły sobie zasięgi. Jest to tzw. zjawisko kanibalizacji treści. W dodatku dążenie do publikowania ogromnej ilości postów często skutkuje obniżeniem jakości przygotowywanego contentu. Dlatego ciągłość komunikacji warto utrzymywać nie tyle zwiększoną częstotliwością, co systematycznością i regularnością.

Jakość treści

Róża stojąca w wazonie, obok zeszyt, na którym ktoś trzyma rękę.

źródło: unsplash.com

W czasach, gdy internet jest przesycony nieprawdopodobną ilością treści, zaawansowane algorytmy promują treści wartościowe. Dlatego lepszą strategią jest publikowanie starannie przygotowanych, różnorodnych, wywołujących zaangażowanie treści, niż zasypywanie użytkowników postami wątpliwej jakości. W przygotowaniu wartościowego contentu pomoże znajomość potrzeb i oczekiwań odbiorców. Warto też znaleźć najlepszy czas na publikowanie w mediach społecznościowych, czyli momenty, kiedy po prostu użytkownicy poszczególnych serwisów są gotowi do odbioru naszych komunikatów.

Optymalny czas

Kiedy publikować posty w mediach społecznościowych? Dane zgromadzone przez firmę Sprout Social pokazują, w jakich godzinach i w jakie dni popularne portale społecznościowe odnotowują największą aktywność użytkowników. Okazuje się, że Facebook cieszy się największym zainteresowaniem w dni powszednie, pomiędzy godziną 8.00 a 12.00, a także co dość zaskakujące w godzinach nocnych, przy czym szczyt aktywności przypada na godzinę 3.00. Z kolei najmniej użytkowników korzysta z popularnego serwisu pomiędzy 19.00 a 1.00. Instagram również cieszy się większym zainteresowaniem w dni robocze niż w weekendy, ale szczyt aktywności przypada w nieco późniejszych godzinach, a konkretnie od 10.00 do 13.00. Co ciekawe, w przeciwieństwie do Facebooka, na Instagramie nie odnotowano wzmożonej aktywności nocnej. TikTok przyciąga największą uwagę użytkowników od wtorku do czwartku, w nieco późniejszych godzinach niż FB i IG, czyli pomiędzy 13.00 a 15.00. Z kolei Twitter towarzyszy użytkownikom internetu zdecydowanie najczęściej rano. Najświeższe tweety najczęściej przeglądane są od poniedziałku do soboty o 9.00. W przeciwieństwie do Twittera wyraźnego skoncentrowania zaangażowania użytkowników wokół jednej godziny nie odnotowuje LinkedIn. Niemniej jednak ze względu na biznesowy charakter portalu, wyraźnie widać, że aktywność użytkowników przypada na typowe godziny pracy, czyli pomiędzy 7.00 a 16.00 oczywiście w dni powszednie.

Oczywiście przytoczone dane dają pewne wyobrażenie na temat aktywności użytkowników, jednak warto polegać przede wszystkim na danych dotyczących zachowań tych odbiorców, którzy należą do naszej grupy docelowej. Mając taką wiedzę, możemy opublikować starannie przygotowaną treść w momencie, kiedy ma ona największe szanse na wyświetlenie się zainteresowanym odbiorcom. Bez wątpienia to lepsza strategia, niż zasypywanie serwisów społecznościowych masą postów na chybił trafił.

Typowe częstotliwości publikacji postów

Kalendarz na różowow zielonym tle.

źródło: shutterstock.com

Zamiast zastanawiać się jak często publikować na Instagramie albo jak często publikować na LinkedIn warto testować rozmaite rozwiązania. Zanim jednak uda się zebrać potrzebne dane, punktem wyjścia może być najczęściej rekomendowana w internecie częstotliwość. Zatem jak często publikować na Facebooku i jak często publikować na Instagramie? Jeden lub dwa posty dziennie na początek w zupełności wystarczą. A jak często publikować na LinkedIn? Na tym portalu możemy publikować trochę rzadziej. Często sugeruje się tworzenie trzech postów tygodniowo. Jeszcze rzadziej możemy wrzucać content na Pinterest lub YouTube – jeden materiał na tydzień będzie w sam raz. Są jednak portale, na których warto zaakcentować swoją obecność częściej. Na TikTok można swobodnie wrzucić co najmniej trzy filmiki dziennie, a na Twitter – nawet kilkanaście tweedów na dobę. Zawsze jednak ponad częstotliwość warto stawiać jakość. Dlatego publikujmy wtedy, gdy mamy coś wartościowego do przekazania.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail