X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego?

Jakie kroki podjąć, aby sklep internetowy działał szybciej? Oto kilka rozwiązań, które będą pomocne.

Jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego?źródło: materiały Partnera

Artykuł sponsorowany

Sklepy internetowe, które nie działają szybko, tracą ogromną liczbę odwiedzających. Badania przeprowadzone przez Google wskazują, że strony mobilne, które ładują się dłużej niż 3 sekundy, tracą 53% odwiedzających. Ta liczba pokazuje, jak znacząco szybkość działania sklepu internetowego przekłada się na jego konwersję. Jeśli zadbamy o przyspieszenie działania e-commerce, osiągniemy o wiele lepsze wyniki sprzedaży. Co zrobić, żeby cieszyć się szybkimi wynikami? Podpowiadamy.

Powolna strona odstrasza klientów

Sklep „łapie zadyszkę”? Serwery nie dają rady podczas większego ruchu na stronie? W nadchodzącym sezonie zwiększonej sprzedaży niejeden sprzedawca doświadczy tego problemu, a tymczasem 1 sekunda opóźnienia w ładowaniu witryny internetowej zmniejsza współczynnik konwersji aż o 7%. Jeśli sklep zarabia dziennie 2000 zł, to opóźnienie w ładowaniu na poziomie 1 sekundy oznacza roczne straty w wysokości… 51100 zł (źródło: Kissmetrics). Konsekwencje są często jeszcze większe – mogą oznaczać utratę klienta. Na naszej bierności korzysta konkurencja, do której przechodzą klienci, uszczuplając nasz zysk. Czasem problem jest prosty do rozwiązania: sklep postawiony na bezpłatnym hostingu będzie funkcjonował gorzej niż ten, który jest wspierany przez serwer dedykowany.

Przyspieszenie działania sklepu internetowego to nie tylko zwiększenie liczby odwiedzających. Na czas ładowania witryny zwracają uwagę roboty Google, więc im bardziej przyłożymy się do tego parametru, tym lepszych wyników pozycjonowania możemy się spodziewać. Dobra pozycja w Google pozwoli na zwiększanie zasięgu i zdobywanie nowych odbiorców, generując coraz większe wpływy i rozwój sklepu.

Jak sprawdzić, czy strona działa szybko?

Przed podjęciem działań sprawdźmy, czy sklep działa prawidłowo. Można to zrobić samodzielnie. Na rynku są dostępne aplikacje, które pozwalają na szybką i miarodajną ocenę prędkości ładowania strony. Dowiemy się z nich, co wpływa na złe wyniki i jak zmienić sytuację na lepszą. Warto zaprzyjaźnić się z kilkoma darmowymi narzędziami i regularnie analizować stan witryny:

– Google Pagespeed Insights – popularne narzędzie Google, które pokazuje prędkość strony i pozwala poznać przyczyny zbyt długiego ładowania.

– tools.pingdom.com – narzędzie pozwalające sprawdzić, co poprawić w witrynie, aby funkcjonowała lepiej.

– webpagetest.org – aplikacja umożliwiająca wykonanie trzech testów prędkości strony. Można dzięki temu sprawdzić, jak strona zachowuje się przy pierwszym, drugim i trzecim otwarciu (po zapisaniu plików cookies).

Jak przyspieszyć działanie strony internetowej?

Stronę mogą spowolnić różne czynniki, jednak na większość mamy wpływ. Sprawdźmy, czy zadbaliśmy o odpowiednie narzędzia i stosujemy się do zasad, które wpływają na prędkość ładowania się strony.

Dobry serwer

Małe, rzadko odwiedzane sklepy są często zakładane na słabych serwerach, które po czasie nie spełniają oczekiwań i hamują rozwój e-commerce. Tymczasem w serwer warto zainwestować: kiedy witrynę odwiedzają użytkownicy, to właśnie ta maszyna przetwarza całą jej zawartość. Dbanie o najlepszy hosting jest kluczowe dla utrzymania dobrego czasu ładowania strony internetowej i rozwój sklepu.

Wybierając serwer dla sklepu internetowego, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych parametrów:

– lokalizacja infrastruktury serwerowej: im krótsza droga przesyłu informacji, tym lepiej,

– nielimitowany transfer danych,

– pojemność pamięci RAM,

– przepustowość sieci, czyli maksymalna szybkość transmisji danych, jaką zapewnia łącze,

– obsługa wielu systemów operacyjnych,

– SLA, czyli ciągłość działania usługi.

Wszystkie te parametry mogą mieć niebagatelny wpływ na szybkość ładowania się sklepu.

Istnieją serwery specjalnie zaprojektowane dla potrzeb e-commerce. Serwer H Easy posiada parametry, które zagwarantują bezproblemową obsługę sklepu internetowego na każdym etapie funkcjonowania i SLA na poziomie 99% w skali miesiąca kalendarzowego.

Uproszczenie kodu HTML

Chociaż zaawansowana strona internetowa kusi, to ilość kodu niezbędnego do jej stworzenia niepotrzebnie obciąża sklep i będzie miał duży wpływ na jego późniejsze działanie. Stworzenie zwartego, minimalistycznego kodu znacząco poprawi ładowanie strony: dzięki temu uzyskamy szybszą wersję pliku dla naszego serwera. Wpiszemy się też w obowiązujące trendy: proste rozwiązania stosują najwięksi w branży.

Optymalizacja grafik i zdjęć

Optymalizacja zdjęć w sklepie internetowym ma znaczący wpływ na ładowanie strony. Zbyt duże pliki mogą ją mocno przeciążyć, zwłaszcza jeśli sklep ma w asortymencie setki produktów. W celu poprawy tego parametru warto sięgnąć po specjalnie w tym celu zaprojektowane wtyczki – przykładowo w CMS WordPress możemy sięgnąć po EWWW Image Optimizer.

Kompresja plików ładowanych na stronie

Dbajmy o kompresję plików, które umieszczamy na stronie. Dzięki temu zmniejszymy wagę strony, a tym samym zapewnimy jej szybsze ładowanie. Warto sprawdzić, czy dostawca rozwiązań e-commerce zapewnia możliwość automatycznej kompresji obrazów, ponieważ takie rozwiązanie znacznie uprości i przyspieszy dodawanie grafik.

Zmniejszenie liczby przekierowań na stronie

Przekierowania są ważne ze względu na pozycjonowanie: dzięki nim informujemy roboty wyszukiwarki o istnieniu nowych podstron na naszej stronie i możemy rozwiązać problem tych niedziałających. Niestety nadmiar przekierowań może spowolnić prędkość ładowania witryny.

Dbanie o prędkość ładowania witryny to także dbanie o klientów. Im mniejszy współczynnik odrzuceń, tym większa pewność, że klienci spędzają w naszym wirtualnym sklepie owocny czas i będą chętnie wracać. Warto o tym pamiętać – niech zakupy będą dla klientów prawdziwą przyjemnością.

Artykuł sponsorowany

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail