X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czy newsletter pomoże w poprawie konwersji?

Jakie zalety ma e-mail marketing oraz o czym warto pamiętać przy przygotowaniu newslettera? Zapraszamy do lektury artykułu.

Czy newsletter pomoże w poprawie konwersji?źródło: materiały Partnera

Artykuł Partnera

Newsletter to jeden z najstarszych sposobów reklamy w internecie. Dla wielu może wydawać się rozwiązaniem nieco archaicznym i kojarzącym się ze spamem. Warto jednak nadmienić, że największe sklepy internetowe w Polsce i na świecie korzystają z newslettera w dalszym ciągu, generując wysokie przychody niskim kosztem. Aby było to możliwe, należy popracować nad samą treścią, układem i bazą klientów. Oczywiście niezbędny jest również monitoring efektywności i optymalizacja. W tym artykule opowiemy, jak stworzyć newsletter, by poprawić sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.

Jak skuteczne są newslettery?

Dlaczego w ogóle zainteresować się e-mail marketingiem dla swojej strony internetowej? Mamy przecież Google Ads, Facebook Ads i wiele innych znacznie bardziej nowoczesnych kanałów komunikacji, które warto wykorzystać do zdobywania nowych klientów. Okazuje się, że za newsletterami przemawiają twarde liczby. Warto spojrzeć na badanie firmy Optimonster z 2020. Aż 23% wszystkich newsletterów podczas badania zostało otworzonych. Dla porównania średni stopień zainteresowania w przypadku kampanii w mediach społecznościowych wyniósł zaledwie 0,6%. Współczynniki klikalności wyniósł natomiast aż 3,71%, czyli aż 6 razy więcej niż wspomniany wcześniej współczynnik zainteresowania.

Jeśli chciałbyś zoptymalizować i zacząć mierzyć efekty swoich działań a e-mail marketingu, to skorzystaj z pomocy firmy Conversion, która od lat zajmują się poprawą konwersji na stronach swoich klientów.

Zalety e-mail marketingu

Zalet e-mail marketingu jest wiele. Przede wszystkim jest to forma reklamy, które jest tania i  efektywna. Możemy wysłać niemal bez kosztów tysiące e-maili do klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoim produktem.

Efekty wysłania newsletterów są mierzalne. Możemy sprawdzić, ile osób je otworzyło i ile kliknięć zostało wykonanych, a także jak wyglądała ich dalsza ścieżka na naszej stronie internetowej.

Jak stworzyć newsletter, który poprawi konwersję w Twoim sklepie internetowym?

Wspomnimy w tym miejscu o kilku skutecznych wskazówkach, które mogą pomóc Ci w uzyskaniu lepszej efektywności z newsletterów.

Aby Twój newsletter był skuteczny, koniecznie dobrze dobierz odpowiednią grupę docelową, dla której promocja będzie najatrakcyjniejsza. W tym celu warto segmentować użytkowników w swojej bazie po wieku, płci, miejscu zamieszkania i na przykład wartości koszyka zakupowego. Przed napisaniem treści warto stworzyć sobie kilku hipotetycznych odbiorców naszych wiadomości i zdecydować, jakie zalety naszych produktów będą dla nich najistotniejsze i jakim językiem je przekazać.

Co do samej treści. Przede wszystkim zadbaj o to, by tytuł był krótki i przyciągający.  W przeglądarce, a zwłaszcza na telefonach komórkowych tytuł jest skracany, więc jeśli 3 pierwsze słowa nie przyciągną uwagi użytkownika, to cała praca nad wyglądem i funkcjonalnością maila nie będzie miała większego sensu.

Temat i treść maila muszą być ze sobą zgodne. Nie możemy stosować przesadnych click baitów, by użytkownik nie poczuł się oszukany i nie wyszedł z naszej wiadomości.

Sama treść powinna być zwięzła i oparta na kilku hasłach oraz dobrej jakości obrazkach. Pokażmy zmiany ceny na niższą, jeśli na tym polega promocja. Pamiętajmy o umieszczeniu wezwania do działania, czyli Call to Action w widocznym miejscu. Przykładem CTA może być „Kup teraz” lub „Skorzystaj z promocji”.

Przed wysłaniem należy sprawdzić newsletter zarówno pod kątem potencjalnych błędów, ale również należy zweryfikować, czy najpopularniejsze skrzynki pocztowe nie potraktują go jako spamu.

O czym jeszcze pamiętać przy tworzeniu newslettera?

Musimy posiadać zgody marketingowe od użytkowników, a także w każdym newsletterze umieścić możliwość wypisania się z listy odbiorców.

Warto dbać o swoją listę i usuwać z niej osoby, które nigdy nie otwierają od nas maili.

Jednocześnie niezwykle istotne jest monitorowanie zachowania użytkowników. Jeśli jakieś maile otwierane są częściej przez pewną grupę odbiorców, a inne rzadziej, to jest to dla nas sygnał, który może służyć optymalizacji. Otagujmy odpowiednio takich odbiorców.

Pamiętajmy też o tym, by landing page był zgodny z ofertą, którą umieścimy w newsletterze. W innym przypadku użytkownik poczuje się oszukany, co może go zniechęcić do otwierania kolejnych maili od nas.

Artykuł Partnera

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail