X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kto kształtował branżę marketingową na świecie w 2022 roku? (Raport Brand24)

Brand24 po raz kolejny zaprezentowało raport „Top 100 marketing influencers 2022”. Jakich przedstawicieli branży warto śledzić?

Kto kształtował branżę marketingową na świecie w 2022 roku? (Raport Brand24)źródło: materiały prasowe

reklama


Marketerzy na całym świecie szukają influencerów do różnego typu współprac. A kto inspiruje specjalistów marketingu? Brand24 przedstawia listę 100 nazwisk, które warto znać i śledzić, by jeszcze lepiej poruszać się obszarach szeroko rozumianej komunikacji marketingowej.

Top 100 influencerów z branży marketingowej – jak powstawał raport?

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Brand24 monitorował aktywność kilkuset marketerów. Przyglądano się ich pracy i ich markom osobistym – zarówno pod względem treści, które tworzą, jak i reakcji odbiorców. W ten sposób powstała lista kilkudziesięciu ekspertów w dziedzinie digital marketingu.

Decydującym czynnikiem przy wyborze Influencerów oraz określania ich pozycji w raporcie była autorska metryka – Presence Score. To wskaźnik, który wskazuje, jak radzi sobie dany influencer w Internecie i pomaga określić jej popularność w danym czasie.

Listę podzielono na dwie części. W pierwszej części umieszczono 30 osób, które w ostatnich miesiącach wyróżniły się w swojej działalności, tworzeniu treści i zaangażowaniu społeczności. Druga część to kolejne 70 postaci, ale już bez numeracji.

– To efekt analizy jakościowej i ilościowej, która wykazała, że ​​wiedza i inspiracja tych osób są niezaprzeczalne – mówi Justyna Dzikowska, Head of Marketing w Brand24. – Od kilku lat tworzymy to zestawienie i ciągle je ulepszamy. Widzimy też, jak zmienia się aktywności poszczególnych osób. Dziś na topie mamy Setha Godina, Neila Patela czy Marka Schaefer’a, którzy wyznaczają kierunki w szeroko rozumianej komunikacji marketingowej – dodaje Dzikowska.

Kto znalazł się TOP 10?

Kto pojawił się w pierwszej dziesiątce? Na miejscu pierwszym znalazł się Seth Godin, przedsiębiorca, autor bestsellerów i mówca, a także założyciel dwóch firm – Squidoo i Yoyodyne (przejęte przez Yahoo!).

Seth Godin

źródło: Raport „Top 100 marketing influencers 2022”

Tuż za nim znalazł się Neil Patel, współzałożyciel Crazy Egg, Hello Bar i KISSmetrics oraz autor bestsellerów, którego The Wall Street Journal nazywa czołowym influencerem w sieci.

Neil Patel

źródło: Raport „Top 100 marketing influencers 2022”

Na miejscu trzecim znaleźli się ex aequo Mark Schaefer oraz Larry Kim. Schaefer jest uznanym mówcą, eduaktorem, konsultantem biznesowym i autorem. Z kolei Kim to założyciel i dyrektor generalny MobileMonkey, najlepszej na świecie platformy automatyzacji wiadomości dla sprzedaży i marketingu.

Mark Schaefer

źródło: Raport „Top 100 marketing influencers 2022”

Larry Kim

źródło: Raport „Top 100 marketing influencers 2022”

Za podium, na miejscu piątym, plasują się ex aequo John Hall będący współzałożycielem Calendar.com i strategicznym doradcą w Relevance oraz Ann Handley, mówczyni na temat content marketing, autorka i pionierka marketingu cyfrowego.

Miejsce siódme należy do Randa Fishkina, założyciela i byłego CEO Moz, członka zarządu w Haiku Deck oraz blogera i autora. Siódme miejsce zajmują, ponownie ex aequo, Andrew Chen i Carlos Gil. Chen jest partnerem generalnym w Andreessen Horowitz oraz pisarzem. Gil jest przedsiębiorcą, dyrektorem ds. marketingu i autorem bestsellerów. TOP 10 zamyka Jay Baer – ekspert marketingu cyfrowego i customer service, autoror bestsellerów oraz mówca.

Kto skorzysta na zestawieniu influencerów?

Zestawianie przyda się zarówno osobom pracujących w branży, jak i tym szukających inspiracji na temat szeroko rozumianej komunikacji marketingowej. Znaleźli się w nim topowi eksperci posiadający wiedzę w obszarach strategii biznesowych, tworzenia treści czy technologii cyfrowych.

Cel raportu jest prosty. Chcemy skrócić drogę poszukiwań wartościowych osób w branży i ułatwić zdobycie wiedzy z różnych obszarów marketingowych, m.in. content marketingu, SEO, mediów społecznościowych  i sprzedaży – zaznacza Alicja Mękarska, Partnership Manager w Brand24. – Skupiliśmy się na szczegółowym doborze ludzi, którzy w swojej pracy dostarczają inspiracji, potrafią umiejętnie budować dialog z odbiorcami za pomocą mediów społecznościowych. Każdy z wymienionych influencerów dostarcza jakościowe treści marketingowe, które pomagają pogłębiać wiedzę i skutecznie budować marki. Każde nazwisko to gwarancja profesjonalizmu. – dodaje.

Wszystkich ekspertów, którzy pojawili się w raporcie, łączy jedno – aktywnie i konsekwentnie dbają o swoją obecność w mediach (nie tylko społecznościowych), dzielą się wiedzą zbudowaną na swoim doświadczeniu i są liderami opinii na skalę globalną.

Zestawienie powstało także z myślą o marketerach, którzy rozważają wdrożenie influencer marketingu w swojej strategii i szukają odpowiednich do tego zadania, rozpoznawalnych w sieci postaci. W środku, poza listą 100 topowych influencerów, znajdują się porady dotyczące prowadzenia skutecznej kampanii influencer marketingu, lista 10 narzędzi niezbędnych w pracy marketera oraz bonusowa niespodzianka od Brand24.

Dodatkowo publikacji towarzyszyć będzie seria wywiadów i artykułów współtworzonych z najbardziej rozpoznawalnymi marketingowcami na świecie.

„Top 100 marketing influencers 2022” to już czwarta odsłona publikacji, tworzonej przez Brand24 od 2017 roku. Raport niezmiennie cieszy się popularnością zarówno wśród firm uwzględniających w swoich strategiach działania marketingowe, jak i niezależnych czytelników szukających inspirujących influencerów z dziedziny digital marketingu.

Raport można pobrać na stronie: TOP 100 MARKETING INFLUENCERS 2022.

Influencer marketing rośnie w siłę!

Według raportu Statista rynek influencer marketingu w ciągu ostatnich pięciu lat urósł z 1,7 mld dolarów do 13,8 mld dolarów.

Obecnie wiele marek decyduje się na reklamy płatne w sieci w celu poprawienia swoich wyników w świadomości marki, zaangażowaniu odbiorców i sprzedaży. Jednak coraz częściej rozpatrywanym i równie efektywnym sposobem jest influencer marketing. Zwłaszcza w ciągu ostatnich lat.

Z raportów na temat influencer marketingu dowiadujemy się między innymi, że:

  • 93% marketerów wykorzystuje Influencer Marketing w swoich strategiach marketingowych (źródło)
  • 8 z 10 konsumentów dokonuje zakupu, gdy produkt jest promowany przez influencera (źródło)

Jest to rynek, który będzie się stale rozwijał i cieszył coraz większym zainteresowaniem, dlatego ważne jest, by współprace influencerskie były świadome i opłacalne. Ten cel także przyświecał specjalistom Brand24 przy tworzeniu raportu.

źródło: na podstawie informacji prasowej

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail