X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji marketingowej?

Jakie aspekty uwzględnić przy wyborze agencji marketingowej? O czym warto pomyśleć? Oto kilka przydatnych wskazówek.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji marketingowej?źródło: shutterstock.com

Artykuł sponsorowany

Nie jest trudno wybrać JAKĄŚ agencję marketingową dla swojej firmy. Opcji na rynku jest mnóstwo. Problem pojawia się, kiedy szukasz agencji NAJLEPSZEJ konkretnie dla Twojego biznesu.

Być może potrzebujesz pomocy, w realizacji swojej strategii marketingowej. Masz wizję, ale brakuje Ci zasobów lub doświadczenia, żeby ją urzeczywistnić.

Możliwe, że chcesz uwolnić trochę czasu, aby móc skupić się na innych aspektach prowadzenia firmy.

Jeśli stale musisz martwić się o swoją stronę internetową, media społecznościowe, kampanie e-mailowe i całą gamę innych, ważnych dla marketingu obszarów, nagle okazuje się, że zamiast pracować w swoim biznesie, pracujesz bardziej nad nim.

Możesz też nie mieć pomysłu na swój marketing i to też jest OK.

Bez względu na powód, dla którego postanowiłeś sięgnąć po usługi agencji marketingowej, przygotowaliśmy dla Ciebie 10 wskazówek, które pomogą Ci wybrać tę najlepszą z najlepszych konkretnie dla Ciebie.

Na wstępie określ swoje cele i wyniki, których oczekujesz

Zastanów się, co chcesz osiągnąć, współpracując z agencją marketingową.

Nie musi to być fachowo, precyzyjnie określony cel. Powiedzmy, że chcesz wystartować z reklamami internetowymi, ale nie wiesz, jak się za to zabrać.

Twoim celem jest zdobycie nowych klientów za pośrednictwem reklam Google i tych, publikowanych na portalach społecznościowych.

Końcowym rezultatem jest natomiast stworzenie, uruchomienie i optymalizowanie reklam przez agencję tak, żebyś otrzymał jak największy zwrot z inwestycji w reklamy.

Musisz mieć jasność co do swoich celów i efektów, na jakie liczysz. Kiedy już to wiesz, będzie o wiele łatwiej znaleźć agencję, która specjalizuje się w dziedzinach, którymi jesteś zainteresowany i ma doświadczenie w pomaganiu innym firmom w osiąganiu podobnych celów.

Przykładowo, Agencja Marketingowa Owocni zajmuje się głównie:

  • naprawą marketingu;
  • brandingiem (nazwami, logo, opakowaniami, etykietami);
  • stronami internetowymi.

Wiesz więc, że spokojnie może się ona zająć całym marketingiem w Twojej firmie.

Co wyróżnia najlepsze agencje marketingowe?

Twoje cele pomogą Ci wyłuskać najlepsze firmy z całej masy tych, które tylko mówią, że są dla Ciebie idealne.

Oto 4 kluczowe cechy, które odróżniają dobrą agencję od całej reszty przeciętnych graczy:

  1. Koncentracja na Twoich celach i pożądanych przez Ciebie rezultatach.
  2. Udowodniony sukces z innymi klientami w Twojej branży lub niszy.
  3. Wszechstronne zrozumienie taktyk marketingu i tego, jak działają w połączeniu.
  4. Jasna komunikacja i przejrzystość współpracy.

Rozbijemy teraz te cechy na mniejsze elementy, które pozwolą Ci zorientować się, że masz do czynienia z odpowiednimi ludźmi.

  • Koncentracja na wynikach

Najważniejszy jest dla Ciebie zapewne zwrot z inwestycji (ROI). Skoro już wkładasz kapitał w jakieś działanie, chcesz na nim zarobić. Proste. Mniej obchodzi Cię ruch na stronie czy lajki, a zdecydowanie bardziej ilość dopiętych sprzedaży i nowych kontaktów biznesowych.

Sprawdź, co obiecuje Ci dana agencja i na czym się skupia. Czy pisze o realnych wartościach?

Zwróć też uwagę, czy składa osiągalne obietnice. Miejmy jasność, odważne deklaracje też mogą być prawdziwe, o ile agencja ma ku nim podstawy. W praktyce oznacza to, że może pochwalić się konkretnymi wynikami, osiąganymi dla swoich klientów.

  • Portfolio, studium przypadku i lista dotychczasowych klientów

W tym miejscu znajdziesz, lub nie, potwierdzenie obietnic składanych przez agencję.

Jeśli nie pokazuje ona przykładów swojej poprzedniej pracy, może to oznaczać, że nie współpracowała z nikim. Jest to w porządku, jeśli masz ograniczony budżet, ale nie kiedy szukasz najlepszych z najlepszych.

Niektóre rodzaje usług nie są łatwe do wyświetlenia w portfolio (jak marketing treści). Jednak nadal pozostaje lista klientów i studia przypadków, które są dobrym wskaźnikiem doświadczenia.

  • Opinia w branży

Referencje, opinie, recenzje, czy oceny gwiazdkowe dotychczasowych klientów, dadzą Ci dobry obraz tego, jak to będzie pracować z daną agencją.

Jeśli nie możesz znaleźć żadnego dowodu społecznego na jej stronie, wtedy albo nie mają jeszcze żadnych referencji, albo są słabą agencją i nie rozumieją, jak chwalenie się nimi jest istotne.

W obu przypadkach nie jest to najlepsza agencja marketingowa.

Niektóre firmy, jak na przykład Owocni, mogą pochwalić się nie tylko opiniami klientów, ale też autorytetów w swojej branży. Ten zespół cytują takie magazyny jak Forbes, Marketing w Praktyce, BUSINESSMAN Magazine, czy Twój Biznes.

  • Dzielenie się wiedzą

Prowadzenie bloga marketingowego to kolejny sposób, w jaki świadoma agencja dociera do klientów. Potwierdza w ten sposób swój profesjonalizm, wiedzę i to, że faktycznie warto jej zaufać.

Czy na stronie internetowej Twojego faworyta jest zakładka z blogiem? Jeśli tak, zajrzyj tam. Przeczytaj przykładowe wpisy. Jakie są Twoje odczucia? Zrozumiałeś wszystko?

Miejmy jasność, sam blog to jeszcze nie wszystko. Ważniejsze jest to, czy jego tematy są Ci przydatne, a treści przystępne.

  • Zespół i zakres oferty

Istnieje wiele agencji, które oferują każdy możliwy rodzaj usług, ale to wcale nie musi być dla Ciebie dobre. Chyba że mają naprawdę duży, multidyscyplinarny zespół, wtedy ma to sens.

Upewnij się, że firma, którą chcesz zatrudnić, ma w swoich szeregach odpowiednich specjalistów do Twojego projektu.

Jeżeli ta sama osoba zajmuje się w agencji wieloma różnymi, często bardzo odległymi od siebie zadaniami, nie jest to dobry znak. Sam pomyśl.

Gdybyś budował garaż, wolałbyś zatrudnić ekipę, która zajmuje się generalną budowlanką, czy kogoś, kto specjalizuje się w stawianiu garaży? Pewnie ta druga opcja wydaje Ci się lepsza.

Tak samo jest z członkami zespołu agencji marketingowej.

  • Wielkość agencji

W zależności od Twoich potrzeb będziesz szukał firmy, która swoją wielkością sprosta oczekiwaniom.

Chcąc przekazać na zewnątrz cały swój marketing, raczej skłonisz się ku większym firmom, które będą w stanie podołać temu zadaniu w rozsądnym czasie.

  • Filozofia agencji

Firma, która działa w podobny sposób i ma zbliżone wartości do Twoich, dobrze zazębi się z Twoim zespołem i zrozumie biznes, jaki tworzysz. Również dogadanie się z takimi ludźmi będzie szybkie, łatwe i przyjemne.

Oddając marketing swojej firmy, cały lub jego część, w ręce agencji, staje się ona uzupełnieniem Twojego biznesu.

Po czym poznasz, że dogadasz się bez problemu z daną agencją?

Przyjrzyj się temu, w jaki sposób pisze, jakie komunikaty wysyła na swojej stronie. Czy te wyniki, którymi się chwali to również te, które chciałbyś osiągnąć w swojej firmie?

  • Jakość strony internetowej

Jeżeli agencja marketingowa ma słabą stronę internetową, uciekaj. Nie spotka Cię tam prawdopodobnie nic dobrego.

Strona www jest jak drzwi do Twojego biznesu. Powinna być przyjazna i sprawiać, że ludzie będą chcieli na nią wejść.

Jeśli własna strona agencji jest źle zaprojektowana, jest mało prawdopodobne, że będzie ona w stanie zapewnić lepsze doświadczenie Twojej firmie.

  • Komunikatywność

Nie będziesz miał żadnego problemu ze skontaktowaniem się z dobrą agencją. Ona Ci to wręcz ułatwi, poprowadzi niemal za rękę.

Jej informacje kontaktowe będą łatwo dostępne i zapewnią jasne wezwanie do działania. Jeśli masz trudności z ustaleniem, jak dana usługa właściwie działa, wybierz agencję, która upraszcza ten proces.

Podsumujmy.

Istnieje kilka rzeczy do rozważenia przed zatrudnieniem agencji marketingowej. Po pierwsze, musisz zidentyfikować swoje cele. Co właściwie chcesz osiągnąć za pomocą kampanii marketingowej?

Kiedy już wiesz, co chcesz zrealizować, możesz rozpocząć poszukiwania agencji, które specjalizują się w tych obszarach.

Ważne jest również, aby spojrzeć na wielkość agencji i to, czy ma doświadczenie w pracy z firmami, takimi jak Twoja. Będziesz chciał się upewnić, że jest dobrze dopasowana do kultury Twojej firmy i że posiada zasoby niezbędne do realizacji swoich obietnic.

Wreszcie, upewnij się, że znasz kilka referencji od poprzednich klientów. Jeśli to wszystko się zgadza i jeszcze strona internetowa agencji Cię zachwyciła – znalazłeś tę odpowiednią. Powodzenia!

Artykuł sponsorowany

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail