X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Digital marketing – przyszłość rynku pracy?

Jakich umiejętności wymaga zawód speca od marketingu cyfrowego? Jak kształtują się zarobki w tej branży? Zapraszamy do lektury artykułu.

Digital marketing – przyszłość rynku pracy?źródło: freepik.com

Artykuł biznesowy

Czy digital marketing jest przyszłością rynku pracy? Mało powiedziane, przede wszystkim to niezwykle atrakcyjny zawód już dziś. Do jego zalet należą nie tylko atrakcyjne zarobki, ale i niespotykane w wielu innych profesjach możliwości. Co dokładnie wyróżnia fach specjalisty ds. marketingu cyfrowego?

Czym zajmuje się specjalista ds. digital marketingu?

Współczesny handel coraz mniej jest związany ze stacjonarną formą robienia zakupów. W szczególności dotyczy to branż, które oferują produkty inne niż codziennej potrzeby, takie jak np. artykuły spożywcze. Niemniej jednak i w tym sektorze rynku coraz łatwiej o dowóz sprawunków zamówionych online. Niezależnie jednak od tego, czym zajmuje się dana firma, każda troszczy się o swój wizerunek. To właśnie on w znacznej mierze decyduje o powodzeniu biznesu. Praca w digital marketingu polega na pielęgnowaniu go na wiele różnych sposobów.

Do zadań wykonywanych na tym stanowisku należy w pierwszej kolejności dbanie o świadomość istnienia marki wśród potencjalnych klientów. Bez wyjścia ze swoim przekazem internetowy e-commerce w znacznej mierze obniżałby swoją szansę na zwiększenie zysków. Samo zajmowanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, choć ważne, nie wystarczy.

Podparte powinno być działaniami takimi jak kampanie w mediach społecznościowych, współpraca z zewnętrznymi agencjami reklamowymi i contentowymi oraz proponowanie cen produktów i usług wraz z propozycjami promocji. To wszystko poprzedzają badania rynku, czyli oczekiwań konsumentów.

Przedstawiony zakres obowiązków może być odmienny w poszczególnych przedsiębiorstwach. Dla przykładu, w wielu ostateczne ceny ustalają nie tyle specjaliści ds. marketingu cyfrowego, ile handlowcy. Zawsze jednak jest to praca o mocno zróżnicowanym charakterze obowiązków. Co więcej, osoby wykonujące ten fach są potrzebne w każdej branży. Wszystko to razem pozwala wybrać stanowisko maksymalnie dopasowanie do własnych zainteresowań zawodowych.

Jakich umiejętności wymaga zawód speca od marketingu cyfrowego?

Osoby zainteresowane pracą w cyfrowym marketingu powinny wykazywać się przede wszystkim znajomością danego obszaru e-commerce. Ważna jest wiedza na temat aktualnych w danej branży trendów, cen oferowanych produktów i usług oraz strategii konkurencji. Kluczowe w tej profesji są kompetencje biznesowe. Specjalista ds. digital marketingu potrafi zarządzać budżetem kampanii i działu.

Z tego powodu na to stanowisko w pierwszej kolejności poszukiwani są absolwenci kierunków takich jak marketing i zarządzanie. Sama wiedza akademicka zwykle to jednak zbyt mało. Największe szanse na podpisanie umowy mają osoby mogące się pochwalić kilkuletnim doświadczeniem na tym lub podobnych stanowiskach.

W fachu specjalisty ds. marketingu cyfrowego istotne są również umiejętności miękkie. Potrzebne jest m.in. kreatywne podejście do przygotowywania skutecznych kampanii reklamowych. Ponadto pracownik powinien wykazywać się inicjatywą. Dzięki niej firma, dla której pracuje, ma szansę być o krok przed konkurencją. Oprócz tego ważny jest multitasking, czyli zdolność radzenia sobie z wieloma zadaniami jednocześnie.

Ile może zarobić, pracując w marketingu cyfrowym?

Praca w digital marketingu jest ciekawa, różnorodna i pełna wyzwań. Kandydaci na takie stanowisko powinni mieć jednak świadomość, że początkowo nie można liczyć na wiele w zamian za włożony trud. Na poziomie juniorskim przeciętna etatowa pensja waha się między 4500 a 6500 zł brutto za miesiąc. Po przekroczeniu etapu nowicjusza kwoty te stają się znacznie wyższe, wynosząc około 8-12 tys. zł.

Oprócz doświadczenia zawodowego wpływ na zarobki ma również lokalizacja. Najwyższe wynagrodzenie skłonne są płacić przedsiębiorstwa z największych polskich miast. Ponadto o wysokości comiesięcznego przelewu decyduje niekiedy także wielkość firmy. Specjaliści ds. digital marketingu zarządzający budżetami na kampanie największych graczy z danej branży często zarabiają lepiej niż osoby zatrudnione w mniejszych podmiotach.

Artykuł biznesowy

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail