X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najlepsze kampanie z udziałem influencerów 2022 – Polska

Firmy chętnie angażują w swoje działania reklamowe twórców internetowych. Jakie współprace marek z influencerami z 2022 roku docenili eksperci?

Najlepsze kampanie z udziałem influencerów 2022 – Polskaźródło: unsplash.com

reklama


Influencer marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi wykorzystujących biznesowy potencjał mediów społecznościowych. Nic więc dziwnego, że jak co roku, tak i w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, nie brakowało ciekawych kampanii z udziałem influencerów. Eksperci z agencji Havas Media Group, Funktional, Kamikaze Altavia Group i More Bananas wytypowali najlepsze z nich. Czy są wśród nich Wasze ulubione projekty?

YES mówi NO!

Wiosną 2022 roku marka biżuteryjna YES wystartowała z kampanią #YESmowiNO, chcąc zwrócić uwagę na stereotypy, nierówności i niesprawiedliwości dotykające kobiet. Przez cały miesiąc marka, wraz z ambasadorkami, wśród których znalazły się między innymi Ola Żebrowska, Sasha Sidorenko, Hania Sywula i Ola Kwaśniewska, publikowały postulaty i zachęcały fanów do dodawania kolejnych. Wśród postulatów znalazły się takie hasła jak: NO dla przemocy wobec kobiet, NO dla presji posiadania dzieci, NO dla seksizmu, NO dla nierówności na rynku pracy i wiele innych.

twarze kampanii YES mówi NO

źródło: materiały prasowe

Kampania YES mówi NO

źródło: yes.pl/yesmowino

Magdalena Kuć, Senior Media & Content Specialist, Funktional

Magdalena Kuć

Magdalena Kuć

Siedź prosto, nie mów tak dużo, zachowuj się jak dama, kobiecie nie wypada… Brzmi znajomo? Na szczęście są marki, które nie zgadzają się na taką narrację! Doskonałym przykładem jest biżuteryjna marka Yes. W swojej marcowej kampanii przewrotnie nazwanej „YES mówi NO” wyraziła zdecydowany bunt wobec absurdalnych oczekiwań, niesprawiedliwości, nierówności i stereotypów, jakie wciąż dotykają kobiety. Akcję wsparło Centrum Praw Kobiet, redakcja Wysokich Obcasów oraz znane ambasadorki, które swoim głosem zachęcały wszystkie internautki, by powiedzieć głośne „NO”. Znalazły się wśród nich m.in. bokserka Sasha Sidorenko „NO dla to nie wypada”, bizneswoman Ola Żebrowska „NO dla bycia idealną” oraz dziennikarka Aleksandra Kwaśniewska „NO dla jednego wzorca kobiecości”. To miła odmiana, kiedy komercyjna marka sięga po ważny społecznie temat i tworzy pretekst do rozmowy oraz działania. Oby więcej takich przykładów w 2023 roku!

Swetry Włodiego4444 i ketchup Włocławek

Producent ketchupu Włocławek postanowił przypomnieć klientom, że jego receptura i smak są niezmienne już od lat. Dlatego marka zaprosiła fanów do podzielenia się swoimi wspomnieniami związanymi ze smakiem ketchupu. Najciekawsze odpowiedzi zostały nagrodzone zestawem ketchupów, a także sweterkiem zaprojektowanymi przez Włodiego4444 – grafika znanego z Instagrama.

Oscar Winnicki, Senior Expert Influencer w Socialyse, Havas Media Group

Oscar Winnicki

Oscar Winnicki

Włodi, jest znany swoim odbiorcom ze względu na oryginalny kontent, poczucie humoru oraz memowy charakter profilu. W jego kreacjach często pojawiają się skryci bohaterowie, czyli ketchup lub majonez, dlatego dobór tego influencera jest strzałem w 10. Częsta styczność z ketchupem pozwoliła reklamie wkomponować się naturalnie w profil. Współpraca została odebrana pozytywnie oraz wywołała duże zainteresowanie wśród odbiorców, w moim odczuciu jest idealnym przykładem tego, jak reklama może przykuć uwagę i nie zamęczyć odbiorcy.

Konkurs z małym progiem wejścia i bardzo fajnymi nagrodami, również był dobrym wyborem pod względem aktywacji, dzięki temu odbiorcy mogli podzielić się swoją ketchupową historią i umocnić wieź z marką.

Współpraca Alpro z Borysem Szycem

Ubiegłoroczna kampania marki Alpro została skierowana do tych, którzy robią pierwsze kroki w przechodzeniu na roślinną dietę. Dlatego zaangażowanie do niej Borysa Szyca, który jeszcze niedawno promował burgery McDonald’s, okazało się strzałem w dziesiątkę. W ten sposób marka zaakcentowała, że roślinne mleko nie jest tylko dla wegetarian i że każdy może odkrywać zalety roślinnej diety.

Co ciekawe, o kampanii zrobiło się naprawdę głośno z powodu… wpadki aktora, który na swoim profilu opublikował post wraz z instrukcjami od reklamodawcy. Wpadka stała się viralem, choć aktor szybko zedytował wpis, dlatego finalnie, na prośby internautów, Borys Szyc powrócił do pierwotnej wersji postu.

post Borysa Szyca

źródło: facebook.com

Anna Ledwoń-Blacha

Anna Ledwoń-Blacha, Creative Owner, More Bananas

Na uwagę zasługuje wg mnie również kampania Alpro przy współpracy z Borysem Szycem. Wpadka” na produkcji celowa czy też nie? To wie sam aktor oraz marka Alpro. Niezależnie od zamiarów i intencji: wynik rewelacyjny. I dodatkowe wygenerowane dla marki zasięgi i ekwiwalent mediowy dzięki powstającym RTM’om, case studies, opracowaniom i wpisom randomowych osób na temat sytuacji.

Czy ktoś powiedział Pyszne.pl?

Po uruchomieniu nowej platformy komunikacyjnej serwis zaprosił fanów do udziału w zabawie, w ramach której uczestnicy mieli opublikować krótki filmik z użyciem specjalnego filtra i przedstawić sytuację, w której Pyszne.pl uratowało dzień. Najlepszy pomysł został nagrodzony voucherem na rok darmowego jedzenia. Do udziału w zabawie zachęcali też celebryci i twórcy internetowi. Projekt komunikacyjnie wspierali znani na TikToku influencerzy, m.in.: TwinStylee (16,2 mln obserwujących), Sylwia Lipka (1,8 mln) czy też Adam Fidusiewicz (434 tys.).

@oliviafok Czasem bywa i tak, wtedy z pomocą przychodzi Pyszne.pl! Dołącz do wyzwania Pyszne.pl i wygraj rok jedzenia ZA DARMO🤩. Nagraj filmik z dźwiękiem i filtrem „Czy ktoś powiedział” i pokaż sytuację, w której Pyszne.pl uratowało Ci dzień. Pamiętaj o użyciu hashtagów #czyktospowiedzial, #pysznepl oraz oznacz konto Pyszne.pl Konkurs trwa do 6.12.2022 a zwycięzców poznamy 20.12.2022🤩#wspolpraca #czyktospowiedzial @pyszne.pl_official ♬ Czy ktoś powiedział – Pyszne.pl

Anna Ledwoń-Blacha, Creative Owner, More Bananas

Kampania realizowana na TikToku właśnie, angażująca szereg tiktokerów. Charakterystyczny jingiel z kampanii przy współpracy z Katy Perry „Czy ktoś powiedział Pyszne.pl” stał się prawdziwym hitem i viralem we wcześniej wspomnianym medium. Marka pociągnęła temat, organizując konkurs, gdzie do wygrania mamy ważny przez cały rok voucher do pyszne.pl na kwotę ponad 16 000 zł. Do zabawy dołączyli mniej i bardziej znani Tik Tokerzy, np. TwinStylee, PK Sisters czy Adam Fidusiewicz. Duży plus za nie zmarnowanie potencjału, świetny dobór twórców na Tik Toku i finalnie wygenerowanie„pysznego”, nomen omen, User Generated Content.

Zobacz człowieka – kampania społeczna

Brak wystarczającej wiedzy o chorobach psychicznych sprawia, że stygmatyzujemy osoby chore, opierając się na stereotypach. W dodatku niejednokrotnie całkowicie bezmyślnie używamy obraźliwego języka, zupełnie nie zdając sobie sprawy, jak wielką przykrość sprawiamy osobom, których to dotyczy. Potoczne zwroty takie jak „jesteś wariatką”, „oszalałeś?!”, „histeryczka!”, „tylko wariat, by się na to zgodził”, „co za psychol!” potrafią mocno ranić. Dlatego uruchomiono kampanię społeczną Zobacz człowieka, która przeciwdziała stygmatyzacji osób w kryzysie psychicznym. Ambasadorami akcji są Julia Wróblewska i Sebastian Karpiel-Bułecka.

plakat akcji Zobacz człowieka

plakat akcji Zobacz człowieka

Magdalena Kuć, Senior Media & Content Specialist, Funktional

Codziennie patrzymy na ludzi, z którymi mieszkamy, pracujemy, spotykamy się, ale czy tak naprawdę ich dostrzegamy? Czy widzimy ich prawdziwe oblicze? Kampania Zobacz człowieka, organizowana przez Ministerstwo Zdrowia, zwraca uwagę na problem stygmatyzacji, uprzedmiotowienia oraz dehumanizacji osób z zaburzeniami psychicznymi. Tego typu problemy bardzo często są bagatelizowane, a osoby cierpiące na zaburzenia psychiczne bywają spychane na margines społeczny. Aby nagłośnić i podkreślić skalę problemu, w spotach reklamowych pojawili się aktorka Julia Wróblewska oraz piosenkarz, muzyk i skrzypek, Sebastian Karpiel-Bułecka, którzy opowiedzieli o swoich własnych doświadczeniach. Gwiazdy nawołują do tego, by nie osądzać osób w kryzysie psychicznym, lecz okazać im należyte wsparcie, bo problem może dotknąć każdego z nas. To, że Julia i Sebastian zdecydowali się opowiedzieć o swoich problemach, dla wielu ludzi może być inspiracją, by mówić głośno o chorobie i nie wstydzić się, prosić o pomoc.

Allegro Polecam

Allegro Polecam to program afiliacyjny platformy zakupowej. Ambasadorami dotyczącej go kampanii została czwórka twórców internetowych – Qczaj, Kamila Kalińczak, Architekt Porządku i Joanna Banaszewska. Wytłumaczyli oni jak działa program. Poza ambasadorami, w akcję zaangażowali się także inni twórcy internetowi: Maxineczka, W Szczytowej Formie, Ola Foryś, Wild Rocks, Ania Maluje, s0ymel, MoniqMusicTravel, Bakusiowo, Joanna Pachla, Janina Daily oraz CrueltyFreeAnn. Opowiedzieli oni o programi w charakterystycznych dla siebie stylach. Kampanię przygotowała agencja 99 Złota Proporcja. 

Julia Białasik, Social Media Manager, Kamikaze Altavia Group

Julia Białasik

Julia Białasik

Qczaj, Kamila Kalińczak, Architekt Porządku i Joanna Banaszewska to influencerzy, którzy stali się ambasadorami kampani Allegro Polecam. Brand oprócz wymienionej czwórki sięgnął także po innych influencerów, którzy byli wsparciem dla podstawowej komunikacji. Wybranie tak zróżnicowanej grupy  internetowych twórców to świetny zabieg, dzięki któremu komunikat miał szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, z racji tego, że na co dzień zajmują się różną tematyką: od lifestylu, po makijaż i marketing całość nabiera niezwykłej świeżości. To zdecydowanie jedna z tych kampanii, która łączy w sobie element humorystyczny z edukacją, a dzięki dobrze przemyślanemu scenariuszowi każdy z nas może poczuć się jak influencer, decydując się na zaangażowanie w tytułowe polecanie. Podsumowując – prosty i przemyślany przekaz, który jest miły dla oka.

Jenny Fairy Records

Marka Jenny Fairy jesienią uruchomiła muzyczną kampanię, która zabiera nas niejako w podróż w czasie. Jednak na największą uwagę zasługuje fakt, że w  kampanii wzięła udział m.in. Paloma Elsesser – ciałopozytywna modelka, która już od dłuższego czasu łamie stereotypy w świecie mody. W hiszpańskich rytmach „Caliente, Caliente” promowano kolekcję na sezon jesień-zima 2022. Uzupełnieniem kampanii był challenge, w ramach którego do wygrania był wypad na miasto z dziewczynami z GenZie. w latynoskich rytmach kołysały się, śpiewając: Natalia Kopiszka (@nataliakopiszka), Kasia Szymanowicz (@kasia.szymanowicz), Lila Janowska (@lilajanowska), Ola Kowal (@szindy), Kornelia Groworek (@korneliagroworek), Fausti (@faustynaf), Wiktoria Bochnak (@kartonii), Hania Puchalska (@hi_hania), Lena Moonlight (@lena_moonlight) i Natalia Sierzputowska (@sierznatalka). Użytkownicy mieli nagrać reelsa lub tiktoka inspirowanego #JennyGirls.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez CCC (@cccshoesbags)

Julia Białasik, Social Media Manager, Kamikaze Altavia Group

CCC w kampanii Jenny Fairy Records sięgnęło po młodszą wersję ekipy, czyli GenZie. Twórczynie z tej grupy rozpoczęły na swoim TikToku trend #JennyGirls, do którego zaprosiły swoich obserwatorów. Wszystko połączone bowiem zostało z aktywacją, w której do wygrania była mega kolacja z dziewczynami z GenZie – Hanią, Fausti i Kartonii, na którą laureatka mogła zabrać swoje dwie przyjaciółki oraz trzy nagrody dodatkowe – buty oraz torebkę z najnowszej kolekcji. Dobór tych właśnie influencerów, którzy aktualnie mocno działają w internecie i komunikują się młodszą grupą wiekową, był niezwykle trafny, ponieważ cała kolekcja opiera się na aktualnych trendach, w które chętnie celują właśnie młode osoby. Całość wypadła bardzo dobrze, a sam konkurs spotkał się z pozytywnym odbiorem.

Warka Planet of Gamers Cup

Warka jako pierwsza marka piwna w Polsce z niewątpliwym sukcesem wkroczyła do świata gamingu, uruchamiając autorską platformę Warka Planet of Gamers. Na platformie tej zorganizowano turniej, w którym wzięło udział kilku popularnych influencerów m.in. Leh, Tyris, Pago i Xayoo. Influencerzy zmierzyli się ze sobą w czterech grach – CS:GO, Stick Fight, Assetto Corsa i Tekken 7. Wydarzenie odnotowało ponad milion wyświetleń streamingu!

Oscar Winnicki, Senior Expert Influencer w Socialyse, Havas Media Group

To druga edycja turnieju Warki, w którym streamerzy, influencerzy oraz e-sportowcy rywalizują ze sobą w turnieju gamingowym. Już pierwsza edycja była sukcesem, jednak druga przebiła oczekiwania, turniej odnotował łącznie przeszło milion wyświetleń, czyli dwa razy więcej niż pierwsza odsłona. Uważam, że marka zrozumiała doskonale, iż duża część odbiorców, preferuje spędzać czas ze swoim ulubionym streamerem niż w tradycyjnych mediach, w których pozostają osoby 30+. Dlatego postawienie na gaming, aby dotrzeć do określonej grupy docelowej, było bardzo dobrym wyborem. Warka dzięki takiej komunikacji wygrywa zdecydowanie plebiscyt na piwną markę nr 1 w gamingu.

Nowe twarze w kampanii Credit Agricole

Credit Agricole nową aplikację bankową CA24 Mobile, dlatego Dawid Podsiadło, który już od czterech lat jest ambasadorem marki, dołączają kolejne twarze, które pokazują, że bank otwiera nowy rozdział w komunikacji z klientami. Pierwszą z zaproszonych do współpracy osób był Robert Makłowicz, ale Credit Agricole zapowiada, że stopniowo w kampanii będą się pojawiać kolejni celebryci i influencerzy.

Magdalena Kuć, Senior Media & Content Specialist, Funktional

Finanse i bankowość kojarzą się z trudnym, mocnym tematem, ale zdecydowanie warto go oswajać, bo można inaczej! Tegoroczna, odświeżona kampania banku Credit Agricole jest pełna humoru, lekka i zapadająca w pamięć. Do Dawida Podsiadło, który od czterech lat jest ambasadorem banku, dołączyło kilku nowych bohaterów. W czterech spotach spotykamy Roberta Makłowicza, Sanah, Wróżbitę Macieja i Jarosława pashęBicepsa Jarząbkowskiego. Nowa komunikacja w błyskotliwy, nawiązujący do dzisiejszej rzeczywistości sposób zachęca do poznania nowej oferty. Myślę, że użyte nawiązania do problemów, z którymi spotyka się przysłowiowy „Kowalski”, było strzałem w 10. Dzięki temu zabiegowi każdy z łatwością może zobaczyć siebie jako potencjalnego klienta, któremu faktycznie taka oferta może pomóc w uzyskaniu kredytu, czy zabezpieczeniu funduszy przed galopującą inflacją.

Familijne o smaku chałwowym

23 maja pisarz Jakub Żulczyk opublikował na Facebooku post dotyczący chałwowych wafli Familijnych, dzięki którym – jak sam wskazał – napisał cztery ostatnie powieści i scenariusze. Twórca dopytywał, gdzie można je nabyć. W odpowiedzi na to, 15 lipca zamieścił on zdjęcie, na którym znajduje się znaczny zapas wafli o jego ulubionym smaku. Został on oznaczony #współpraca, bo oznacza, że marka nawiązała z nim współpracę reklamową. Jak możemy się domyślać, jest ona naturalną reakcją na post twórcy i spotkało się z ponad 13 tysiącami reakcji na Facebooku oraz 933 komentarzami.

Anna Ledwoń-Blacha, Creative Owner, More Bananas

Świetnie szansę i okazję wykorzystała również marka wafelków Familijnych. Jakub Żulczyk (polski pisarz) szukał na swoim zasięgowym profilu na Facebooku informacji na temat tego, czy Familijne Chałwowe są jeszcze dostępne. Uzyskał nie tylko informację, ale i pokaźny zapas wafelków od marki.  Pierwotny wpis i wysłane przez markę wafelki – czy na Facebooku można współpracować z twórcami? Jak widać jak najbardziej. Co jednak marki rzadko wykorzystują.

Wszystkie wymienione kampanie postawiły poprzeczkę bardzo wysoko. Ciekawe czym marki zaskoczą nas w tym roku?

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail