reklama
TikTok wprowadza własne zasady dotyczące oznaczania mediów państwowych. Ma to pomóc użytkownikom lepiej zrozumieć źródło treści i dać czytelną informację, że treści pokazywane przez dane medium mogą prezentować punkt widzenia reprezentowany przez dany rząd. Specjalne etykiety informacyjne znajdą się zarówno przy profilach użytkownika danych mediów, jak i przy filmach ich autorstwa.
TikTok dba o transparentność treści
Wprowadzenie polityki mediów państwowych przez TikToka było poprzedzone konsultacjami z ponad 60 ekspertami z obszaru mediów, politologii, nauki oraz przedstawicielami organizacji międzynarodowych i społeczeństwa obywatelskiego z Ameryki Północnej i Południowej, Afryki, Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Australii. Dodatkowo władze rozrywkowego giganta współpracowały z wiodącą globalną organizacją monitorującą media, aby opracować niezależnie zweryfikowaną metodologię, która będzie stosowana przy oznaczaniu mediów państwowych.
Nowe podejście TokToka to krok w stronę uwzględniania różnych kontekstów politycznych, prawnych i kulturowych, które są widoczne w treściach przygotowywanych przez media informacyjne. Celem platformy jest również edukowanie użytkowników na temat różnych sposobów, w jakie państwa starają się wpływać na pojawiające się wiadomości. Dotyczy to zwłaszcza mediów jawnie kontrolowanych przez państwo, w których decyzje polityczne wpływają na pojawiające się tematy.
Misja i finansowanie pod lupą
- Czy niezależność redakcyjna jest częścią misji organizacji?
- Czy organizacja posiada zbiór wytycznych dotyczących standardów postępowania dziennikarskiego?
- Czy istnieją jakiekolwiek powiązania z rządem w ramach kierowniczych lub redakcyjnych stanowisk kierowniczych?
- Czy organizacja w przejrzysty sposób ujawnia swoje powiązania z rządem?
- Czy istnieją dowody na to, że media nie przestrzegają swoich wytycznych redakcyjnych?
- W jaki sposób podmiot zajmował się sprawami o istotnym interesie publicznym dotyczącymi rządu?
Mediom przysługuje weto
Jak czytamy, TikTok dołożył wszelkich starań, aby opracowana metodologia oznaczania mediów była obiektywna. Jednocześnie zapewnia organizacjom możliwość odwołania się od decyzji, jeśli ich zdaniem zostały błędnie zakwalifikowane w procesie. Aby złożyć odwołanie, dane medium powinno przedstawić dodatkowe informacje potwierdzające jego suwerenność redakcyjną. Przy ocenie dostarczonych materiałów TikTok będzie współpracował z niezależnymi ekspertami.
źródło: materiały prasowe