X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najlepsze kampanie social media 2022 – Polska

Choć rozpoczął się już drugi miesiąc 2023 roku, my wracamy jeszcze pamięcią do roku poprzedniego i prezentujemy ostatnie podsumowanie – najlepsze polskie kampanie social media.

Najlepsze kampanie social media 2022 – Polskaźródło: shutterstock.com

reklama


Poznaliśmy już najlepsze kampanie social media ze świata. Czas na podsumowanie działań w Polsce. Eksperci z agencji More Bananas, Insignia i Funktional wskazali swoje typy najlepszych polskich kampanii social media z ubiegłego roku. Działania jakich marek szczególnych zwróciły ich uwagę?

Gen Z – Rocketjobs

Numerem jeden, który zgodnie wskazali w swoich typach eksperci, jest kampania Rocketjobs. To seria filmów #Rozmowyopracy, które mają formę wywiadów z przedstawicielami pokolenia Z. Przeprowadzono ponad 12 godzin prawdziwych rozmów z osobami będącymi przyszłością rynku pracy. Spoty dotyczą różnych problemów współczesnego środowiska pracy – mowa w nich o kulcie pracoholizmu, kwestiach równości, dyskryminacji kobiet i społeczności LGBT czy wyzysku najmłodszych pracowników. Wyreżyserował je Mikołaj Sadowski, a wyprodukował je F25 Production House. Dyrektorem kreatywny projektu jest Tomasz Dubiel.

Natalia Sikora, Head Of Marketing, More Bananas

Natalia Sikora

Natalia Sikora

Najlepsze polskie kampanie social media 2022? Zdecydowanie RocketJobs i ich kampania dotycząca Gen Z. Uważam, że to ostatni dzwonek, aby zwrócić uwagę, jakie ma potrzeby to pokolenie. Wchodzą oni bowiem na rynek pracy i mają jasno sprecyzowane oczekiwania. Dlatego tak ważne jest zrozumienie młodego spojrzenia na świat. W czym zdecydowanie pomogła kampania „Wsłuchaj się w głos pokolenia pracy przyszłości” od RocketJobs. To, co działa tutaj zdecydowanie na plus to bohaterowie, którzy są autentyczni. Opowiadając o swoich poglądach, oczekiwaniach czy obawach bardzo szybko łapiemy z nimi nić porozumienia. Świetnym, moim zdaniem, pomysłem było ugryzienie kilku najważniejszych aspektów środowiska pracy w zamkniętych odcinkach. Mamy tam skondensowaną merytoryczną treść, na której łatwo się skupić. Całość jest zrealizowana w bardzo spokojnej i pozytywnej atmosferze, a to sprawia, że kampania jest niezwykle miła w odbiorze. Bardzo ważny temat podany w bardzo dobry sposób, jestem na tak!

Aleksandra Żurek, Senior Social Media Specialist, Insignia

Aleksandra Żurek

Aleksandra Żurek

RocketJobs słynie z humorystycznej, a zarazem trafnej komunikacji, z którą łatwo się identyfikujemy. Scenki sytuacyjne i branżowe gagi zbierają pokłosia interakcji pod każdym postem. Tym razem marka (nienażarty) postanowiła stać się głosem GenZ. Zrozumienie Zetek zajmuje sporą przestrzeń w umysłach starszych generacji. A jak to bywa z popularnością – narasta wokół niej dużo mitów. Pracownicy wchodzący na rynek nie są leniwi, niezdyscyplinowani ani odporni na współpracę. Kampania ujawnia jakimi wartościami kierują się dzisiejsi młodzi. Słuchając wypowiedzi w nagraniu, przychodzi mi tylko jedno do głowy – ma to sens! Zetki stawiają na otwarte podejście, wzajemny szacunek, dbania o indywidualizm, respektowania swojego czasu. Co w tym dziwnego? Praca jest dla nich ważnym elementem życia, ale nie jedynym. Dzięki kampanii możemy zrozumieć podejście tego pokolenia, docenić jego odwagę i nauczyć się od niego, że priorytetem powinno być życie w zgodzie z samym sobą.

Marcin Karolak, Senior Brand & Communication Strategist, Funktional

Marcin Karolak

Marcin Karolak

Moja generacja, wchodząc na rynek pracy, sporo nasłuchała się o „roszczeniowych millenialsach”, ale w pewien sposób przetarliśmy te szlaki, starając się o lepsze warunki pracy niż pokolenie naszych rodziców. Generacja Z w swojej postawie idzie o wiele kroków dalej. Oczekuje wysokich standardów, szacunku dla siebie i swojego czasu, inkluzywności w kulturze organizacji. Będąc pracodawcą w trzeciej dekadzie XXI, wieku warto poznać ich perspektywę, aby móc umiejętnie nawiązać dialog. Kampania RocketJobs przybliża oczekiwania, potrzeby i wartości, którymi kieruje się generacja Z. Daje do myślenia i jest ważnym głosem w dyskusji o polskim (i nie tylko) rynku pracy. W kampanii wykorzystano kanały digital, bo to właśnie w nich operuje na co dzień „pokolenie urodzone z telefonem w ręce”.

Wystawa „Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia” – Muzeum Narodowe w Warszawie

Muzeum Narodowe w Warszawie zachęciło użytkowników do odwiedzenia wystawy„Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia” i #zwitkowacowaniasię za pomocą filtrów na Instagramie i Facebooku inspirowanych portretami. Użytkownicy chętnie dzielili się selfie w komentarzach pod postem. Efekty powstały we współpracy z firmą Lens That.

Natalia Sikora, Head Of Marketing, More Bananas

Filtr #zwitkacujsię towarzyszący wystawie „Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia” przygotowany przez Muzeum Narodowe w Warszawie. Nowoczesne rozwiązanie użyte w mediach społecznościowych sprawiło, że te wręcz zapłonęły. Pewnie niemal każdy z nas miał co najmniej kilka osób wśród obserwowanych, które skorzystały z filtru i opublikowały efekt. Podejrzewam, że podobna liczba użytkowników sprawdziła, jak wygląda filtr (nie chwaląc się tym na forum). Wśród stale rosnących pomysłów, jak wykorzystać efekty AR do promocji, ten naprawdę przykuł mą uwagę. Dlaczego? Był powiązany ze światem sztuki, efekt zaskakiwał, ponieważ zniekształcał rzeczywistość i przeobrażał ją w obraz. Uważam, że efekt ten był świetną zachętą do zapoznania się z twórczością Witkacego, która jest daleka od standardów i intryguje.

Tarczyński na TikToku

Marka Tarczyński prezentuje na TikToku przygody muszkietera znanego m.in. z telewizyjnych reklam. Jak wskazano w materiałach prasowych, filmy zyskały 26 mln wyświetleń i 50 tysięcy obserwujących profil po kilku miesiącach. Na profilu marki pojawiły się filmy nawiązujące także do różnych trendów na TikToku.

@tarczynskipl A wy byliście już na plaży w tym roku? Nad morzem bałtyckim? W Stegnie może? #tarczynskipl #tarczynski #stegna #morze #wakacje ♬ W Stegnie na plaży 2 Waldis 4FUN Mix – waldisofficial

@tarczynskipl Kiedy Twój przyjaciel przeszedł na rośl-INNĄ stronę mocy 🌿 Witamy na pokładzie nowego muszkietera🔥#tarczynski #tarczynskipl #roślinne #vegan ♬ final boarding call ovrxpsd – JenG

@tarczynskipl Ktoś kto wymyślił kabanosy to niezły Gilbert. 👁️👄👁️ #tarczynski #tarczynskipl #kabanosy #muszkieterowie ♬ dźwięk oryginalny – CrazyItsMyLife

Natalia Sikora, Head Of Marketing, More Bananas

Kampania aktywizacyjna Tarczyńskiego na TikToku. Marka wykorzystała swojego brand hero i szturmem zdobyła sympatię oraz zasięgi. Dlaczego uważam, że to jedna z lepiej przeprowadzonych kampanii? Muszkieter brał udział w challenge’ach – czyli zachowywał się jak zwykły użytkownik TikToka, reagował na trendy, które były w kręgu zainteresowań grupy docelowej marki, a wszystko to ze zdrową dawką humoru i charakterystyki postaci. Tarczyński od lat prowadzi przemyślane kampanie, które mają bardzo dobry odzew i podobają się odbiorcom. Mamy zatem kolejny przykład, który to potwierdza.

Moc zespołu #teamAldi

W kampanii pojawiają się bohaterowie – Kapitan ALDI, As Przestworzy, Poszukiwaczka przygód i Pani Detektyw. Wcieli się w nich pracownicy firmy – Marcin, Patryk, Andrianna i Monika. Nawiązuje ona do popkultury, ale jak informowano w materiałach prasowych, marka konsekwentnie podkreśla, że to nie supermoce powodują, iż potencjalny kandydat sprawdzi się w pracy. Dla #teamALDI liczą się moc zespołu i współpracy, możliwa do osiągnięcia dzięki takim cechom, jak życzliwość, zaangażowanie, nastawienie na współpracę i jakość. Powstał także landing page, na którym kandydat można było wziąć udział w psychozabawie, prowadzono różne działania w social mediach i stworzono specjalne filtry na Instagramie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez ALDI praca (@aldipraca)

Aleksandra Żurek, Senior Social Media Specialist, Insignia

Sklep postawił na szczerość, relacyjność i modny komiksowy klimat. Kampania była dobrze skoordynowana, a szereg spójnych i zaplanowanych działań w social media gładko przenikał się z pozostałymi formatami. Na szczególną uwagę zasługuje wykorzystanie QR codów w outdorze, które prowadziły prosto do rekrutacyjnego metaversum, nieźle! To dopiero nowoczesny styl pozyskania pracownika. AR dobrze pociągnął marvelowski klimat oparty na superbohaterach stworzonych na potrzeby kampanii. A widzieliście landingpage z psychozabawą? Nieważne ile mamy lat – kochamy quizy. Tym razem nie sprawdzicie, jaką jesteś teście cebulą, ale odkryjecie swoją supermoc, a w dalszym toku zawodowy potencjał. Doceniam pomysł i podejście. W humorystycznej kampanii marka zachowuje fajny dystans do siebie. Wizja wspierającej atmosfery i pozytywne wrażenia nasunęły się same. Najbardziej spodobał mi się ton komunikacji – prostolinijny i otwarty oraz nastawiony na dopasowanie i osobowość przyszłego pracownika.

#Ktobypomyślał ING

ING Bank Śląski razem z serwisem Patronite oddał głos inspirującym przedstawicielom pokolenia Z. Stworzono serię podcastów #ktobypomyślał, młodzi opowiadają swoje historie oraz poruszą tematy ważne dla swojego pokolenia. W ramach 6 odcinków wystąpili: Owsiana i Hello Yogi, Rafał Gębura i Zainspirowany, Mao Powiedziane i Asia Sajdak, Małgosia Zmaczyńska i Rozkoszny, Karolina Sobańska i Lumpfinds oraz Karol Paciorek i Ola Sidorowska.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez ING Polska (@ingpolska)

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez ING Polska (@ingpolska)

Aleksandra Żurek, Senior Social Media Specialist, Insignia

Kto by pomyślał, że niepozorne wpisy o młodych z pasją, która stała się karierą, ujawnią szereg złożonych działań angażujących pokolenie Z. Bardzo fajnie, że na początek kampanii bank włączył zwykłych przedstawicieli GenZ. Autentycznych ludzi generacji budujących krok po kroku swoją niezależność finansową. Nasycona kolorami, wyrazista kampania, podkreślała,  że nie ma rzeczy niemożliwych i warto mieć barwną osobowość. Ujawnia, jak pomysłowym pokoleniem są Zetki. Sukces odniosła też seria podcastów z historiami z życia wziętymi realizowana z Patronite. Szczere rozmowy, poruszające ważne tematy, zachęcają do podążania swoją ścieżką. Jeśli chcecie wiedzieć, jak dotrzeć do młodych, oto case: zainspirujcie się ich wartościami i sami bądźcie inspiracją.

Filtry, nawiązania do trendów, oddanie głosu pokoleniu Zetek zostały wyróżnione przez specjalistów. Życzymy wszystkich markom, aby prowadzone przez nich w 2023 roku kampanie również zostały pozytywnie zapamiętane przez ekspertów.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail