X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Meta ulepsza zakładkę „Watch” na Facebooku z korzyścią dla twórców Instagrama

Meta ogłosiła wprowadzenie kilku nowych ulepszeń wideo na Facebooku, które znacząco odmienią zarówno wygląd, jak i funkcjonalność zakładki „Watch”. Z aktualizacji ucieszą się także twórcy na Instagramie – a oto dlaczego.

Meta ulepsza zakładkę „Watch” na Facebooku z korzyścią dla twórców Instagramaźródło: about.fb.com

reklama


Najnowsze udoskonalenia w sekcji filmów mają sprawdzić, że oglądanie oraz tworzenie i edycja filmów stanie się jeszcze łatwiejsza i przyjemniejsza. Główną zmianą jest połączenie zakładek „Watch” i „Reels” w jedną sekcję o nazwie „Video”.

Centrum filmowej rozrywki

Karta „Video” powstała w celu stworzenie centralnego miejsca, w którym użytkownicy mogą znaleźć wszystkie rodzaje treści wideo na Facebooku. Mowa tu o treściach długometrażowych, transmisjach na żywo i Reelsach, czyli odpowiedniku TikToka. Użytkownicy zyskają możliwość przeglądania spersonalizowanego strumienia rekomendacji różnych rodzajów treści wideo, przewijając kartę w pionie.

Nowość jednak polega na tym, że zakładka „Video” będzie również zawierać sekcje poziome z rekomendowanymi przez algorytm Reelsami. Użytkownicy za pomocą jednego gestu będą więc mogli przejść do oglądania krótkich form wideo, jeśli wydają się one bardziej interesujące.

nowa zakładka Video na Facebooku

źródło: about.fb.com

Treści wyświetlane w karcie „Video” są dobierane za pomocą zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji, które analizują zainteresowania użytkowników i rekomendują istotne i popularne filmy. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwo odkrywać i oglądać różnorodne formaty wideo dostępne na Facebooku. Wcześniej, zakładki „Watch” i „Reels” były oddzielnymi sekcjami.

Sekcję „Eksploruj” w zakładce „Video” również przeprojektowano tak, aby pomagać w odkrywaniu i zagłębianiu popularnych tematów. Znajdują się w niej wszystkie rodzaje treści, w tym krótkie formy wideo, długometrażowe filmy i transmisje na żywo. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu użytkownikom proponowane są zarówno popularne nagrania, jak i te, które algorytm uznaje za potencjalnie interesujące dla danego użytkownika.

Twórz Reels jak profesjonalista

Meta zdecydowała się na ułatwienie procesu tworzenia Reels w aplikacji poprzez wprowadzenie nowych innowacji do panelu edycji. Zmiany te mają na celu zapewnienie użytkownikom prostszego i bardziej zaawansowanego sposobu edycji dźwięku, nakładania warstw oraz dodawania elementów, takich jak tekst, naklejki czy efekty. Teraz nagrania można przyspieszać, odwracać, a także łatwiej manipulować kolejnością pociętych fragmentów. Co więcej, użytkownicy nie będą już musieli polegać na zewnętrznych aplikacjach do nagrywania głosu lektora oraz redukcji niepożądanych szumów z tła, ponieważ te funkcje zostaną włączone bezpośrednio w aplikacji.

nowe opcje edycji Reels

źródło: about.fb.com

Wprowadzono także wsparcie dla wideo HDR. Użytkownicy mogą teraz przesyłać i oglądać filmy w wysokiej jakości bez utraty ich pierwotnej jakości. Filmy zachowają więc bogate kolory, szczegóły czy głębię.

Krok ku zjednoczeniu

Dobrą nowiną dla twórców Reels jest połączenie Instagram Reels z Facebookiem. Wcześniej możliwe było oglądanie rolek z Instagrama na Facebooku, jednak komentowanie ich wymagało otwarcia sekcji komentarzy w aplikacji Instagram. Dzięki aktualizacji użytkownicy mogą jednak komentować filmy dostępne w Instagram Reels bezpośrednio na Facebooku. Nie będzie już konieczności przełączania się między aplikacjami.

komentarze z Instagrama dostępne na Facebook Watch

źródło: about.fb.com

Decyzja Meta o integracji wynika z chęci wsparcia twórców Instagrama. Jeśli nie posiadają oni konta na Facebooku lub nie prowadzą go regularnie, i tak ich filmy mają szansę dotrzeć do większej szerszej i nowej publiczności na Facebooku. Aby połączyć feedy z obu profili, wystarczy dodać je na Facebooku i Instagramie w Centrum kont.

Facebook od dłuższego czasu ewoluuje z platformy społecznościowej na bardziej wszechstronną aplikację. Meta stale wprowadza nowe funkcje, takie jak randki, wspomniane Reelsy, gry czy Marketplace. Można więc rzec, że stopniowo Facebook traci swoje pierwotne założenie, które polegało głównie na udostępnianiu zdjęć i informacji o sobie. Coraz więcej osób wykorzystuje aplikację jako źródło rozrywki. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę rosnącą popularność TikToka i jego formatu. Facebook stara się nadążyć za tym trendem i zwiększa swoje wysiłki w promowaniu treści wideo. Wiedząc, jak dynamicznie zmieniają się preferencje użytkowników, Facebook dostosowuje się do obecnych potrzeb i wymagań odbiorców – i słusznie.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail