reklama
Dzięki zakupom online unikamy stania w długich kolejkach i spokojnie możemy przejrzeć cały asortyment. Jednak największym minusem jest brak możliwości przymierzenia ubrań przed zakupem. Choć sklepy starają się dostarczać informacje o rozmiarach noszonych przez modeli na zdjęciach lub podają tabele rozmiarów, wszyscy zdajemy sobie sprawę, że w rzeczywistości bywa z tym różnie. Często się zdarza, że rozmiarówka nie jest zgodna z rzeczywistością, a ubrania układają się inaczej na każdej sylwetce. W odpowiedzi na to Zalando wprowadza innowacyjne rozwiązanie, czyli inteligentne pomiary.
Nowa era dobierania rozmiarów
Aby skorzystać z tej funkcji, wystarczy zrobić dwa zdjęcia swojej sylwetki i wgrać je do aplikacji. Na ich podstawie sztuczna inteligencja pomoże znaleźć idealny rozmiar ubrań. Ważne jest, aby zdjęcia przedstawiały sylwetkę w przylegających ubraniach, aby uniknąć zniekształcenia pomiaru.
Co najważniejsze, Zalando gwarantuje pełną prywatność. Żadne zrobione zdjęcie nie będzie wykorzystywane w inny sposób i automatycznie zostaną usunięte z bazy danych. Masz pełną kontrolę nad tym, jakie dane są udostępniane. Inteligentne pomiary przyniosą korzyść nie tylko dla klientów, ale także dla środowiska. Dzięki nim Zalando może znacznie zredukować ilość zwrotów związanych z niewłaściwym rozmiarem.
Zakupy bez ryzyka
Ciekawym faktem jest to, że Zalando jako jedyna europejska platforma modowa, posiada swój własny zespół specjalistów ds. doboru rozmiaru i kroju. Eksperci wykorzystują zaawansowane technologie, aby przewidzieć, czy ubrania będą odpowiednie dla konkretnego klienta, czy też mogą okazać się za duże lub za małe.
Stacia Carr, Wiceprezes ds. rozmiarów i dopasowania w Zalando, podkreśla, że pomoc klientom w wyborze właściwego rozmiaru ma kluczowe znaczenie dla pogłębiania relacji z nimi. Czekanie na zamówione ubranie tylko po to, by odkryć, że nie pasuje, może być bardzo frustrujące. Wprowadzenie inteligentnych pomiarów może pomóc klientom w jednym z głównych problemów przemysłu modowego.
Zespół stworzył wiele interesujących rozwiązań, takich jak rekomendacje rozmiarów, oparte na historii zakupów i zwrotów klientów. Dzięki temu Zalando udało zmniejszyć się o 10% liczbę zwrotów związanych z nieodpowiednim rozmiarem w porównaniu z przedmiotami, dla których brakowało porad dotyczących doboru.
Zalando kontynuuje swoją misję, aby pomóc klientom w trafnym wyborze rozmiaru już przy pierwszej próbie. Po sukcesie wirtualnej przymierzalni w kwietniu firma idzie o krok dalej, zapowiadając integrację funkcji pomiarów z technologią avatarów 3D. Dzięki temu klienci będą mieli możliwość stworzenia precyzyjnego modelu uwzględniającego ich wymiary i kształt sylwetki.
Nowa funkcja jest obecnie dostępna dla klientów z regionu DACH, który obejmuje Niemcy, Austrię, Szwajcarię i Liechtenstein. Osoby mieszkające w tych krajach mogą z niej skorzystać podczas zakupów topów i sukienek damskich. Według Zalando to właśnie te elementy odzieży stanowią największe wyzwanie, jeśli chodzi o trafny dobór rozmiaru.