X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Przywróć życie swoim publikacjom – na czym polega recykling treści w social mediach?

Jeśli Twoje stare publikacje do tej pory przyciągnęły niewielką liczbę czytelników, może to oznaczać, że potrzebny jest im recykling treści. Na czym polega ta technika i jak ją wykorzystać, aby ożywić nie tylko bloga, ale i Twoje social media?

Przywróć życie swoim publikacjom – na czym polega recykling treści w social mediach?źródło: pexels.com

reklama


Czy wiesz, że materiały na Twoim blogu mogą otrzymać drugie życie? Recykling treści to strategia, która pozwala odświeżyć, ożywić i przywrócić życie artykułom, które kiedyś cieszyły się popularnością, ale teraz nieco zapadły w zapomnienie. To świetny sposób na wykorzystanie potencjału starych publikacji i przyciągnięcie nowych odbiorców.

Recykling treści – co to jest?

Recykling treści to nie tylko odświeżanie, ale także aktualizacja i ulepszanie wcześniejszych publikacji. Wartość artykułu łatwo zwiększyć, uwzględniając najnowsze informacje i trendy w danym temacie. Istotna jest także optymalizacja pod kątem SEO – wzbogacenie treści o słowa kluczowe czy poprawienie długości artykułu lub jego tytułu (algorytmy Google preferują dłuższe artykuły, więc warto je rozbudować).

A czym jest recykling treści w social mediach? Ten element strategii content marketingu polega na przekształcaniu i dostosowywaniu istniejących treści do platform społecznościowych. Przykładowo, jeśli artykuł na blogu cieszy się ogromnym zainteresowaniem czytelników, możesz wykorzystać jego moc w inny sposób – np. tworząc z niego skrócony wpis na Facebooku. Możesz więc czerpać korzyści z tej samej treści, jednak w zmienionej formie.

Recykling treści w social media – z czym to się je?

Recykling treści oferuje dwie różne metody, które wyróżniają się przede wszystkim różnymi formami publikacji. Pierwszą metodą jest „revamping” (odświeżanie). Polega ona na ponownej publikacji wcześniej udostępnionego materiału. Dokonuje się m.in. aktualizacji informacji lub danych zawartych w treści – liczb, pojęć, wyników badań. Często zalecana jest również ponowna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, a więc wzbogacenie tekstu o dodatkowe frazy kluczowe. To doskonały sposób na odświeżenie treści, utrzymanie ich aktualności i dalsze zwiększanie ich wartości dla czytelników.

Druga metoda doskonale sprawdza się podczas recyklingu contentu w social mediach. „Repurposing” (przeredagowywanie) polega na przekształceniu treści i opublikowanie jej w nowej formie. Możesz więc zmienić wpis na blogu w post na Facebooku lub przearanżować krótkie stories na dłuższy post na Instagramie, dodając kilka informacji. Repurposing daje możliwość całkowitej transformacji treści, dostosowania ich długości i formy, a nawet dotarcia do nowych grup odbiorców. Dzięki temu dopasujesz materiał do stylu komunikacji charakterystycznego dla danej platformy społecznościowej.

Jak eksperymentować z contentem w social mediach?

Gdy już wybierzesz treść do ponownego użycia, skup się na jej najbardziej wartościowych elementach. To właśnie one stanowią esencję i mogą być dostosowane do nowego formatu.

Istnieje wiele sposobów na to, aby odświeżyć oraz przystosować treści do różnych platform, a każdy z nich to doskonała okazja do eksperymentowania. Możesz przekształcić artykuły w grafiki, wideo, podcasty czy infografiki, mając na uwadze preferencje użytkowników na danej platformie. Jak wykorzystać pełnię możliwości recyklingu contentu?

Przede wszystkim – zaktualizuj treści!

Jeśli masz treści, które zawierają dane lub informacje, które uległy zmianie od czasu ich pierwotnego opublikowania, warto je zaktualizować. Dodaj najnowsze dane, statystyki i informacje, aby treść była nadal aktualna i wartościowa dla odbiorców.

Podziel materiał

Przy bardziej obszernych treściach, takich jak kursy, e-booki, poradniki czy długie artykuły, podziel je na mniejsze części. Ciekawsze fragmenty sprawdzą się jako osobne posty lub wpisy na social mediach, m.in. Facebooka, LinkedIn czy Instagrama. To pozwoli ci dotrzeć do większej liczby osób i zachęcić je do zapoznania się z pełną treścią.

Wykorzystaj potencjał Stories

Podziel się kluczowymi punktami lub ciekawymi fragmentami wpisu blogowego w formie Stories, zachęcając użytkowników do odwiedzenia Twojego bloga i przeczytania pełnej treści.

Streść wpis blogowy

Skondensuj główne informacje zawarte we wpisie na blogu i przedstaw je w formie krótkiego posta na Facebooku lub jako fragment w swoim newsletterze. W ten sposób zachęcisz odbiorców do odwiedzenia strony i przeczytania pełnej wersji artykułu.

Przygotuj grafikę

Wybierz kluczową myśl lub cytat ze wpisu blogowego i stwórz atrakcyjną grafikę, która przyciągnie uwagę użytkowników w mediach społecznościowych.

Postaw na podcasty

Jak zaserwować treść z podcastu w różnych formach? Na jego podstawie napisz zwięzły artykuł do udostępnienia w mediach społecznościowych. Warto także stworzyć atrakcyjną infografikę, podsumowującą najważniejsze wnioski z podcastu. Kolejną opcją jest krótkie wideo, w którym zaprezentujesz główne przesłanie i ciekawe informacje, zachęcające do odsłuchania pełnej wersji podcastu. Każda z tych form może być wykorzystana na innym kanale. Film świetnie sprawdzi się na Instagramie, infografika na LinkedIn, a artykuł na Facebooku. W ten sposób wykorzystasz pełen potencjał swoich treści i dotrzesz do różnych grup odbiorców.

Nowe życie dla starych treści

Recykling treści w mediach społecznościowych to niezwykle skuteczna strategia, która umożliwia oszczędność czasu i zasobów, a także wykorzystanie wartościowych materiałów w nowych, kreatywnych formatach i dotarcie do jeszcze szerszej grupy odbiorców.

Zdarza się także, że recykling treści nie zawsze jest konieczny lub możliwy. Niektóre tematy, szczególnie artykuły newsowe czy reportaże często stają się przestarzałe i nie da się już wiele z nimi zrobić. Dlatego warto skupić się na treściach evergreenowych, które zachowują swoją wartość i dostarczają cenne informacje przez długi czas po ich pierwotnej publikacji. Materiały takie jak poradniki, instrukcje, case studies czy recenzje są idealne do recyklingu w social mediach, ponieważ przynoszą wartość i angażują użytkowników nawet po wielu latach.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail