reklama
Ostatnio byliśmy świadkami eksperymentów prowadzonych przez Meta w kwestii narzędzi AI do tworzenia reklam. Dzięki AI Sandbox użytkownicy mają dostęp do różnorodnych opcji, które umożliwiają sprawne tworzenie kampanii reklamowych. Teraz firma Meta wprowadza nowe funkcje, oparte na sztucznej inteligencji, które będą dostępne dla zwykłych użytkowników, niekoniecznie związanych z tworzeniem reklam.
Nowości na Instagramie
Alessandro Paluzzi na swoim profilu na Twitterze (a właściwie X) podzielił się najnowszymi odkryciami związanymi z narzędziami opartymi na sztucznej inteligencji, które prawdopodobnie wkrótce zagoszczą na Instagramie.
Według informacji Instagram pracuje nad funkcją generowania naklejek na podstawie prostych poleceń tekstowych. Naklejki te będzie można wykorzystać w postach i relacjach na Instagramie. Co ciekawe, wszystkie polecenia użyte do stworzenia naklejek będą widoczne, co może pomóc w lepszym zrozumieniu procesu tworzenia grafik. Stworzone w ten sposób naklejki nie ograniczą się tylko do konta twórcy – inni użytkownicy również będą mogli z nich korzystać.
#Instagram keeps working on AI stickers
ℹ️ People in the chat will see your prompt if you send the sticker.
ℹ️ AI stickers may be reused by others and #Meta may use your phrases to improve the sticker experience pic.twitter.com/RftcatFvBa— Alessandro Paluzzi (@alex193a) June 5, 2023
Instagram planuje także wprowadzić opcje, które znacznie ułatwią tworzenie stories. Użytkownicy nie będą już musieli polegać na zewnętrznych aplikacjach do edycji zdjęć. W aplikacji mają pojawić się dwie funkcje. Pierwsza z nich to „Pędzel AI”, który umożliwi zastąpienie fragmentów obrazu inną grafiką. Druga opcja to „Restyle”, pozwalająca na wygenerowanie dalszej części obrazu, aby wypełnić ewentualne luki lub zmienić tło.
#Instagram keeps working on the #AI tools for the Story editor
AI Brush: add or replace specific parts of your image
Restyle: Reimagine this image by applying any visual style you can describe pic.twitter.com/oeRUwMVwdz— Alessandro Paluzzi (@alex193a) July 29, 2023
Rozmowy z AI
Według Paluzziego, na Instagramie ma także pojawić się chatbot, znany z innych platform takich jak m.in. Snapchat. Użytkownicy będą mogli zadawać chatbotowi rozmaite pytania, a sam robot otrzyma różne osobowości, spośród których odbiorcy będą mogli wybrać swoją ulubioną.
Jednak najbardziej intrygującą funkcją wydaje się możliwość podsumowywania prywatnych wiadomości z czatów. W założeniu ma ona pomóc, gdy mamy ograniczony czas i nie możemy dokładnie przeczytać wszystkich wiadomości od obserwujących. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji chatbot przeglądnie rozmowy i wyciągnie z nich najważniejsze informacje.
Oczywiście, pojawia się kwestia zaufania do sztucznej inteligencji w czytaniu prywatnych wiadomości. Bezpieczeństwo i prywatność są sprawami kluczowymi dla Instagrama, więc prawdopodobnie zostaną wprowadzone odpowiednie zabezpieczenia i algorytmy, aby upewnić się, że sztuczna inteligencja działa w odpowiedni sposób i zrozumie odpowiedni kontekst wiadomości.
#Instagram is working on a new feature for Direct messages: Message Summary
This new tool will likely be powered by #Meta #AI pic.twitter.com/j2lJhfFCBg
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) July 30, 2023
Instagram aktywnie dąży także do zwiększenia przejrzystości związanej z generatywnymi treściami AI. W związku z rosnącą ilością materiałów stworzonych za pomocą sztucznej inteligencji zdecydowano się na wprowadzenie specjalnych etykiet. Mają być one automatycznie przydzielane do treści stworzonych za pomocą Meta AI. Etykiety pojawią się również przy zdjęciach wytworzonych lub zmodyfikowanych przez zewnętrzne narzędzia.
W lutym tego roku Instagram wprowadził funkcję kanałów, czyli szybki sposób na komunikację z obserwującymi. Dzięki kanałom twórcy mogą informować swoją społeczność o najświeższych aktualnościach za pomocą wiadomości tekstowych, zdjęć, filmów oraz nagrań głosowych. Odbiorcy nie mogą odpowiadać na wpisy, ale są w stanie reagować za pomocą emotikon. Okazuje się, że Instagram obecnie pracuje nad automatycznym tłumaczeniem wiadomości wysyłanych przez twórców na język odbiorcy. To rozwiązanie pomoże rozwiązać barierę językową, która często utrudnia zrozumienie treści twórców spoza naszego kraju.
#Instagram is working on the ability to translate an entire broadcast channel pic.twitter.com/mg6Fg9QowC
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) July 28, 2023
Choć na razie nie ma dokładnych informacji o tym, kiedy nowe funkcje pojawią się w aplikacji, jedno jest pewne – Meta ma ambitne plany dotyczące wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji.
Zgodnie z wypowiedzią samego Marka Zuckerberga: „W minionym roku zaobserwowaliśmy przełom w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji. Dzięki temu możemy wykorzystać tę technologię, popchnąć ją do przodu i wbudować ją w każdym z naszych produktów”. Jest to wyraźny znak, że Meta planuje kontynuować prace nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji, Możemy więc się spodziewać kolejnych nowatorskich funkcji opartych na AI na Instagramie.