X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Już 10,6 mln użytkowników korzystaja aktywnie z TikToka w Polsce

TikTok poinformował oficjalnie o liczbie użytkowników platformy w Polsce. Co więcej, poznaliśmy kilka lokalnych trendów wśród polskich użytkowników.

Już 10,6 mln użytkowników korzystaja aktywnie z TikToka w Polsceźródło: shutterstock.com

reklama


TikTok po raz pierwszy oficjalnie ogłasza miesięczną liczbę użytkowników. W Polsce z aplikacji korzysta już 10,6 miliona osób. Idzie to w parze z rozwojem platformy, która każdego miesiąca wprowadza świeże innowacje i dostosowuje się do zmieniającego się krajobrazu internetu.

Polscy użytkownicy TikToka udowodnili, że potrafią w krótkim czasie stworzyć silną i niepowtarzalną społeczność. Co miesiąc 10,6 milionów aktywnych użytkowników platformy w Polsce dzieli się inspirującymi treściami, historiami, odkrywa muzyków, artystów, gwiazdy sportu, popularyzuje trendy takie jak #BookTok, #arttok, #foodtok, uczy się nowych rzeczy i rozwija swoje biznesy, wprowadzając Polskę do globalnej społeczności TikToka.

Polscy użytkownicy TikToka są kreatywni, autentyczni i wspierają siebie nawzajem. To oni sprawili, że TikTok jest miejscem, gdzie rzeczywistość i trendy przenikają ze świata kulturowego do cyfrowego i na odwrót, inspirując nawet tych, którzy nie dołączyli jeszcze do platformy. Poznajmy bliżej wyjątkowych użytkowników TikToka.

Moc TikToka

Ogromna popularność TikToka nie wzięła się znikąd. TikTok dla wielu osób stał się miejscem, w którym poczuły się komfortowo i bezpiecznie, znalazły bratnie dusze, nauczyły się gotować, sprzątać albo odkryły nowe pasje i zainteresowania. Użytkownicy poczuli, że mają unikalny wpływ na społeczeństwo tylko dzięki temu, że mogą być sobą – 70% użytkowników TikToka wierzy, że społeczności platformy mają moc zmieniania kultury (źrodło: TikTok Marketing Science US Understanding TikTok’s Impact on Culture Research 2021 prowadzone przez Flamingo).

Małe i średnie przedsiębiorstwa wykorzystały potencjał aplikacji jako doskonałe znalazły miejsce promocji swoich biznesów, a nawet dzięki TikTokowi – je uratowały. Te wszystkie unikalne historie tworzą ponad 150-milionową społeczność w Europie, a 10,6-milionową w Polsce.

62% użytkowników odwiedza platformę, by odkryć coś nowego (źródło: Kantar TikTok Brand Study, Październik 2021, PL). Aktorzy, muzycy, kucharze, budowlańcy, atleci, lekarze, nauczyciele – nie ma chyba profesji, grupy społecznej czy fandomu, którego nie byłoby na TikToku i która nie starałaby się zarazić użytkowników swoimi pasjami. W efekcie, w oparciu o te zainteresowania i kategorie treści, budują się całe społeczności, często bardzo nietypowe.

źródło: shutterstock.com

Lokalne trendy

TikTok to globalna platforma, ale można zauważyć tu ciekawe, lokalne prawidłowości. Na przykład, niektóre z wiodących w Polsce hasztagów pod kątem odtworzeń i liczby korzystających z nich użytkowników w ostatnich miesiącach to #booktokpolska#macierzyństwo#siłownia#rolnictwo. Wspólny mianownik? Rozrywka. W Polsce 61% użytkowników platformy odwiedza ją w poszukiwaniu rozrywki, a 63% by poprawić sobie humor (źrodło: TikTok Kantar Brand Study, 2021, PL, n=2500, TikTok Marketing Science PL Audience Understanding Research 2022 prowadzony by CLEAR M&C Saatchi).

Made in Poland

Związek TikToka z muzyką jest silny i niezwykle istotny. Na całym świecie dzięki możliwościom platformy rodzą nowe gwiazdy. TikTok pomógł w zdobywaniu popularności wielu polskim twórcom, takim jak Kizo, Sobel, Smolasty, czy Zdechły Osa, którzy są dziś uznanymi gwiazdami.

Swoją karierę konsekwentnie buduje także Anastazja Maciąg – młoda wokalistka i zwyciężczyni pierwszej edycji konkursu Rising Star organizowanego przez TikToka i Universal Music Polska. 18-latka z Olsztyna już od najmłodszych lat wykazywała ogromną pasję do muzyki, a TikTok pozwolił jej na zdobycie popularności i realizację marzeń. Platforma jest dla niej miejscem do komunikacji z fanami i dzielenia się ciekawostkami z backstage’u. Jej teledyski zdobywają setki tysięcy odsłon, a na TikToku zgromadziła już prawie 175,7 tysięcy fanów.

@anastazjamaciagBuziiii❤️♬ Moment (TikTok Snippet) – Anastazja Maciąg & Questy

Nauczył mnie… TikTok

43% użytkowników TikToka w Polsce korzysta z aplikacji, w celu odkrywania (źródło: TikTok Marketing Science PL Audience Understanding Research 2022 prowadzony przez CLEAR M&C Saatch). Dzięki przystępnej, lekkiej formie, nawet „twarda wiedza” zdobywa milionowe zasięgi.

Popularność tematów stricte naukowych można zaobserwować choćby obserwując niektóre hasztagi: #EduTok ma dziś 170,4 mld wyświetleń (od marca wzrost o ponad 20 miliardów), #science ma dziś już prawie 77,4 mld odtworzeń (w marcu – „tylko” 60 mld), #TikToktaughtMe – ponad 14,9 mld wyświetleń.

Doktor z TikToka – jest sztandarowym przykładem na to, że na platformie rozrywkowej można i trzeba tworzyć naukowe, mądre treści. Najistotniejsza jest forma, a Konrad Skotnicki mimo tego, że jest naukowcem (doktorat z chemii), to doskonale odnalazł się w luźniejszej konwencji. Od 2020 roku zgromadził ponad pół miliona obserwujących, którym codziennie serwuje ciekawostki ze wszystkich dziedzin nauki. Dzięki niemu odbiorcy dowiedzieli się na przykład dlaczego tydzień ma siedem dni, a psie łapy pachną jak popcorn.
@doktor_z_tiktoka Przełomowe odkrycie w badaniach kosmosu, fale grawitacyjne czarnych dziur #kosmos #nauka #gravitationalwaves ♬ dźwięk oryginalny – doktor_z_tiktoka

Miejsce dla każdego

75% użytkowników powiedziało, że TikTok to miejsce do swobodnej, niezakłamanej ekspresji (źrodło: TikTok Marketing Science US Authenticity Study 2020 prowadzone przez Nielsen). Zapewnienie bezpiecznej, otwartej i przyjaznej przestrzeni, w której każdy jest mile widziany i każdy może być sobą jest niezmiennie priorytetem pracujących nad aplikacją.

Twórcy, którzy codziennie publikują miliony filmów to pełne pasji, kreatywne osoby, które chcą się dzielić swoimi treściami, emocjami i pozytywną energią. Przykłady najpopularniejszych twórców w Polsce pokazują, że dla społeczności TikToka liczy się tylko to, jakim jesteś człowiekiem i co chcesz przekazać. Akceptacja dla różnorodności znajduje wyraz w wielu popularnych hasłach – kluczach. #stophate ma 1,4 mld odtworzeń, #bodypositivity – blisko 42,2 mld, a rodzima ciałopozytywność – prawie 82 mln.

Bartosz Ostałowski jest jedynym na świecie profesjonalnym kierowcą sportowym, który samochód prowadzi stopą. Jego obecność na TikToku jest inspiracją dla 413,1 tysiąca obserwujących, którym udowadnia, że warto podążać za marzeniami i mimo przeciwności losu nigdy nie wolno się poddawać. W swoich filmach pokazuje zmagania sportowe i pozasportowe, promując przy tym idee różnorodności czy inkluzywności. Dzięki TikTokowi udało mu się zgromadzić ogromną rzeszę fanów oraz zostać dostrzeżonym przez reklamodawców. Dzięki współpracom komercyjnym może realizować swoje marzenia i nieść pozytywny przekaz coraz szerzej.

@bartosz_ostalowski Electric V8? #drift #bmw #v8 ♬ Jalebi Baby – Tesher

*Dane dotyczące liczby użytkowników zostały wyliczone na podstawie średniej miesięcznej liczby aktywnych użytkowników w Polsce, za okres od kwietnia do września 2023 roku. Metodologia została opracowana w celu spełnienia wymogów ustawy o usługach cyfrowych (DSA) i opiera się na kryteriach określonych przez Komisję Europejską.

źródło: informacja prasowa

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail