reklama
Nowe narzędzie od Meta ułatwi twórcom sprawdzanie, co najlepiej przemawia do ich odbiorców. Firma testuje także nagrody, takie jak większa widoczność w Aktualnościach za ukończenie poziomów postępów na pulpicie profesjonalnym. Twórcy mogą teraz również zobaczyć jeszcze więcej statystyk dotyczących Rolek, aby lepiej zrozumieć wyniki swoich treści.
Meta ogłosiła dzisiaj nowe sposoby testowania treści przez twórców i analizowania poprawy wyników na Facebooku. Można zrobić na pulpicie profesjonalnym – miejscu, w którym mieszczą się wszystkie zasoby twórcy.
Testuj różne treści w Rolkach, aby przekonać się, co działa najlepiej
Wybór odpowiedniego obrazu i tekstu towarzyszącego Rolce pomaga przyciągnąć odbiorców, ale trudno przewidzieć, co do nich przemówi. W nadchodzących tygodniach Meta uruchomi narzędzie do przeprowadzania testów A/B Rolek, które umożliwi twórcom sprawdzenie, który opis i która miniaturka w ich poście uzyskuje najlepsze wyniki.
Tworząc Rolkę na urządzeniu mobilnym, twórcy mogą przetestować maksymalnie cztery wersje opisów lub miniatury. Wyniki testu pojawią się na pulpicie profesjonalnym, a zwycięski wariant będzie automatycznie wyświetlany w profilu lub na stronie, o ile użytkownik tego nie zmieni.
Meta eksperymentuje także z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji, która w przyszłości będzie pomagać w tworzeniu różnych opcji opisów i miniatur.
Użytkownicy mogą teraz łatwo przekształcać swoje filmy i transmisje na żywo w Rolki – wystarczy wybrać film lub transmisję na karcie Twoje materiały na urządzeniu mobilnym i wyedytować je przed opublikowaniem na Facebooku.
Monitoruj swoje postępy i zdobywaj nagrody
W tym roku Meta wprowadziła wiele funkcji na pulpicie profesjonalnym pomagających twórcom uzyskiwać odznaki za osiąganie celów. Dzisiaj pojawia się także Centrum osiągnięć, w którym można zobaczyć wszystkie swoje osiągnięcia w zakresie gwiazdek, Rolek i postępów. Dostępne jest także nowe osiągnięcie o nazwie serie Rolek, które można zdobyć poprzez cotygodniowe publikowanie Rolek.
Mimo że osiągnięcia wyraźnie pomagają twórcom rozwijać działalność na Facebooku, Meta chce dodatkowo zwiększyć ich wartość. Dlatego testuje nagrody za osiągnięcie różnych kamieni milowych. Twórcy, którzy ukończą wszystkie poziomy postępów, mogą uzyskać lepszą widoczność w Aktualnościach lub etykietę Twórca zyskujący popularność na swojej stronie, lub w profilu, co zwiększy ich szanse na odkrycie przez odbiorców.
Po ukończeniu wszystkich poziomów postępów twórca będzie kwalifikować się do udziału w cotygodniowych wyzwaniach. W każdy poniedziałek nowe wyzwanie wyznacza serię zadań, które pomogą rozwijać się twórcom – może to być np. publikowanie lub odpowiadanie na komentarze określoną liczbę razy, lub osiągnięcie określonej liczby odtworzeń Rolek, lub interakcji.
Zarządzaj swoimi materiałami w jednym miejscu
Meta dodała również narzędzie do zarządzania zawartością na pulpicie profesjonalnym, dzięki któremu użytkownicy mogą zobaczyć wszystkie swoje posty, Rolki i filmy w jednym miejscu. Mogą także z łatwością przeglądać poszczególne posty i ukrywać je na swoim profilu lub przenosić do kosza.
Twórcy mają także dostęp do statystyk dotyczących wyników poszczególnych postów. Wcześniej, aby poznać wyniki, musieli wyświetlać każdy post z osobna w Aktualnościach.
Zyskaj dostęp do większej liczby statystyk
Niezależnie od tego, czy użytkownicy tworzą treści na Facebooku, czy crosspostują z Instagramu, statystyki na pulpicie profesjonalnym dostarczają informacji potrzebnych do analizy wyników na Facebooku i tworzenia treści, które będą przemawiały do odbiorców.
Teraz twórcy zobaczą najważniejsze statystyki dotyczące konta w danym tygodniu (zarówno zbiorcze, jak i indywidualnie), co pozwoli zorientować się im w swoich nawykach związanych z publikowaniem oraz dowiedzieć się więcej o odbiorcach i wynikach poszczególnych postów.
Kreatorzy treści mogą teraz przeglądać statystyki z ostatnich 90 dni (gdzie wcześniej okres ten obejmował jedynie 28 dni), a dzięki temu uzyskać pełniejszy obraz długoterminowych wyników swoich postów.
Meta wprowadziła także szereg nowych wskaźników dotyczących tworzenia Rolek na pulpicie profesjonalnym, w tym zasięg specyficzny dla Rolek z podziałem na osoby obserwujące i nieobserwujące, wynik dystrybucji, informujący, jak Rolka wypadła w porównaniu z innymi Rolkami, oraz wykres retencji odbiorców, który pokazuje, jak długo odbiorcy oglądali materiał i kiedy przestali. Firma aktualizuje także wskaźniki dotyczące odtworzeń Rolek, aby uwzględnić powtórne odtworzenia, dzięki czemu twórcy będą mieć lepszy wgląd w wyniki każdej Rolki i tego, które z nich najbardziej przemawiają do odbiorców.
Uzyskaj odpowiedzi, gdy potrzebujesz pomocy
Meta uruchamia także wyszukiwanie i skróty w Centrum pomocy dla twórców na urządzeniach mobilnych w ramach pulpitu profesjonalnego. Gdy użytkownik rozwiązuje problem lub chce dowiedzieć się więcej na jakiś temat, funkcja wyszukiwania wyświetli odpowiednie artykuły w Centrum pomocy, które odpowiedzą na pytanie. Koniec z przeglądaniem artykułu po artykule w poszukiwaniu odpowiedzi!
Nowe skróty do popularnych tematów przeniosą użytkowników prosto we właściwe miejsce, gdzie mogą w łatwy sposób sprawdzić, czy kwalifikują się do monetyzacji, zobaczyć informacje o wypłatach i dowiedzieć się więcej o produktach takich jak Meta Verified.
Meta będzie nadal udoskonalać pulpit profesjonalny, aby jeszcze łatwiej było znaleźć to, czego potrzebują twórcy.
źródło: informacja prasowa