reklama
Creator Marketplace, uruchomiony przez Instagram w 2022 roku w USA, to narzędzie ułatwiające nawiązywanie kontaktów i współpracę między markami a twórcami. Platforma ta umożliwia markom znalezienie odpowiednich twórców do różnych rodzajów współpracy.
Instagram Creator Marketplace – nowe możliwości dla twórców i marek
Jedną z najciekawszych nowości jest wprowadzenie rekomendacji opartych na uczeniu maszynowym. Przy wykorzystaniu danych z Instagrama, marki będą mogły łatwiej odkrywać twórców, którzy najlepiej pasują do ich kampanii. Dzięki Instagram Creator Marketplace proces tworzenia i uruchamiania reklam partnerskich staje się więc bardziej przejrzysty i efektywny dla obu stron. Jak to dokładnie działa?
Marki mogą dołączyć do platformy poprzez Meta Business Suite, a twórcy mogą zrobić to z poziomu dashboardu w aplikacji Instagram. Twórcy przy tworzeniu swojego portfolio mogą wskazać nie tylko istotne dla nich marki, ale także swoje umiejętności oraz zainteresowania, które będą pomocne dla marek przy dokonywaniu decyzji i selekcji.
Aby usprawnić proces dopasowania twórców i marek do kampanii, Instagram postawił na spersonalizowane rekomendacje twórców. Są one generowane za pomocą sztucznej inteligencji. Marki mają również możliwość wyszukiwania twórców według różnych kryteriów, filtrowania atrybutów zarówno twórców, jak i ich odbiorców, a także przeglądania portfolio influencerów.
W celu ułatwienia komunikacji między markami a twórcami Instagram wprowadził również osobny folder, gdzie trafiają wyłącznie wiadomości od marek. Co ciekawe, marki mogą bezpośrednio kontaktować się z twórcami lub tworzyć projekty kampanii, a następnie wysłać je do wielu twórców jednocześnie, przedstawiając propozycję współpracy reklamowej.
Reklamodawcy mogą też wykorzystać różne formy kampanii, m.in. reklamy partnerskie, które są oznaczone jako „płatna współpraca”.
W nadchodzących tygodniach Instagram planuje zaprosić twórców i marki z Kanady, Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii, Japonii, Indii i Brazylii do dołączenia do Instagram Creator Marketplace. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy narzędzie miałoby pojawić się na polskim rynku.