Artykuł sponsorowany
Jeśli prowadzisz kampanie reklamowe w mediach społecznościowych (np. na Facebooku), możesz mieć mylne przekonanie, że konfigurowanie reklam na marketplace Allegro wygląda dość podobnie. Wówczas Allegro Ads poradnik od agencji Pirk Spark może Ci dać sporo do myślenia. Prawdopodobnie nie zdziwią Cię takie parametry jak CPC i CPM oraz walka o kliknięcia, ale kilka rzeczy może Cię naprawdę zaskoczyć – chociażby łatwość, z jaką dochodzi do przepalenia budżetu.
Poradnik Allegro Ads od Pirk Spark nie poleca tzw. kampanii na wszystko
Wydaje Ci się, że to dziwne? Pamiętaj, że sprzedaż na Allegro bardzo różni się od tej prowadzonej za pośrednictwem Facebooka oraz Instagrama. Przede wszystkim użytkownicy platformy sprzedażowej nie przeglądają ofert tak jak scrolluje się zdjęcia w mediach społecznościowych, poszukując czegoś, co przykuje wzrok. Na Allegro wchodzi się raczej z konkretną potrzebą. Z tego powodu najlepiej reklamować bestsellery i produkty z dużym popytem – w końcu i tak przyciągną ruch na całe konto i inne oferty.
Rodzaj Allegro Ads zwany kampaniami na wszystko polega na tworzeniu dużych i bardzo ogólnych reklam. Takie podejście może przyczyniać się do przepalania budżetu, ponieważ poszczególne kreacje zawsze radzą sobie lepiej niż inne. Tym samym, aby ochronić swoje pieniądze, lepiej mieć bardziej zindywidualizowane podejście i trzymać się z daleka od tzw. kampanii na wszystko.
Reklamy na Allegro z małym budżetem po prostu się nie wyświetlą
Pod względem walki o top pozycje na Allegro panuje znacznie większa konkurencja niż w social mediach. Jeśli reklamujesz za pomocą systemu Allegro Ads naprawdę hitowe produkty, jednocześnie przeznaczając na to stosunkowo mały budżet dzienny, może dojść do sytuacji, że już po kilku godzinach zniknie wszelki ślad po Twoich kreacjach.
Nie możesz sobie pozwolić na zwiększenie budżetu? Zacznij od przeanalizowania godzinowego trendu sprzedażowego. Specjaliści z agencji Allegro Ads Pirk Spark wskazują, że spory ruch panuje na platformie wieczorami (zwłaszcza od godziny 19:00 do 22:00). Możesz więc, przykładowo, ustawić swoje kampanie tylko o tej porze – tak, aby wyświetliły się możliwie największej liczbie osób. W ten sposób ograniczysz ponoszone koszty.
Brak CTA w graficznych reklamach Allegro Ads
Reklama banerowa to jeden z dostępnych formatów kampanii graficznej na Allegro Ads. Pozwala na zaprezentowanie swojego produktu (lub całej kategorii) za pomocą unikalnej kreacji graficznej. Ze względu na odmienność od pozostałych rodzajów kampanii reklamowych efektywnie przyciąga wzrok potencjalnych klientów. Niestety, jeśli nie przygotujesz jej prawidłowo, może także bardzo szybko pozbawić Cię budżetu, ponieważ jest rozliczana w modelu CPM (opłata za 1000 wyświetleń). Aby zwiększyć swoje szanse na kliknięcie, umieść na projekcie reklamy wyraźny przycisk CTA. Dzięki temu zminimalizujesz szansę, że kupujący przegapi okazję i nie wejdzie w link.
Włączanie sezonowych kampanii Allegro Ads w niewłaściwym czasie
Sprzedaż na Allegro charakteryzuje się sezonowością. To znaczy, że poszczególne produkty i grupy produktowe mają sprecyzowane okresy wzmożonej sprzedaży. Przykładowo: obuwie zimowe najlepiej sprzedaje się jesienią, a nawozy do trawników wiosną. Warto wziąć to pod uwagę, zajmując się kwestią tworzenia reklam na Allegro. Jeśli zbyt wcześnie włączysz kampanie reklamowe, po prostu przepalisz pieniądze. To samo stanie się, jeśli będziesz czekać zbyt długo – Twoi klienci zrobią zakupy gdzie indziej. Jak wskazują specjaliści, najlepiej uruchamiać reklamy Allegro z około miesięcznym wyprzedzeniem.
Brak nadzoru to zabójca efektywności reklam na Allegro
Prowadząc Allegro Ads, najważniejszą kwestią jest regularny monitoring. Sytuacja na marketplace zmienia się bardzo dynamicznie, stąd konieczność bieżącego obserwowania trendów. Jeśli masz rękę na pulsie, możesz zareagować od razu, gdy zauważysz, że Twoje kampanie Allegro Ads nie radzą sobie najlepiej. Delikatne podniesienie stawek w kluczowym momencie zwiększy ich efektywność i wypracuje dla Ciebie lepszy zysk. Oczywiście, najlepiej obserwować reklamy na Allegro przez całą dobę, ale wystarczające minimum to włączanie panelu Allegro Ads przynajmniej kilka razy na dzień – o różnych porach.
Sukces Allegro Ads to nie tylko zakup, ale i dobry zwrot
Jak sądzisz, czym jest sukces na Allegro? Najpewniej w pierwszej kolejności do głowy przychodzi Ci zakup i ogólna wartość sprzedaży. To dobre miary sukcesu, nie należy jednak pomijać zwrotu z inwestycji Allegro Ads. Dlaczego? Ponieważ świadczy on o tym, ile pieniędzy wypracowała każda pojedyncza złotówka przeznaczona przez Ciebie na reklamę.
To, jaki zwrot z inwestycji najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku, zależy od wielu czynników (m.in. od Twojej marży). Może się tak zdarzyć, że zarobisz lepiej, jeśli utrzymasz go na stosunkowo niskim poziomie (3-5 zł). To brzmi jak szaleństwo? Wyższe stawki CPC (i, tym samym, niższy zwrot z inwestycji) mogą zablokować działania Twojej konkurencji. Co w połączeniu z niską marżą niekiedy okazuje się naprawdę opłacalnym działaniem.
Artykuł sponsorowany