reklama
TikTok podejmuje kolejne działania, mające zagwarantować, że twórcy wyrażający swoją kreatywność za pomocą narzędzi opartych o AI, robią to w sposób bezpieczny i odpowiedzialny. W tym celu TikTok będzie automatycznie oznaczać treści przesłane z niektórych innych platform, jeśli zostały wygenerowane przez AI (AIGC).
TikTok nawiązał współpracę z Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) i jest pierwszą platformą udostępniania treści wideo, która wdrożyła technologię oznaczania treści Content Credentials.
Aby wesprzeć społeczność platformy w interakcjach z treściami AIGC i ochronie przed dezinformacją online, TikTok udostępni również materiały z zakresu edukacji medialnej, stworzone we współpracy z organizacją fact-checkingową MediaWise.
Inwestycje w transparentność w miarę rozwoju AI
Sztuczna inteligencja daje nieograniczone możliwości twórcze, ale może wprowadzać w błąd odbiorców, którzy nie są świadomi, że treść została wygenerowana przez AI. Oznaczanie treści stworzonych przez AI zapobiega niezrozumieniu i pozwala przedstawić pełny kontekst, dlatego TikTok automatycznie oznacza treści AIGC wykonane za pomocą efektów AI TikToka, a od ponad roku nakłada wymóg oznaczania realistycznych AIGC przez twórców.
Z narzędzia TikToka, które ułatwia twórcom oznaczanie treści, skorzystało od zeszłego roku ponad 37 milionów twórców.
Współpraca z branżą w celu oznaczania AIGC
Od 9 maja TikTok poszerza zakres automatycznego oznaczania treści AI o te przesłane na TikToka z innych platform, wprowadzając możliwość odczytania danych zapisanych w Content Credentials, technologii od Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA). Content Credentials przypisują metadane do treści i pozwalają natychmiastowo rozpoznać i oznaczyć materiały AIGC.
Opcja została już uruchomiona w aplikacji dla zdjęć i filmów, a wkrótce będzie dostępna również dla treści z samym dźwiękiem.
Promowanie oznaczania treści AI w branży
– Z ogromną społecznością twórców i użytkowników TikToka na całym świecie, z radością witamy platformę zarówno w C2PA, jak i CAI. Cieszymy się, że TikTok podejmuje wysiłki w celu zapewnienia większej przejrzystości i autentyczności treści na platformie. W czasach, gdy każda cyfrowa treść może być zmieniona, ważne jest, aby wyposażyć odbiorców w sposoby rozróżniania prawdy. Dzisiejsze wydarzenie to istotny krok w kierunku osiągnięcia tego celu – mówi Dana Rao, General Counsel and Chief Trust Officer, Adobe
Rozwijanie umiejętności z zakresu edukacji medialnej
– Nasz zespół Teen Fact-Checking Network od 2019 roku buduje swoją społeczność dzięki innowacyjnym filmom na TikToku poświęconym umiejętnościom medialnym. Pięć lat później jesteśmy podekscytowani możliwością edukowania jeszcze większej liczby osób na temat rozróżniania faktów od fikcji – komentuje Alex Mahadevan, Dyrektor, MediaWise.
Kontynuowanie walki ze szkodliwymi treściami
Chociaż większość osób pragnie odpowiedzialnie korzystać z treści generowanych przez AI, zawsze mogą wystąpić przypadki wykorzystywania AI w celu wprowadzania w błąd odbiorców. TikTok zachowuje czujność wobec tych potencjalnych zagrożeń, a zasady platformy ściśle zakazują szkodliwych i wprowadzających w błąd treści generowanych przez AI – niezależnie od tego, czy zostaną oznaczone, czy nie.
W tym roku TikTok podpisał pakt, dotyczący całej branży, w celu zwalczania wprowadzającej w błąd AI na temat wyborów. W miarę ewolucji AI, platforma kontynuuje inwestowanie w walkę ze szkodliwymi AIGC, poprzez rozwijanie narzędzi proaktywnego wykrywania, konsultacje z ekspertami i współpracę z innymi firmami w celu opracowania wspólnych rozwiązań.
źródło: informacja prasowa TikToka