X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Większa przejrzystość treści generowanych przez AI na TikToku

Aplikacja wideo inwestuje w transparentność i dba o to, by treści generowane przez sztuczną inteligencję były lepiej widoczne dla użytkowników.

Większa przejrzystość treści generowanych przez AI na TikTokuźródło: shutterstock.com

reklama


TikTok podejmuje kolejne działania, mające zagwarantować, że twórcy wyrażający swoją kreatywność za pomocą narzędzi opartych o AI, robią to w sposób bezpieczny i odpowiedzialny. W tym celu TikTok będzie automatycznie oznaczać treści przesłane z niektórych innych platform, jeśli zostały wygenerowane przez AI (AIGC).

TikTok nawiązał współpracę z Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) i jest pierwszą platformą udostępniania treści wideo, która wdrożyła technologię oznaczania treści Content Credentials.

Aby wesprzeć społeczność platformy w interakcjach z treściami AIGC i ochronie przed dezinformacją online, TikTok udostępni również materiały z zakresu edukacji medialnej, stworzone we współpracy z organizacją fact-checkingową MediaWise.

Inwestycje w transparentność w miarę rozwoju AI

Sztuczna inteligencja daje nieograniczone możliwości twórcze, ale może wprowadzać w błąd odbiorców, którzy nie są świadomi, że treść została wygenerowana przez AI. Oznaczanie treści stworzonych przez AI zapobiega niezrozumieniu i pozwala przedstawić pełny kontekst, dlatego TikTok automatycznie oznacza treści AIGC wykonane za pomocą efektów AI TikToka, a od ponad roku nakłada wymóg oznaczania realistycznych AIGC przez twórców.

Z narzędzia TikToka, które ułatwia twórcom oznaczanie treści, skorzystało od zeszłego roku ponad 37 milionów twórców.

Współpraca z branżą w celu oznaczania AIGC

Od 9 maja TikTok poszerza zakres automatycznego oznaczania treści AI o te przesłane na TikToka z innych platform, wprowadzając możliwość odczytania danych zapisanych w Content Credentials, technologii od Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA). Content Credentials przypisują metadane do treści i pozwalają natychmiastowo rozpoznać i oznaczyć materiały AIGC.

Opcja została już uruchomiona w aplikacji dla zdjęć i filmów, a wkrótce będzie dostępna również dla treści z samym dźwiękiem.

Credentials AIGC.PNG
W nadchodzących miesiącach Content Credentials będą dołączone również do treści powstających na TikToku i będą dostępne po pobraniu materiałów z platformy. Oznacza to, że każdy użytkownik będzie mógł skorzystać z narzędzia Verify C2PA, aby zidentyfikować AIGC stworzone na TikToku i dowiedzieć się, kiedy, gdzie i jak treść została stworzona lub edytowana. Inne platformy, które przyjmą Content Credentials, będą mogły automatycznie je oznaczać.

Promowanie oznaczania treści AI w branży

Aby pomóc w promowaniu Content Credentials w branży, TikTok dołącza do inicjatywy Content Authenticity Initiative (CAI) prowadzonej przez firmę Adobe. TikTok jest pierwszą platformą udostępniania wideo, która wprowadza Content Credentials w praktyce. Oznacza to, że wzrost liczby automatycznie oznaczanych AIGC na TikToku może być początkowo stopniowy z uwagi na potrzebę posiadania “metadanych” Content Credentials, które pozwalają identyfikować i oznaczać treści z innych platform. Gdy pozostałe platformy również wdrożą to narzędzie, TikTok będzie mógł oznaczać większą ilość treści.

– Z ogromną społecznością twórców i użytkowników TikToka na całym świecie, z radością witamy platformę zarówno w C2PA, jak i CAI. Cieszymy się, że TikTok podejmuje wysiłki w celu zapewnienia większej przejrzystości i autentyczności treści na platformie. W czasach, gdy każda cyfrowa treść może być zmieniona, ważne jest, aby wyposażyć odbiorców w sposoby rozróżniania prawdy. Dzisiejsze wydarzenie to istotny krok w kierunku osiągnięcia tego celu – mówi Dana Rao, General Counsel and Chief Trust Officer, Adobe

Rozwijanie umiejętności z zakresu edukacji medialnej

Choć eksperci zgodnie zalecają oznaczanie treści wygenerowanych przez AI jako element odpowiedzialnego tworzenie materiałów, podkreślają również, że oznaczenia mogą budzić niezrozumienie, jeśli widzowie nie wiedzą, co dokładnie znaczą. Dlatego też TikTok współpracuje z ekspertami w celu opracowania kampanii na temat edukacji medialnej, która może pomóc społeczności TikToka identyfikować takie treści, zachować dystans i krytyczne podejście względem materiałów AICG i możliwej dezinformacji.
We współpracy z MediaWise, inicjatywą Poynter Institute, TikTok zaktualizuje nową stronę Centrum Bezpieczeństwa na temat dezinformacji. Znajdą się na niej wskazówki dotyczące podstawowych umiejętności z zakresu edukacji medialnej, które wyjaśnią w jaki sposób narzędzia TikToka, takie jak etykiety przypisywane treściom AI, pozwalają pokazać szerszy kontekst treści.

– Nasz zespół Teen Fact-Checking Network od 2019 roku buduje swoją społeczność dzięki innowacyjnym filmom na TikToku poświęconym umiejętnościom medialnym. Pięć lat później jesteśmy podekscytowani możliwością edukowania jeszcze większej liczby osób na temat rozróżniania faktów od fikcji – komentuje Alex Mahadevan, Dyrektor, MediaWise.

Kontynuowanie walki ze szkodliwymi treściami

Chociaż większość osób pragnie odpowiedzialnie korzystać z treści generowanych przez AI, zawsze mogą wystąpić przypadki wykorzystywania AI w celu wprowadzania w błąd odbiorców. TikTok zachowuje czujność wobec tych potencjalnych zagrożeń, a zasady platformy ściśle zakazują szkodliwych i wprowadzających w błąd treści generowanych przez AI – niezależnie od tego, czy zostaną oznaczone, czy nie.

W tym roku TikTok podpisał pakt, dotyczący całej branży, w celu zwalczania wprowadzającej w błąd AI na temat wyborów. W miarę ewolucji AI, platforma kontynuuje inwestowanie w walkę ze szkodliwymi AIGC, poprzez rozwijanie narzędzi proaktywnego wykrywania, konsultacje z ekspertami i współpracę z innymi firmami w celu opracowania wspólnych rozwiązań.

źródło: informacja prasowa TikToka

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail