X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

TikTok kontra fake newsy – walka z dezinformacją podczas wyborów europejskich

Sprawdź, jak TikTok skutecznie walczył z dezinformacją w trakcie wyborów europejskich, usuwając setki tysięcy postów naruszających zasady uczciwości wyborczej.

TikTok kontra fake newsy – walka z dezinformacją podczas wyborów europejskichźródło: shutterstock.com

reklama


W związku z ostatnimi wyborami do Parlamentu Europejskiego TikTok wprowadził serię środków mających na celu zapobieganie dezinformacji. W efekcie usunięto ponad 45 tysięcy postów, które naruszały zasady uczciwości wyborczej.

Centra Wyborcze

Głównym elementem strategii zapewniającej integralność wyborów było umożliwienie użytkownikom dostępu do wiarygodnych źródeł informacji. W tym celu stworzono Centra Wyborcze. Dostarczały one dane na temat procesu wyborczego, wymagań stawianych kandydatom, oraz wyników głosowania w poszczególnych państwach członkowskich UE. Użytkownicy otrzymywali również powiadomienia push i byli kierowani do centrów poprzez banery na platformie. W ciągu czterech tygodni przed i w trakcie wyborów Centra Wyborcze odnotowały 7,5 miliona odwiedzin, a banery wyświetlono ponad 63 miliony razy.

Proaktywna moderacja

Przed i w trakcie okresu wyborczego TikTok aktywnie usuwał treści naruszające zasady obywatelskiej integralności oraz posty zawierające dezinformacje. Łącznie usunięto 2 600 postów naruszających zasady oraz ponad 43 000 zawierających dezinformacje. Aż 96% z nich zostało skasowanych, zanim ktokolwiek zdążył je zgłosić, a 80%, nim zostały wyświetlone użytkownikom. Usuwane materiały dotyczyły między innymi migracji, zmian klimatycznych, bezpieczeństwa oraz praw LGBTQ+. Do kontrolowania treści postów TikTok wykorzystuje automatyczną moderację, wspomaganą przez zespół składający się z sześciu tysięcy osób, w tym 200 polskojęzycznych moderatorów.

źródło: shutterstock.com

Ponadto, z uwagi na wzrost treści generowanych przez AI, TikTok wprowadził także wymóg oznaczania takich treści. Zakazano też publikacji szkodliwych materiałów AIGC, które mogłyby wprowadzać w błąd, np. poprzez przedstawianie fałszywego poparcia publicznych osobistości dla konkretnych poglądów politycznych.

Dalsze kroki

TikTok kontynuuje prace nad ulepszaniem swoich narzędzi i zasad społeczności, biorąc pod uwagę opinie ekspertów zewnętrznych. Platforma zobowiązała się do dzielenia się szczegółami podejmowanych działań zgodnie z Kodeksem Postępowania w Zakresie Dezinformacji i Aktu o Usługach Cyfrowych, mając na celu dalsze podnoszenie standardów bezpieczeństwa.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail