X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Płatności zbliżeniowe a doświadczenie klienta – jak technologia wpływa na satysfakcję z zakupów?

Płatności zbliżeniowe a doświadczenie klienta – jak technologia wpływa na satysfakcję z zakupów?źródło: materiały Partnera

Artykuł sponsorowany

Nowoczesne technologie znacząco wpłynęły na różne aspekty życia codziennego. Od chwili kiedy wprowadzono na rynek karty płatnicze i inne rozwiązania pozwalające na dokonywanie transakcji bezgotówkowych, sposób robienia zakupów się zmienił. Proces sprzedażowy przebiega sprawniej, co jest nie bez znaczenia dla satysfakcji klienta.

Obserwując trendy konsumenckie, łatwo można zauważyć, że coraz chętniej płacimy bezgotówkowo w marketach, aptekach, na stacjach paliw i w drogeriach. Coraz rzadziej też nosimy w portfelu gotówkę. Zainteresowanie transakcjami bezgotówkowymi potwierdzają liczne badania konsumenckie. Przykładem są dane przedstawione w  raporcie „Preferencje płatnicze Polaków 2024”,  przygotowanym na zlecenie Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv. Z badania wynika, że aż trzy czwarte Polaków korzysta z  płatności bezgotówkowych regularnie. Tendencja ta wynika z szeregu korzyści, jakie dostrzega wielu kupujących.

Sprawna obsługa to lepsze doświadczenia zakupowe

Doświadczenia zakupowe klienta wpływają  na jego opinię na temat jakości obsługi i ogólnej oceny firmy. Brak konieczności noszenia ze sobą gotówki w portfelu i  czekania  na  wydawanie  reszty wpływa na to, że obsługa kasowa przebiega sprawniej, a kolejka przesuwa się szybciej, Co ważne, dzięki integracji terminali płatniczych  z kasą lub systemem kasowym, obsługa transakcji może być jeszcze szybsza.ponieważ informacja o kwocie transakcji  jest automatycznie przesyłana do terminala. Kasjer nie musi wprowadzać jej ręcznie, co finalnie zmniejsza się ryzyko błędów.

Możliwość skorzystania z usług dodatkowych

Nowoczesne terminale płatnicze nie tylko pozwalają klientom na realizację transakcji bezgotówkowych, ale również na  skorzystanie z dodatkowych usług. Przykładem jest doładowanie telefonów, wpłata lub wypłata gotówki na terminalu. Konsumenci poszukują usług dodatkowych i nowoczesnych rozwiązań płatniczych, a niemal co drugi Polak jest otwarty na wprowadzanie dodatkowych innowacji, jakie być może będą dostępne w przyszłości. Chodzi m.in. o płatność odciskiem palca, czy odciskiem dłoni.

Jak mogą wykorzystać do firmy?

O pozytywne doświadczenia zakupowe klientów powinna dbać każda firma niezależnie od tego, z jakiej jest branży. To dzięki nim klient może polecić usługi bądź produkty swoim znajomym lub zdecydować się na a ponowne zakupy.  Nowoczesny terminal płatniczy z pakietem usług dodatkowych to prosty sposób na szybkie zwiększenie  satysfakcji z zakupów.

Terminal za 0 zł w Programie Polska Bezgotówkowa

Jeżeli do tej pory firma nie korzystała z terminali płatniczych, może skorzystać z Programu Polska Bezgotówkowa i otrzymać pierwsze urządzenie za 0 zł na 12 miesięcy. Jego użytkowanie będzie bezpłatne przez rok, chyba że obrót z terminala przekroczy 100 tys. zł. Warto wspomnieć, że firmy korzystające z terminali płatniczych mogą uzyskać dodatkową ulgę podatkową.

Podsumowanie

Troska o to, by klienci mieli pozytywne doświadczenia zakupowe, jest jednym z elementów przyczyniających się do wyróżniania się na tle konkurencji i zwiększania dochodów. Nowoczesne technologie pozwalające na przyjmowanie płatności bezgotówkowych znacząco w tym pomagają.

Artykuł sponsorowany

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail