X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook zmienia zasady monetyzacji – nowy system dla twórców

Meta wprowadza nowy program monetyzacji dla twórców, który łączy dotychczasowe metody zarobku w jednolity system. Na czym będzie polegać?

Facebook zmienia zasady monetyzacji – nowy system dla twórcówźródło: shutterstock.com

reklama


Meta wprowadziła wersję beta swojego nowego programu o nazwie Facebook Content Monetization. Ma on na celu poszerzenie możliwości zarobkowych dla twórców treści, umożliwiając im monetyzację różnych typów treści na większą skalę. System łączy trzy dotychczasowe metody monetyzacji – reklamy In-stream, reklamy w Reels oraz premie za wyniki – w jednolity program, który pozwoli twórcom na zarabianie na Reels, długich filmach, zdjęciach oraz postach tekstowych.

Program monetyzacji

Od 2017 roku, kiedy to Meta po raz pierwszy zainicjowała programy monetyzacji, ponad cztery miliony twórców skorzystało z możliwości zarabiania na Facebooku. Wprowadzenie możliwości monetyzacji dłuższych filmów i Reels przyczyniło się do znacznego wzrostu ogólnych wypłat. W ostatnim roku osiągnęły one sumę przekraczającą 2 miliardy dolarów. W szczególności wzrosły wypłaty za Reels i krótkie filmy – o ponad 80%.

źródło: about.fb.com

Integracja różnych programów w ramach Facebook Content Monetization ma na celu ułatwienie twórcom dostępu do różnych opcji zarobkowych bez konieczności osobnej rejestracji do każdego z programów. Zamiast tego, twórcy mogą dołączyć do jednego programu, który umożliwia monetyzację wielu formatów i oferuje ujednolicone narzędzia do śledzenia wyników, co ułatwia zarabianie na dostępnych formatach treści.

źródło: about.fb.com

Program Facebook Content Monetization opiera się na modelu wynagrodzenia uzależnionego od efektywności, podobnie jak istniejące programy reklamowe. Wypłaty zależą od tego, jak dobrze radzą sobie kwalifikujące się treści. Twórcy, którzy osiągnęli sukces dzięki istniejącym programom, mogą spodziewać się podobnych korzyści w nowym systemie, z możliwością zarabiania także na innych formatach treści, które wcześniej nie były objęte monetyzacją.

W ramach wstępnych testów Meta zaczęła wysyłać zaproszenia do miliona twórców, którzy już zarabiają na Facebooku, zachęcając ich do przetestowania wersji beta.

źródło: about.fb.com

Pełna rejestracja zostanie otwarta dopiero w 2025 roku. Twórcy jednak mogą już teraz zgłosić zainteresowanie wcześniejszym dostępem poprzez stronę Facebook for Creators. Pozwoli to na wcześniejsze zapoznanie się z nowymi możliwościami monetyzacji.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail