X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak monitorować wzmianki w social mediach?

Dowiedz się, jak efektywnie monitorować wzmianki o marce w social media, aby poprawić komunikację z klientami i zapobiegać kryzysom wizerunkowym.

Jak monitorować wzmianki w social mediach?źródło: shutterstock.com

reklama


Monitorowanie sieci społecznościowych ułatwia nawiązywanie komunikacji z klientami, pozwala na zbieranie przydatnych informacji umożliwiających doskonalenie oferty i standardu obsługi klientów, a do tego daje szansę na zapobieganie kryzysom wizerunkowym. Śledząc wzmianki w social media, można także ocenić, w jakim stopniu nasza marka jest rozpoznawalna na rynku oraz jaką reputacją się cieszy.

Monitoring wzmianek powinien być częścią każdej strategii marketingowej, dlatego coraz więcej firm korzysta z programów do monitoringu internetu. Niestety, nie wszystkie narzędzia radzą sobie z tym zadaniem, choćby bardzo popularne Alerty Google, które zupełnie pomijają portale społecznościowe. Dlatego prezentujemy takie narzędzia, które skutecznie monitorują wzmianki w social media.

Brand24

Brand24 to jedno z najbardziej znanych w Polsce narzędzi do monitoringu internetu, z uwzględnieniem mediów społecznościowych. Program przeszukuje w czasie rzeczywistym sieć, w tym serwisy takie jak Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, YouTube i Twitch, jak również blogi, fora dyskusyjne i serwisy informacyjne, pod kątem interesujących nas fraz i dostarcza precyzyjnych informacji na temat pojawiających się w sieci wzmianek.

źródło: brand24.pl

Jedną z ciekawszych funkcji Brand24 jest inteligentna ocena wzmianek pod kątem sentymentu. Oznacza to, że narzędzie odróżnia wzmianki pozytywne, neutralne i negatywne. Co więcej, dzięki zdefiniowanym filtrom, Brand24 może nas powiadamiać natychmiastowo, na przykład o negatywnych komentarzach, dzięki czemu możemy błyskawicznie włączyć się do dyskusji, skutecznie przeciwdziałając kryzysom. Inną przydatną funkcjonalnością jest wykres natężenia dyskusji, dzięki któremu można sprawdzać, jak często użytkownicy internetu rozmawiają o naszej marce i jak bardzo burzliwe są to dyskusje.

Newspoint

Wzmianki w social media prześledzimy także z pomocą Newspoint – narzędzia, które szczyci się dostępem do ponad 20 tysięcy polskich serwisów internetowych, w tym portali społecznościowych oraz ponad 170 tysięcy serwisów zagranicznych, a także obsługą 75 języków. Newspoint umożliwia korzystanie z zaawansowanego wyszukiwania oraz z rozbudowanych usług analitycznych. Znajdziemy w nim też interesujące funkcje, takie jak monitoring liderów opinii czy też możliwość monitorowania i wykluczania wybranych źródeł.

źródło: newspoint.pl

Hootsuite

Kolejnym bardzo dobrym narzędziem do monitorowania wzmianek w mediach społecznościowych jest Hootsuite. Warto wiedzieć, że program nie tylko śledzi aktywność użytkowników na popularnych portalach, takich jak Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, Twitter czy Pinterest pod kątem wybranych słów kluczowych i hashtagów, ale też pozwala kompleksowo zarządzać swoimi kontami w social media. Hootsuite jest więc propozycją dla tych, którzy poszukują rozbudowanego, wielozadaniowego narzędzia, pozwalającego między innymi na planowanie postów, analizowanie danych, komunikowane się z odbiorcami i monitorowanie wzmianek o firmie, w jednym miejscu z poziomu aplikacji.

źródło: hootsuite.com

Mention

Skutecznym i bardzo przyjaznym w obsłudze narzędziem do monitorowania wzmianek na portalach społecznościowych jest również Mention. Chcąc z niego, skorzystać wystarczy stworzyć projekt, w którym definiujemy interesujące nas frazy oraz oznaczamy, jakie źródła nas interesują. Wyniki wyszukiwania są wyświetlane w formie przejrzystej listy, przy czym program dba, by usunąć z niej zduplikowane treści. Mention będzie także pomijał wzmianki, które zdefiniujemy jako nieprzydatne oraz pominie wskazane przez nas adresy, jako te które należy zignorować. Program umożliwia także precyzyjne konfigurowanie powiadomień, dzięki temu możemy szybko dowiedzieć się, na przykład o nietypowym wzroście liczby wzmianek.

źródło: mention.com

Każde z opisanych narzędzi można przetestować, korzystając z darmowego okresu próbnego. Dzięki temu można wybrać tę opcję, która najlepiej odpowie na nasze potrzeby. Poza wymienionymi rozwiązaniami, wzmianki w social media można też śledzić za pomocą innych programów takich jak Awario, Mentionlytics, Meltwater, Sprout Social, Digimind Social. Każde z nich może być przydatne do monitoringu wzmianek oraz podczas wdrażania strategii social listeningu.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail