reklama
Nowa stacja ma na celu dostarczanie szybkich oraz aktualnych informacji z kraju i ze świata, oferując jednocześnie różnorodne treści tematyczne.
Radio napędzane sztuczną inteligencją
Radio Super Express nadaje przez całą dobę, prezentując pięć serwisów informacyjnych na godzinę. To stanowi ponad połowę czasu antenowego. Programy informacyjne obejmują wiadomości krajowe, międzynarodowe, lokalne oraz tematyczne, na przykład rozrywkę, seriale, sport i biznes. Ponadto pięć razy na godzinę prezentowana jest aktualna prognoza pogody.
Sztuczna inteligencja wspiera Radio Super Express poprzez generowanie i selekcję newsów, a potem ich późniejsze przedstawienie na antenie. Wiadomości są oparte na materiałach przygotowywanych przez dziennikarzy „Super Expressu” oraz Eska.pl. Następnie przed emisją są moderowane przez zespół specjalnie powołany w tym celu.
Tomasz Krawczyk, wiceprezes Time SA, podkreśla, że sztuczna inteligencja ma wspierać działania dziennikarzy, a nie ich zastępować. Zaznacza:
– Dla Grupy ZPR Media sztuczna inteligencja to istotny element rozwoju biznesu, ale jako narzędzie wspierające nas w osiąganiu celów, a nie substytut naszych mocnych i sprawdzonych zespołów. Nie zamierzamy zastępować ludzi, bo to dzięki naszym dziennikaReklama
rzom oraz przy użyciu AI możemy dziś docierać z informacjami do coraz szerszego grona internautów.
Eksperymentalne podejście do Radia Super Express
Radio Super Express ma na razie charakter eksperymentalny. Lecz są perspektywy dalszego rozwoju zarówno w kontekście tematów, jak i zasięgu geograficznego. Plany obejmują tworzenie serwisów dla różnych regionów, powiatów oraz miast, co pozwoli na dostosowanie treści do lokalnych odbiorców.
Aleksandra Rabenda, Manager ds. Rozwoju Produktu Online, i Bartosz Orliński, product owner AI w Grupie ZPR Media zdradzili parę szczegółów na temat prac nad radiem.
– Poświęciliśmy czas na dopracowanie szczegółów: moderacji głosu, jego barwy czy sposobu odczytywania liczebników i skrótów. Obecnie przygotowujemy się do skalowania naszego projektu i wzbogacenia programu o nowe elementy – powiedziała Rabenda.
– Nad Radiem Super Express pracowali specjaliści od AI, analitycy, programiści. Przy konstruowaniu ramówki bazowaliśmy na doświadczeniu radiowców z Radia Eska, Eska Rock i Radia VOX FM. Wspólnie z redakcją dziennika i newsroomem radiowym pracowaliśmy i dalej pracujemy nad jakością informacji. Testowaliśmy wiele głosów generowanych przez AI, różne układy ramówki i kształt samych serwisów – zaznaczył Orliński.
Szeroka dostępność i różnorodność muzyczna
Radio Super Express można słuchać na stronach: player.se.pl, se.pl oraz mediateka.pl. Stacja nadaje w formacie Hot AC, łącząc nowoczesne brzmienia, energetyczne hity z klasycznymi przebojami.
– Staramy się dotrzeć do naszych odbiorców wszystkimi możliwymi kanałami, jesteśmy wszędzie tam, gdzie nasi czytelnicy. Teraz „Super Express” to prawdziwie multimedialny brand: do gazety, portalu, serwisów tematycznych i internetowej telewizji dołącza radio, dzięki czemu dostęp do naszych newsów jest jeszcze prostszy – wyjaśnia Grzegorz Zasępa, redaktor naczelny „Super Expressu”.
Radio Super Express to ciekawy eksperyment, który wychodzi na przeciw potrzebom współczesnych słuchaczy oczekujących szybkiego dostępu do najnowszych informacji. Ponadto medium oferuje zróżnicowanie tematyczne i muzykę w formacie Hot AC. To może przyciągnąć odbiorców, a co więcej dalsze perspektywy rozwoju radia są obiecujące.
Reklama