X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Raport „The Future 100”: nowe trendy na najbliższe lata

VML opublikowało najnowszą edycję raportu „The Future 100”, który ukazuje najważniejsze trendy i wyzwania. Wedle przewidywań będą one kształtowały nasze życie, pracę i konsumpcję w nadchodzących latach.

Raport „The Future 100”: nowe trendy na najbliższe latashutterstock.com

reklama



Jedenasta edycja tego raportu obejmuje analizę w dziesięciu sektorach. Są to: kultura, technologia, podróże, marketing, handel detaliczny, dobra luksusowe, jedzenie i picie, zdrowie i wellness, uroda oraz innowacje.

Sprzeczne potrzeby konsumentów

Wyniki raportu pokazują rozdarcie respondentów pomiędzy zamiłowaniem do innowacji cyfrowych a tęsknotą za tym, co analogowe. Ponadto społeczeństwo poszukuje obszarów, które budują w nim poczucie bezpieczeństwa. Aż 67% przedstawicieli generacji Z przyznaje, że ucieka od codziennych zmartwień do innych rzeczywistości za pomocą technologii.

Rola sztucznej inteligencji w twórczości

AI odgrywa coraz większą rolę w świecie twórczym. Ponad trzy czwarte (76%) ankietowanych wierzy, że technologia nigdy w pełni nie zastąpi ludzkiej kreatywności. Mimo to rośnie popularność narzędzi wspierających proces twórczy. Co więcej zauważa się pojawienie funkcji „kuratorów”, czyli liderów opinii selekcjonujących wartościowe treści pośród wielu informacji. Jest to właśnie odpowiedzią na zalew generowanego cyfrowo contentu.

Priorytety w zdrowiu i dobrostanie

Respondenci wskazują stres jako jedno z głównych wyzwań dla ich dobrostanu. Tegoroczna edycja raportu pokazuje, że ludzi coraz bardziej cechuje proa

Reklama



ktywne podejście do zdrowia. Zatem inwestują w samopoznanie, rozwój i poszukiwanie nowych stylów życia. Zdrowie i wellbeing są coraz wyżej na liście najważniejszych wydatków.

Świadoma konsumpcja

Zmiany obejmują również trendy i decyzje zakupowe. Coraz więcej konsumentów deklaruje też potrzebę minimalizmu – prawie 70% respondentów stara się ograniczać liczbę kupowanych i posiadanych rzeczy. To będzie stanowić wyzwanie dla marek, które będą musiały dostosować się do nowego profilu konsumenta. Konieczne będzie uwzględnienie zarówno jego świadomości zakupowej, jak i ograniczeń budżetowych wynikających z nowych postanowień.

Naomi Troni, Global Chief Marketing Officer VML, komentuje:
– 2025 będzie rokiem, w którym marki zmierzą się z ewoluującymi wartościami współczesnego konsumenta, redefiniując sposób, w jaki żyjemy, pracujemy i nawiązujemy kontakty.

W badaniu przeprowadzonym przez VML, którego wyniki opisano w raporcie „The Future 100” wzięło udział prawie 14 000 osób z między innymi: Argentyny, Australii, Brazylii, Chin, Japonii, Meksyku, Wielkiej Brytanii czy USA.

Raport „The Future 100” na 2025 rok to między innymi przewodnik dla marek i liderów branżowych, który pomoże im w zrozumieniu czynników wpływających na trendy wśród potencjalnych klientów. Od rosnącej roli zdrowia i wellbeing, przez ewolucję w zachowaniach zakupowych, aż po wpływ AI na twórczość – analiza VML wskazuje, że przyszłość to czas zmian, w którym marki muszą odpowiadać na rosnące oczekiwania świadomych konsumentów.

Pełny raport można pobrać na stronie VML.


Reklama

Reklama

[FM_form id="1"]