X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Trial Reels na Instagramie – jak działa nowa funkcja testowania treści?

Instagram wprowadza nowe narzędzie, które może pomóc twórcom w planowaniu i tworzeniu nowych treści. Jak działają Trial Reels i kiedy z nich korzystać?

Trial Reels na Instagramie – jak działa nowa funkcja testowania treści?źródło: shutterstock.com

reklama


Trial Reels to funkcja umożliwiająca testowanie pomysłów na krótkie filmy przed ich pełnym udostępnieniem. To świetny sposób na sprawdzenie, czy dany format wideo angażuje odbiorców i co warto poprawić, zanim materiał trafi do followersów.

Trial Reels – czym są i jak działają?

Trial Reels to narzędzie, które pozwala udostępniać wideo najpierw osobom spoza grona obserwatorów twórcy. Dzięki temu można zebrać dane analityczne dotyczące m.in. liczby wyświetleń, reakcji, komentarzy i udostępnień – bez obaw o negatywną reakcję ze strony stałych odbiorców. Jeśli wyniki testu są zadowalające, jedno kliknięcie wystarczy, by film trafił do wszystkich followersów.

Jak korzystać z Trial Reels?

  1. Stwórz rolkę tak jak zwykle.
  2. Przed publikacją włącz opcję „Wersja próbna” (Trial) za pomocą odpowiedniego przełącznika.
  3. Opublikuj wideo, które zostanie wyświetlone tylko nieobserwującym Cię użytkownikom.
  4. Po 24 godzinach sprawdź szczegółowe statystyki zaangażowania.
  5. W zależności od wyników zdecyduj, czy usunąć film czy udostępnić go gronu swoich odbiorców.

Dla większej wygody możesz również włączyć automatyczne udostępnianie – jeśli rolka uzyska dużą liczbę wyświetleń w ciągu 72 godzin, Instagram sam opublikuje ją dla wszystkich.

Dlaczego warto korzystać z Trial Reels?

Nowa funkcja pozwala na testowanie nowych pomysłów. Możesz sprawdzić, jak odbiorcy reagują na eksperymentalne formaty, zanim zdecydujesz się na pełną publikację. Zmniejszasz w ten sposób ryzyko publikacji treści, które mogłyby nie przyjąć się wśród stałych obserwatorów.

Dodatkową zaletą może być oszczędność czasu i zasobów. Łatwiej uniknąć poczucia zmarnowanego czasu i budżetu na materiały, które nie generują zaangażowania. Ważna jest ponadto możliwość lepszego dostosowanie do odbiorców. Trial Reels pozwalają na uzyskanie informacje o preferencjach widzów, co pozwala tworzyć bardziej angażujące treści.

Zastosowania Trial Reels w praktyce

Trial Reels umożliwia markom i twórcom wchodzenie w interakcję z odbiorcami na zasadzie dialogu. Zamiast jednokierunkowej komunikacji marki mogą pytać, słuchać i reagować na potrzeby swojej publiczności.

Testowanie nowych formatów treści ma szansę okazać się przydatne dla osób zajmujących się prowadzeniem kont w mediach społecznościowych dla firm działających w różnorodnych branżach. Przykładowo może chodzić o content dla to marek technologicznych (różne formy poradników użytkowych) czy modowych – testowanie, jaki sposób prezentacji nowej kolekcji jest najbardziej angażujący.

Jak Trial Reels są w stanie wspierać marki i influencerów?

Funkcja Trial Reels może także poprawić wizerunek marki jako elastycznej i otwartej na zmiany. To wpłynie na budowanie lojalnej społeczności oraz lepsze dopasowanie treści do oczekiwań odbiorców. Ta sama reguła dotyczy także influencerów tworzących na bieżąco content w social mediach i budujących swoją markę osobistą

Dzięki możliwości testowania materiałów bez presji reakcje odbiorców mogą stać się cenną wskazówką do optymalizacji treści. To rozwiązanie może sprawić, że prowadzenie Instagrama stanie się bardziej efektywne i pozwoli twórcom oraz markom na ciągłe doskonalenie swoich działań w mediach społecznościowych. Więcej o Trial Reels możesz przeczytać tutaj.

Reklama

[FM_form id="1"]