reklama
Z badań wynika, że agencje PR i reklamowe dostrzegają, jak rozwój social media wpływa pozytywnie na ich dochody – informuje eMarketer.com. W związku z tym w najbliższych latach planują jeszcze ściślej powiązać działania na
serwisach społecznościowych z innymi aktywnościami. Jak bardzo?
Jak podaje eMarketer.com, w 2010 roku 28% agencji PR zakomunikowało, że od 15% do 33% ich dochodów pochodziło z social media. W 2011 roku ta liczba ma wzrosnąć do 40%!
W agencjach reklamowych sytuacja wygląda trochę gorzej, choć procent udziału social media w dochodach firm jest wciąż wysoki. W większości wypadków oscyluje wokół wyników 5%-15%.
Jest kilka powodów, które wyjaśniają, dlaczego w ostatnim czasie udział social media w dochodach agencji tak mocno wzrasta. Dla każdego z podmiotów znaczenie mają inne przyczyny, jednak to, co jest właściwe dla obu, to przekonanie, że działania PR są efektywne tylko wtedy, gdy są wsparte działaniami w serwisachspołecznościowych.
Dla większości z agencji PR w social media jest innowacyjny, sprawdza się w Sieci znakomicie, bo pozwala na dialog z konsumentami i bieżące odpowiadanie na zapytania ze strony internautów.
Równocześnie jednak respondenci ankiet zaznaczają, że tego typu aktywności mają sens tylko wtedy, gdy są ściśle powiązane z innymi działaniami realizowanymi w kampanii.
Więcej na ten temat przeczytać można na stronach: Transworld Advertising Agency Network i Worldcom Public Relations Group.
- Agnieszka