reklama
Jak wynika z przeprowadzonej przez Newspoint analizy, najwięcej wpisów (aż 841) opublikowano w poniedziałek 17 czerwca. Większość z nich dotyczyła pomysłów na prezent dla taty. Do najpopularniejszych upominków, sugerowanych przez internautów, należy zaliczyć krawat, drogi alkohol i perfumy. Drugi znaczący wzrost wpisów miał miejsce w samo święto, w tym roku przypadające w sobotę, kiedy to zarówno media internetowe, jak i internauci przypominali sobie o Dniu Ojca. Tatusiowie chwalili się otrzymanymi prezentami lub też sposobem, w jaki spędzali ten dzień wraz ze swoimi pociechami. Dzień po obchodach święta, w niedzielę 25 czerwca, liczba wpisów spadła ponad trzykrotnie. Były to głównie posty w social media pełne refleksji – rozmyślań na temat macierzyństwa i ojcostwa, a także opieki nad najbliższymi.
Dyskusje o Dniu Ojca gościły w większości na portalach (1038 publikacji) oraz forach (1114) takich, jak Gazeta.pl (264) czy Wizaz.pl (66), specjalizujących się głównie w tematach rodzicielstwa. Najmniej uwagi poświęcono temu zagadnieniu na blogach (było to jedynie 145 wpisów).
Najbardziej żarliwe dyskusje dotyczące Dnia Ojca toczyły się w serwisie Pudelek.pl (740 komentarzy) oraz na Facebooku (700). Najczęściej zamieszczano wpisy w postaci zapytań odnośnie sposobów na spędzenie tego święta, a także informacji o tym, co kupiono swojemu tacie na prezent, lub przeciwnie – co otrzymano od swojego dziecka w tym szczególnym dniu. Dużym zainteresowaniem cieszyło się także składanie tzw. wirtualnych życzeń, co jest typowe dla osób mieszkających poza Polską.
Metodologia
Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono publikacje z 1 mln domen w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz z ponad 4 tys. portali monitorowanych przez Newspoint. Uwzględniono posty zawierające frazę „dzień ojca” we wszystkich odmianach. Analizowane teksty zostały opublikowane w sieci w dniach 17.06-24.06.2012 r.
Źródło: NetSprint
- Anna Miotk