X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marketerzy mówią NIE produktom reklamowym Facebooka. Nadzieję pokładają w reklamie mobilnej

Marketerzy mówią NIE produktom reklamowym Facebooka. Nadzieję pokładają w reklamie mobilnej

reklama


Badanie przeprowadzone przez serwis Ad Age miało na celu sprawdzenie jak znaczącą rolę pełni Facebook w pracy marketerów i jakie są ich najbliższe plany.

Okazuje się, że zdecydowana większość z nich (86%) prowadzi działania promocyjne na Facebooku. To kolejny dowód na to, że serwis stał się nieodłącznym narzędziem w ich rękach. Problemem portalu jest jednak skłonność marketerów do wykupywania płatnych produktów reklamowych. Korzystanie z nich deklaruje 55% ankietowanych, a co gorsza, aż 88% jest zdania, że nie stanowiłoby dla nich problemu promowanie się wyłącznie za pomocą bezpłatnych treści.

W badaniu poruszono również kwestię budżetów przeznaczanych na działania w Sieci i social media. 47% ankietowanych utrzymuje, że budżet przeznaczony na reklamę online nie przekracza 20% całości środków, którymi dysponują. W przypadku środków na social media marketing, w przypadku niemal połowy badanych stanowią one mniej niż 10% całości budżetu.

Biorąc pod uwagę powyższe dane, nie dziwi że większość respondentów oczekuje zwiększenia budżetów na działania online i to zarówno w przypadku wszystkich całej reklamy online (77%), jak i reklamy w social media (73%). Jednakże tylko nieco ponad połowa (56%) prognozuje wzrost wydatków na promocję na Facebooku.

fot. AdAge.com

W badaniu poruszono również niezwykle istotną kwestię pomiaru efektywności działań promocyjnych na Facebooku. Dla większości marketerów w dalszym ciągu największe znaczenie mają „lajki” i komentarze. Patrząc całościowo, 55% z nich jest zdania że Facebook jest „do pewnego stopnia” użyteczny. Bardziej zdecydowanych („bardzo użyteczny”) jest tylko 12% pytanych, a krytycznie o użyteczności portalu wypowiedziało się 13% respondentów.

Kolejnym kamyczkiem do facebookowego ogródka może być opinia na temat wsparcia jakie Facebook zapewnia marketerom przy korzystaniu przez nich z reklam. Tylko zdaniem 7% badanych prezentuje się ono lepiej niż na innych podobnych platformach. Przeciwnego zdania było 24% respondentów.

Żeby jednak zakończyć pozytywnym dla Facebooka akcentem, zaznaczmy, że spore nadzieje są pokładane w reklamie mobilnej. Zainteresowanie tą formą promocji wyraziło 64% pytanych.

Reklama

[FM_form id="1"]