X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak targetować posty na fan page? Przeczytaj poradnik

Jak targetować posty na fan page? Przeczytaj poradnik

reklama


Określanie grupy docelowej postów może nastąpić na dwa sposoby – poprzez ograniczenie grupy odbiorców postu lub też dobranie tej grupy pod kątem odpowiednich kryteriów.

W tym celu należy kliknąć w rozwijane menu „Edytuj stronę” znajdujące się na samej górze fanpejdża, po czym kliknąć w zakładkę „Zarządzaj uprawnieniami”. Co ważne – ta funkcja dostępna jest wyłącznie dla menedżerów strony.

Kiedy udamy się do panelu zarządzania uprawnieniami należy odszukać w dolnej części strony dział „Zabezpieczenia ustawień prywatności dodawania postów” i dodać znacznik, dzięki któremu będziemy mogli kontrolować ustawienia prywatności nowych postów. Następnie zapisujemy dokonaną zmianę i możemy zacząć korzystanie z targetowania.

fot. Facebook

Jak już wyżej wspomnieliśmy, pierwszym sposobem na określenie grupy docelowej jest jej odpowiednie ograniczenie. W tym celu w polu statusu klikamy w domyślne ustawienia „Publiczne”, a następnie ograniczamy grupę docelową według lokalizacji lub języka. Zostaniemy wówczas poproszeni o wpisanie nazwy kraju, z którego mają pochodzić odbiorcy naszego postu lub języka, którym się posługują.

fot. Facebook

Post będzie widoczny wyłącznie dla osób, które spełniają wprowadzone przez nas kryteria i dotyczy to również znajomych tych osób, które udostępnią naszego posta na swoich profilach.

Jednakże większe możliwości może nieść ze sobą określanie grupy docelowej za pomocą odpowiednich kryteriów demograficznych. Znajdują się wśród nich wprawdzie te już wyżej wymienione, czyli lokalizacja i język, ale są również takie jak płeć, status związku, wykształcenie, zainteresowania i wiek.

W celu dookreślenia grupy docelowej pod kątem wybranych przez nas kryteriów udajemy się, podobnie jak w poprzednim wypadku, do pola statusu. Umieszczono tam w lewym dolnym rogu, pomiędzy ikonkami planowania publikacji i dodawania lokalizacji, ikonkę przypominającą celownik. Po kliknięciu w nią otworzymy rozwijane menu z filtrami. Jeśli zdecydujemy się na wybranie któregoś z nich, następnie będzie trzeba określić czy chodzi nam o kobiety czy mężczyzn (filtr płci), o studentów czy absolwentów (wykształcenie), etc.

fot. Facebook

Cały czas z prawej strony pola statusu będzie się znajdował jednocześnie licznik grupy docelowej. Liczbą wyjściową jest liczba fanów naszej strony, a wraz z dodawaniem kolejnych filtrów będziemy ją oczywiście zmniejszali.

  • Magdalena Karpik

    Witam, mam swój fp i dodaję zdjęcia, chcę oznaczać ludzi na nich ale kiedy wpisuję imię i nazwisko wyskakuje mi powiadomienie: nie masz pozwolenia na dodanie tego znacznika.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail