reklama
Raport “Supermarkety w Internecie” to rezultat badań przeprowadzonych przez Brand24 we współpracy z Forbes. W badaniu uwzględniono ponad 23 tysiące publicznych wzmianek na temat supermarketów z września 2012 r.
Spora część wzmianek pochodziła z mikroblogów (19%) i Facebooka (14%), aczkolwiek największa ich część znalazła się na stronach nie przypisanych do żadnej konkretnej kategorii.
Spośród wszystkich analizowanych supermarketów najwięcej wzmianek dotyczyło Biedronki, Tesco i Lidla. Zawężając wyniki badania wyłącznie do sfery społecznościowej, okazuje się, że czołówka jest identyczna, przy czym tylko Biedronce udało się wygenerować ponad 10 tysięcy wzmianek pochodzących od użytkowników serwisu.
Na blogach nieznacznie większą popularnością niż Tesco cieszył się Lidl. Na samym szczycie bez zmian – lideruje Biedronka.
Biedronka, Tesco i Lidl z racji swojej popularności zgromadziły też najwięcej wzmianek o pozytywnym wydźwięku, ale i również tych negatywnych. Jeśli jednak porównać stosunek tych pierwszych do drugich, okaże się, że najgorzej w oczach internautów wypadają takie sieci jak Bomi i Carrefour. Pierwsza z tych sieci „zasłynęła” wyzyskiem swoich pracowników i zaległościami w wypłacaniu wynagrodzeń związanymi z upadłością przedsiębiorstwa. Z kolei w przypadku Carrefoura częściej można się spotkać z zarzutami dotyczącymi jakości produktów oferowanych przez tę sieć. Na przeciwległym biegunie znalazły się E.Lecrec i PSS Społem, o których jeśli już dyskutowano, to z reguły w pozytywnym kontekście.
Wśród wyróżnionych przez autorów raportu treści dotyczących supermarketów, jakie pojawiają się w social media znaleźć można często posty o promocjach.
Zdarzały się również posty chwalące produkty oferowane przez daną sieć.
Nie zabrakło oczywiście treści o bardziej szyderczym, czy wręcz negatywnym wydźwięku.
Pełen raport do pobrania ze strony Brand24. Można go również obejrzeć w formie pokazu slajdów na Slideshare.