reklama
Życzenia dla branży internetowej składają: Michał Brański (Grupa O2), Łukasz Misiukanis (Socializer), Paweł Petkowicz (NK.pl), Michał Sołtys (NetAffiliation C2B), Jan Zając (Sotrender), Bartek Załęcki (K2).
Michał Brański, członek zarządu, Grupa O2
3 życzenia dotyczące rynku reklamy online
Na rok 2013 życzę sobie:
Wzrostów segmentu reklamy display i wideo na poziomie dwucyfrowym, co pozwoli polskim wydawcom złapać oddech.
Przełamania w segmencie mobile, który jest w Polsce niedomonetyzowany, co utrudnia w korporacjach podejmowanie decyzji o inwestowaniu w przyszłość.
Rozwoju reklamy natywnej, która pozwala markom docierać do konsumentów w sposób unikatowy, czyli uciekając od codziennej sztampy.
3 życzenia dotyczące mediów społecznościowych
Utrzymania dynamiki budżetów i otwartości klientów.
Utrzymania zdrowych marż na działalności.
Utrzymania stanu nieprzewidywalności, bo też to decyduje o tym, że jest to medium ekscytujące.
3 życzenia dotyczące rynku mobile
Większych budżetów, bo obecne są za małe, aby polskie produkcje dorównywały poziomem zagranicznym (z małymi wyjątkami).
Większej odwagi po stronie polskich inwestorów, którzy jeszcze mentalnie tkwią w epoce desktopu.
Większej świadomości, nie tylko deklaratywnej, mobile’u po stronie polskiego e-commerce’u, który jest na urządzeniach mobilnych wciąż nieużywalny.
3 życzenia dla blogosfery
Dalszej profesjonalizacji, ale ten proces jest nieuchronny, blogosfera ma dobrych sterników.
Bardziej demokratycznej dystrybucji budżetów, które teraz koncentrują się wokół 5-8 osób, a w blogosferze biegunów jest więcej, czasem na drugim i trzecim planie w uśpieniu (z punktu widzenia marketingu) drzemią potencjalne nowe gwiazdy.
Aby blogerzy pomyśleli o wideo, a vlogerzy o blogowaniu. Zaskakujące jest to, że te dwie sfery są tak rozłączne.
Łukasz Misiukanis, prezes zarządu, Socializer
3 życzenia dotyczące rynku reklamy online
Chciałbym, żeby wydatki na reklamę online rosły w tempie dwucyfrowym.
Aby na kampanie w mediach społecznościowych były przeznaczane takie same budżety, jak na display.
Aby marketerzy zajmowali się częściej kampaniami performance’owymi, nastawionymi na sprzedaż.
3 życzenia dotyczące mediów społecznościowych
Aby media społecznościowe nie stanowiły dodatku do kampanii display’owych czy ATL’owych, tylko były oddzielną i dużą pozycją w budżetach marketingowych.
Aby marketerzy wymagali mierzenia i porównywania skuteczności kampanii social media do działań w innych kanałach.
Aby planowanie kampanii było długoterminowe, a nie doraźne.
3 życzenia dotyczące rynku mobile
Aby większość kampanii była dostępna / dostosowana do urządzeń mobilnych.
Aby strony internetowe dobrze działały na urządzeniach mobilnych.
Aby coraz częściej wykorzystywana była precyzyjna geolokalizacja.
3 życzenia dla blogosfery
Aby dobrzy blogerzy zarabiali na tyle dużo, by mogli stanowić małe przedsiębiorstwa (jak teraz np. Antyweb).
Aby powstały zunifikowane mierniki, pozwalające na określenie jakości i zasięgu prowadzonej kampanii vs. wydany budżet.
Aby polscy blogerzy częściej czerpali z najlepszych praktyk z Europy Zachodniej / USA.
Paweł Petkowicz,
Pełnomocnik Zarządu ds. Przychodów i Business Development w Naszej Klasie Sp. z o.o.
3 życzenia dotyczące rynku reklamy online
Po pierwsze, aby 2013 rok był czasem stabilnego wzrostu i aby słowo zaczynające się na literę „k” zniknęło z powszechnego użycia.
Po drugie, żebyśmy byli świadkami coraz większej liczby kampanii, które w media mixie wykorzystują internet i takich, w których jest on osią komunikacji.
Po trzecie, aby rozwój RTB oznaczał korzyści dla wszystkich interesariuszy: zarówno klientów, wydawców, jak i pośredników i aby przyczyniło się to do rozwoju całego rynku.
3 życzenia dotyczące mediów społecznościowych
Po pierwsze, aby wiedza i świadomość dotycząca możliwości wykorzystywania social media była coraz większa.
Po drugie, żeby coraz częściej kampanie prowadzone w social media wykorzystywały racjonalne narzędzia do mierzenia ich skuteczności.
Po trzecie, abyśmy wszyscy pamiętali, że kampanie w mediach społecznościowe wymagają szczególnej świadomości rzeczywistych grup docelowych: aby nie dochodziło do rozdźwięku między tym, jak marketer postrzega swoją TG a tym, jak ta grupa konsumuje dane produkty i odbiera przekazy.
3 życzenia dotyczące rynku mobile
Po pierwsze, aby był to od lat oczekiwany rok „mobile”.
Po drugie, aby klienci odważyli się wykorzystywać nowe rozwiązania w tym obszarze.
Po trzecie, aby nastąpiła standaryzacja i dobór odpowiednich narzędzi, skrojonych na miarę poszczególnych kampanii.
3 życzenia dla blogosfery
Po pierwsze, abyśmy świadkami większej liczby spektakularnych sukcesów odnoszących przez pasjonatów w tym obszarze (jak autorka bloga whiteplate.blogspot.com).
Po drugie, aby blogi stawały się coraz powszechniejszym źródłem zasięgania informacji.
Po trzecie, aby blogosfera coraz skuteczniej wchodziła do grona liczących się mediów.
Michał Sołtys, Country Manager Poland and CEE, NetAffiliation C2B
3 życzenia dotyczące rynku reklamy online
Aby reklamodawcy i marketerzy lepiej zrozumieli na czym polega reklama w internecie i dlaczego nie zawsze myślenie kategoriami „offline” ma swoje zastosowanie w kampaniach reklamowych on line.
Aby użytkownik zrozumiał, że to waśnie dzięki reklamie może mieć dostęp do bezpłatnych treści i swobodnie surfować po sieci.
I życzymy sobie dużych budżetów reklamowych.
3 życzenia dotyczące mediów społecznościowych
Szybkiej integracja mediów społecznościowych z rynkiem mobile. Zmienia się sposób używania mediów społecznościowych. Coraz częściej korzystamy z nich w sposób mobilny, a media stworzone z myślą o działaniach mobilnych, np. Instagram, będą miały sporą przewagę nad mediami bardziej „tradycyjnymi”.
Aby marki potrafiły angażować swoich klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Aby Facebook nie był „jedyną” platformą społecznościową. Oczywiście FB jest zbyt duży, aby można było go ignorować, ale jest wiele platform, które mogą bardziej angażować użytkownika : Youtube, Pinterest, Twitter, itp.
3 życzenia dotyczące rynku mobile
Aby rok 2013 był wreszcie właśnie TYM ROKIEM „mobile” bo już od paru lat mamy rok „mobile”, jest on na ustach wszystkich, ale wciąż jeszcze jest on dość nieśmiały i w praktyce mało się dzieje.
Aby reklamy mobile nas bawiły i zaskakiwały czyli działajmy z fantazją.
Aby reklamodawcy nie bali się reklamy mobile i przekonali się, że to właśnie reklama mobilna może mieć decydujące znaczenie w ich działaniach marketingowych.
3 życzenia dla blogosfery
Aby pozostała niezależna, kreatywna i dostarczała nam treści, których nie znajdziemy gdzie indziej.
Aby to właśnie blogosfera wyznaczała nowe trendy.
Aby blogosfera w 2013 nie miała nic do pozazdroszczenia mediom tradycyjnym.
dr Jan Zając, prezes zarządu, Sotrender / badacz internetu, Uniwersytet Warszawski
3 życzenia dotyczące rynku reklamy online
1.Wzrostu!
2. Wzrostu!
3. Wzrostu!!!
3 życzenia dotyczące mediów społecznościowych
Niech social media marketing przestanie kojarzyć się z wrzucaniem przez firmy zdjęć kotków, piesków i obrazków podpatrzonych na Demotywatorach.
Oby obrodziły nam dobre case’y z polskiego rynku pokazujące, jak wykorzystywać social media w sprzedaży.
Aby firmy, zwłaszcza usługowe, zrozumiały, że social media to obecnie jeden z głównych kanałów obsługi klienta i odpowiednio przygotowały się do tego od strony procesów biznesowych.
3 życzenia dotyczące rynku mobile
Oby 2013 r. był pierwszym rokiem, w którym nie usłyszymy już, że kolejny rok będzie “rokiem mobile”.
Niech polskie firmy zrozumieją, że obok lub nawet przed dedykowanymi aplikacjami powinny tworzyć też funkcjonalne wersje mobilne swoich stron WWW.
Żeby wydawcy i reklamodawcy wspólnie tworzyli ciekawe kampanie wykorzystujące charakterystykę mobile’a, a nie przeszczepiali do kanału mobilnego najbardziej inwazyjne formaty z WWW.
3 życzenia dla blogosfery
Niech blogerzy nadal piszą – mądrze, ciekawie, subiektywnie i szybko.
Aby najpopularniejsi blogerzy byli nimi dzięki temu co i jak piszą, a nie dzięki sławie zdobywanej poza Internetem.
Żeby kampanie na blogach kojarzyły się nie tylko z rozdawaniem upominkom roszczeniowym blogerom.
Bartek Załęcki, dyrektor strategii, K2
Piękne a nierealne są niektóre z moich marzeń. Przynajmniej w 2013, bo w kolejnych latach…
3 życzenia dotyczące rynku reklamy online
Żeby było mniej, a lepiej.
Żeby umarł top layer i wszelkie inne agresywne formaty, które robią rynkowi więcej szkody niż pożytku.
Żeby już nie było rynku reklamy internetowej, a powstał rynek reklamy interaktywnej.
3 życzenia dotyczące mediów społecznościowych
Żeby media społecznościowe znowu były o relacjach społecznych, a nie o wydatkach na social adsy, liczbie fanów czy współczynniku interaktywności.
Żeby było w nich bardziej kolorowo, dominacja niebieskiego zaczyna być nudna.
Żeby prywatność użytkowników stała się tam ważniejsza niż prywatny interes właścicieli.
3 życzenia dotyczące rynku mobile
Żeby nic się nie zawieszało – ani mój telefon, ani dynamicznie rosnący rynek.
Żebyśmy zwariowali na punkcie NFC i to nie tylko do płatności mobilnych, ale również do innych marketingowych celów.
Żebyśmy wszyscy lepiej zrozumieli, czym mobile jest i czym może być, a przestali go traktować jako „taki mały komputer”
3 życzenia dla blogosfery
Żeby szybko rosła, była zdrowa, zamożna i szczęśliwa. Żeby było jej błogo.
Żeby była nieustannie ambitna i nakręcała tematy, na które nie ma miejsca wśród tradycyjnych wydawców.
Żeby jednak również była skromna i autokrytyczna. To fundament zdrowego rozwoju.